Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jos ihmisellä on eroavaisuutta muihin niinn

Vierailija
18.05.2022 |

Hänelle puhutaan ku lapselle? Siis vammaiselle lapselle. Koska oon nähnyt ja kuullut miten normaalille veljelleni jutellaan saati sitten jollekin lapselle. Tässä huvikseni soitin mun mummolle ja hän ei oikein mitään suostunut puhumaan heidän hääpäivästä esim.

Olen vähän kyllästynyt kun se miten mulle puhutaan on tyyliin jotain noloa ja semmosta lässyttämistä. Etenkin mun mummoilta.
Häpeän itseäni erittäin paljon enkä oo pitkään aikaan pystynyt menemään ihmisten ilmoille.

Miks kaikki luulee ettei tämmöiset apinat kuten minä ymmärrä tavallista puhetta vaan se pitää muuttaa semmoseks ku vammaselle lapselle puhuttaisiin.
Ei noille jotka vetää sähköskoottereilla tuolla puhuta mitenkään "nolosti" tai silleen mukautetusti.

Yritin talvella hakea apua tähän ahdistukseen eikä mulle annettu mitään lääkkeitä.
En tiiä miten selviin ikinä elämästä ku en voi tehä mitää töitä enkä muutakaan. Häpeen itteeni niin paljon et just ja just pystyn käymään omalla pihalla äkkiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska sanoin että mulla on ollut "kiusaajia" niin heidän ansiosta mulle on kyllä puhuttu nyt enemmän kuin koskaan. Ei ole esimerkiksi yksi tuttu joka asui täällä samalla paikkakunnalla monta vuotta ottanut kertaakaan yhteyttä kun muutti 20min päähän. Ehkä mä aliarvioin noita "kiusaajia" kun se on ymmärrettävää että aiheutan huvittuneisuutta ja semmosta , mutta silti mulle on puhuttu. Ja silleen. Jos noi omat sukulaisetkin puhuis noin hyvin mitä nää mukamas kiusaajat niin elämä olis kivaa.

Musta tuntuu että oon 2v tasolla mun sukulaisten mielestä enkä koskaan pysty mihinkään.

Kun mun mielenkiinto on aika sama kuin veljellä eli mopot jne niin osaan ottaa jotenkin paremmin huomioon noi normaalit tyypit jotka saa ajaa yöllä siellä sun täällä ilman mitään huolen häivää.

Välillä mietin että se on pelkkää vttuilua jos joku tulee puhumaan toisaalta se ei tunnu semmoselta. Ne ei oo puhunu mulle niinku jollekin vammaselle lapselle.

Kiva ku omat sukulaiset puhuu🤣 huvikseni halusin kirjottaa tänne miltä urpon elämä näyttää.

Vierailija
2/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen tajuaisin jos olisin 2v että mulle puhutaan ku idiootille silloin. Mut huomioiden oma ikä ei tunnu kivalle. Tulee entistä tyhmempi olo ku ei voi puhua ihan ilman mitään pelleilemistä.

Olin kerran menny muumilaaksoon ja jopa siellä yks tyyppi puhu normaalisti verrattuna noihin sukulaisiin😂🤥 hävettää niin paljo että silmät tippuu päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia onko kellään samanlaista. 🙄

Vierailija
4/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Mutta yleensä annan niiden pitää itseäni idioottina ja nauran sisimmässäni niille.

Vierailija
5/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänää puhuin mun mummon kanssa ja oli kyllä vähän outoa kun se Alko yhtäkkiä puhumaan mulle JUMPPAAMISESTA 😂😂😂😌

Ja se myös että puhutaan etunimen kanssa jos sanotaan jotain mikä on mulle tarkoitettu. Luin omalääkäri kirjaa ja tuli taas semmonen häpeä itteäni kohtaan kun siinä sanottiin että 2v kutsuu itseään etunimellä 🤤🤐 esimerkiksi mulle puhutaan näin SANNA TULES TÄNNE, ÄLÄS SANNA NYT KIUKKUA. SANNA SINUN PITÄÄ NYT JUMPATA KAIKENLAISIA TYYLEJÄ LÖYTYY ERILAISIA JUMPPAMUOTOJA , OLETKO SINÄ NÄHNYT VAUVAA PITKÄÄN AIKAAN :)

ARGHH. VTTU

Vierailija
6/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Vierailija
7/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei ole mikään ihme että häpeän kulkee ihmisten ilmoilla. Se on terveiden ihmisten olettamus ettei minunlaiseni idiootit tajua että heille puhutaan jos ei sanota etunimeä joka asian suhteen.

Sanna on tehnyt sitä, Sannan pitäisi ostaa tellikkilellikkejä, 😬😂😂😂😂 vttu että hävettää niin paljon. Tässä sen huomaa ettei tasavertaista keskustelua tule koskaan kun mua pidetään ihan idioottina.

Vierailija
8/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua huomioida sitä tosiasiaa, että normaalin ja jälkeenjääneen ero ei ole sellainen eikä eikä edes aina niin suuri kuin mitä he haluavaisivat kuvitella.

Vierailija
9/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, että ei tuo kivalta tunnu. Minulla vain yksi sukulainen on puhunut kuin "vajakille", ja sekin on tuntunut pahalta. Vaikka muut puhuvatkin normaalisti. Ei minulla muuta poikkeavaa ole kuin lukihäiriö, ja tämä yksi henkilö tietää sen. Joskus puhuu h i t a a s t i. Toisinaan puhuu minun kuullen minun asioista niin kuin minä en ymmärtäisi, mitä hän puhuu. Ja kun kertoo minulle, millainen olin lapsena, käyttää minusta sanaa "se". Tyyliin: "Se oli niin rauhallinen lapsi." "Se istui pitkään hiljaa ja leikki leluillaan."

Nykyisin, kun hänellä on muistisairaus, hän luulee minua minun siskoksi, ja puhuu minulle normaalisti.

Vierailija
10/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran sanon että vaikka mulla on omia ongelmia ei se tarkoita sitä että en mitään ymmärrä tai pysty tekemään. Mun ei vaan anneta tehdä. Joka asia pitää mun tuttujen mukaan tehdä valvotusti eikä aina sillonkaan. Eihän me vammaiset opita mitään ikinä kun ei saa edes yrittää.

Vierailija
11/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä mun häpeä tulee niin vahvana että en vaan pysty käymään missään.

Mun pitää hakea johonkin vammaisten lasten leikkikouluun. Ja siellä voidaan kutsua etunimellä vaikka onkin ihan vieressä.

En periaatteessa tee ajokortillani mitään ei mun anneta koskaan ajaa autoa vaikka pystyisin. Ei se vammaisuus tarkoita sitä että on täysin kykenemätön mihinkään. Sitä kutsutaan kehitysvammaisuudeksi ja ihmisten suhtautuminen kuin vammaiseen 2v lapseen vaikka olen jo vanha ei auta mua pärjäämään koska häpeän itteeni.

Vierailija
12/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen verran sanon että vaikka mulla on omia ongelmia ei se tarkoