Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä pettäminen enemmän moraalinen vai tunnekysymys?

Vierailija
19.05.2022 |

Moni hokee, jos on ihastunut ei petä muita. Joo tämä kyllä koskee itseäni, olin hyvin ihastunut miesystävääni -eikä muut kiinnostaneet yhtään.

Tämä miesystäväni kuitenkin petti minua, mutta mulle ei ole tullut jotenkaan mieleen etteikö olisi ollut minuun ihastunut. Hän oli vain moraaliton eli piti vähän muidenkin kanssa touhuta. En usko, että asia eli hänen moraalinsa muuttuisi, jos suhde jatkuisi. Eli siksipä ei jatku.

Sitä helposti lähtee ajattelemaan asioista, että kaikki muutkin kokee niin kuin itse kokee eli omalla kohdallanikin, kun olen ihastunut niin muut ei kiinnosta. Mutta mielestäni tuosta ei voi yleistää mitään.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetos on pahin petos.

Vierailija
2/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tunnekysymys silloin kun ihminen rakastaa toista. Kun rakastaa toista niin tätä ei petä millään tasolla. Mitä vähemmän toisesta välittää niin sitä enemmän siitä tulee henkilökohtainen moraalikysymys, eli painopiste siirtyy siihen saastuttaako itsensä tekemällä epämoraalisia tekoja. Ja hyväksyykö itsensä epämoraalisena, heikkona ja vajaana ihmisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalikysymys ilman muuta.

Vierailija
4/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai naiminen toisen kanssa mitään pettämistä ole, se on pettämistä jos lupaat saapua klo 10.00 ja et tule ollenkaan tai joskus kun huvittaa.

Vierailija
5/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ei edes fantasioi muista, jos rakastaa toista?

Vierailija
6/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväsi on heikko mies joka pettää. Luonnollisesti pettäminen on moraalikysymys. Miehen kuuluu kantaa kunniallisesti vastuunsa, ja ennen kaikkea yrittää myös rakentaa naisensa kanssa yhteistä matkaa siten, että hän myös tietää sen. Niitä tilaisuuksia tulee kyllä, mutta kunnon mies ajattelee ihan oikeasti naistaan silloin. Eikä tämä ole mitään miehen lässytystä, mun ei tartte lässyttää yhdellekään naiselle koskaan yhtään mitään enää. Mut tämä on siis miehen asia, joka miehen pitää päässään miettiä, mikä tekee siitä miehestä itsestään vahvan. Se on moraalikysymys, moraalit, arvot, periaatteet, ne ei ole myytävissä.

Red Pill Uncle

Vierailija
7/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen kysymys. Silloin kun ollaan jonkun kanssa yhdessä, niin pitäisi pystyä ymmärtämään että muihin ei kajota ja sitoudutaan siihen yhteen henkilöön. Jos epäilee omia tuntemuksiaan, niin pitäisi miettiä onko itsestä parisuhteeseen. Luottamus kaiken a ja o, puolin ja toisin.

Vierailija
8/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain raja pettämisen suhteen on kovin häälyvä. He usein selittelevät, ettei haittaa kun ei olleet tunteet mukana. Kaksi ihmistä vain halusi hetken nautintoa, ei muuta. Toisilla taas on oltava niitä tunteita, ennen kuin mennään pitemmälle.

On myös niitä, jotka paskat välittävät mistään muusta kuin omasta tyydytyksestään. Mikä tahansa käy.

Näistä pitäis varmaan keskustella ennen vakavampia asetelmia. Mä ihmettelen miksi se pettäjätyyppi ei voi koskaan suoraan sanoa heti alkuun, ettei järvi tai mela soutamalla kulu, vaan teeskentelee uskollista, ja aina tulee yllärinä se pettäminen, jopa sarjapettäminen, mikä tuntuu olevan yleisempää kuin kertahairahdus, mikä sekin mahdollista, vaikka jotkut toista väittää.

Ja kyllä siihen onnellisenkin suhteen väliin voi kiilata, ihminen on kuitenkin seksuaalinen olento. Voi jäädä kertaluontoiseksi. Ja "en halua haavoittaa rakastani kertomalla tekosestani". -Kokemuksiani elämästä.

9/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa sellaista ihmistä joka saisi toisen ihmisen tunteet ja halut kokonaan vangittua itseensä varsinkaan miehille koska miehet on luotu siittämään. Jos asiat on hyvin mitään ongelmaa ei ole ellei sitten miehen kimpussa kiehnää kokoajan itseänsä tarjoavia naisia kuten esim julkkiksilla on ja siksi heille sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Tavallisen ihmisen on helpompi olla hänelle harvoin kukaan tarjoaa joka nurkan takana itseään. Jotkut ihmiset ovat silti henkisesti sairaita ja heidän pitää siksi nussia kaikkia jotka eteen tulee välittämättä seurauksista ovat myös ylpeitä siitä että ovat saaneet ja vielä 50 vuotiaanakin muistavat siitä yksityiskohtineen esim työporukalle kertoa ja joukossa on aina muutama yhtä vähä älyinen jotka pitää tätä miestä sankarinaan. 

Jos teillä on mennyt sängyssä huonosti kauan en yhtään ihmettele että mies käy vieraissa. Se on vähän sama asia että jos ruokaa ei tarjota kotona sitä ei saa syödä missään muualla ja jos ruokaa ei tarjota on pakko syödä muualla koska sekin on luontainen tarve. Jos muuten on mennyt hyvin sitten miehesi on pettävää sorttia ja kerta tuskin on ensimmäinen tai viimeinen. Tiedän monia naimisissa olevia miehiä jotka suhtautuvat seksiin muiden kanssa hyväksyvästi ja menevät sitten vaimon luo kotiin ihan normaalisti. Ei yhtään omatunto paina ovat suorastaan ylpeitä. 

Vierailija
10/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä pitäis varmaan keskustella ennen vakavampia asetelmia. Mä ihmettelen miksi se pettäjätyyppi ei voi koskaan suoraan sanoa heti alkuun, ettei järvi tai mela soutamalla kulu, vaan teeskentelee uskollista, ja aina tulee yllärinä se pettäminen, jopa sarjapettäminen, mikä tuntuu olevan yleisempää kuin kertahairahdus, mikä sekin mahdollista, vaikka jotkut toista väittää.

Pettäjätyyppejä ei olisikaan, jos nämä kerrottaisiin.

Ja melko lailla olen samaa mieletä koko viestisi kanssa.

Sitä vaan mietin, että kun tulee tarpeeksi ikää ja kokemusta niin eiköhän ihminen opi seksuaalisuuttaankin säätelemään eli ei lähdetä hommaan, jos nyt vaikka joskus sattuisi kohdistumaan jotain seksuaalista vetovoimaa ja tilaisuus toista kohtaan. Eli siis jonkun parikymppisen pojanklopin hairahduksen ymmärtäisin paremmin kuin nelikymppisen miehen.

Vierailija
11/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut erittäin halukas nainen, jouduin kuitenkin silloisen puolison päätöksellä elämään pari vuotta ilman seksiä, kunnes otin eron. Pettämiseen olisi tilaisuuksia ollut, hyvin houkutteleviakin, mutten sitä tehnyt, koska oltiin sovittu ettei muita parisuhteessamme panna. Näillä kokemuksilla pettäjät, jotka perustelevat toimintaansa sillä että puolisoa ei ole kuukauteen kiinnostanut seksi ja siksi täytyy höylätä muita, ovat niin naurettavia.

Elämä on opettanut että seksuaalinen yhteensopivuus on parisuhteen tärkeimpiä kriteerejä, keskusteluyhteyden ja luotettavuuden lisäksi.

Vierailija
12/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pettäminen on luottamuksen rikkomista. Minä voin aivan hyvin elellä itsekseni, ilman parisuhdetta, joten en näe syytä olla suhteessa mikäli haluan olla muidenkin kanssa "silleen". Silloin voin aivan hyvin olla itsekseni, eikä tarvitse pettää kenenkään luottamusta.

Tosin en kyllä lupaakaan kenellekään olla vain hänen kanssaan ikuisesti, vaikka mikä tulisi, vaan lupaan antaa suhteelle kaikkeni ja kestää vaikeitakin aikoja yhdessä, mutta tämä vaatii saman siltä toiselta. 

Ymmärrän, että jos petän toisen luottamuksen tavalla tai toisella, niin sitä voi olla mahdotonta saada takaisin. Itse en luota toiseen kokonaan enää sen jälkeen kun hän on luottamukseni pettänyt, ja tämä koskee kaikkea luottamuksen pettämistä, ei vain pettämistä parisuhteessa. 

Eli näen asian luottamuskysymyksenä, en tunne, tai moraaliasiana.

Vierailija
13/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on heikkoluonteisen ja/tai epäkypsän ihmisen toimintaa. Joka kerta kun kuulen "ei tee edes mieli pettää" ainoana selityksenä uskollisuudelle, ajattelen että siinäpä yksi potentiaalinen pettäjä. Asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

Olen onnellisesti rakastunut ja rakastan, enkä haluaisi pettää kumppaniani. MUTTA olen ollut myös suhteessa jossa meni pitkään todella huonosti, halusin pettää ja siihen olisi ollut tilaisuuksia. En pettänyt, vaan selvittelimme suhteen loppuun ja lopulta erosimme. Aikuisella ihmisellä on kyky valita tekonsa välittömistä mieliteoista välittämättä.

Oikea syys sille ettei petä on että kunnioittaa toista eikä halua satuttaa häntä, ei se sattuuko tekemään mieli pettää vai ei.

Vierailija
14/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ei edes fantasioi muista, jos rakastaa toista?

Kyllä fantasioi.

Vierailija
15/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on heikkoluonteisen ja/tai epäkypsän ihmisen toimintaa. Joka kerta kun kuulen "ei tee edes mieli pettää" ainoana selityksenä uskollisuudelle, ajattelen että siinäpä yksi potentiaalinen pettäjä. Asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

Olen onnellisesti rakastunut ja rakastan, enkä haluaisi pettää kumppaniani. MUTTA olen ollut myös suhteessa jossa meni pitkään todella huonosti, halusin pettää ja siihen olisi ollut tilaisuuksia. En pettänyt, vaan selvittelimme suhteen loppuun ja lopulta erosimme. Aikuisella ihmisellä on kyky valita tekonsa välittömistä mieliteoista välittämättä.

Oikea syys sille ettei petä on että kunnioittaa toista eikä halua satuttaa häntä, ei se sattuuko tekemään mieli pettää vai ei.

Mulla ainoa hygvä syy olla parisuhteessa on se että olen miehelle uskollinen siksi koska en halua edes muita miehiä. En halua suhdetta jossa jalka vipattaa muiden luo, mutta hampaat irvessä en petä koska olen niin moraalinen. Ja tuohon kunnioitukseen. Jos mies ei ole kunnioituksen arvoinen, voin aivan hyvin pettää häntä, mutta en kyllä myöskään enää jatka suhdetta. Nämä vain saattavat mennä hieman limittäin.

Minun ei ole 8 vuoteen tehnyt mieli pettää miestäni, eikä tee edelleenkään. Tämä on ainoa syy miksi olemme yhdessä. Jos alkaa tehdä mieli häntä pettää, on se eron paikka sitten.

Vierailija
16/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät ovat ihmiskunnan pohjasakkaa eikä heihin voi koskaan luottaa.

Vierailija
17/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulette suomalaisten liiankin yleisen parisuhdeväkivallan johtuvan? Kumppani ei tyhjentänyt astianpesukonetta..?

Vierailija
18/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainoa hygvä syy olla parisuhteessa on se että olen miehelle uskollinen siksi koska en halua edes muita miehiä. En halua suhdetta jossa jalka vipattaa muiden luo, mutta hampaat irvessä en petä koska olen niin moraalinen. Ja tuohon kunnioitukseen. Jos mies ei ole kunnioituksen arvoinen, voin aivan hyvin pettää häntä, mutta en kyllä myöskään enää jatka suhdetta. Nämä vain saattavat mennä hieman limittäin.

Minun ei ole 8 vuoteen tehnyt mieli pettää miestäni, eikä tee edelleenkään. Tämä on ainoa syy miksi olemme yhdessä. Jos alkaa tehdä mieli häntä pettää, on se eron paikka sitten.

Todella itsekeskeistä toimintaa, ei voi muuta sanoa. "Limittäin meneminen" on juuri sitä pettämistä.

Ei ole vaikeaa erota jos haluaa, ja jos ei kunnioita, kannattanee tehdä se heti. Vaikea kunnioittaa myöskään ihmistä, jonka mielestä on ok valehdella vain koska sattui tekemään mieli tehdä niin.

Pettäjien tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää, että oma näkemys tilanteesta on vain toinen puoli. Petetylle jää pahimmillaan vuosien trauma, kun ei voi luottaa siihen mitä rakkain ihminen on sanonut ja tehnyt. Vaikka toinen olisi kuin m*kku ihminen, miksi itse pitäisi lentää yhtä matalalla?

Vierailija
19/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
20/33 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella itsekeskeistä toimintaa, ei voi muuta sanoa. "Limittäin meneminen" on juuri sitä pettämistä.

Ei ole vaikeaa erota jos haluaa, ja jos ei kunnioita, kannattanee tehdä se heti. Vaikea kunnioittaa myöskään ihmistä, jonka mielestä on ok valehdella vain koska sattui tekemään mieli tehdä niin.

Pettäjien tuntuu olevan mahdotonta ymmärtää, että oma näkemys tilanteesta on vain toinen puoli. Petetylle jää pahimmillaan vuosien trauma, kun ei voi luottaa siihen mitä rakkain ihminen on sanonut ja tehnyt. Vaikka toinen olisi kuin m*kku ihminen, miksi itse pitäisi lentää yhtä matalalla?

Mitä väliä sillä on että olen itsekeskeinen itsekeskeisen ihmisen kanssa :D Ei minua haittaa että olen "pettänyt" toista, kun hänkin on pettänyt minun luottamukseni, miksi haittaisi? Jokaista pettämistä on seurannut ero, ihan minun aloitteestani, toisen kanssa oleminen on ollut ihan minun oma asiani, kuten kumppanin oma asia on ollut ne mitä hän on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ihan yhtä lailla se trauma minullekin jää jos on jäädäkseen sen toisen toiminnasta, miksi minun pitäisi uhrata itseni tai olla kunnioittava sellaista kohtaan joka ei sitä minulle ole. Niinpä ;)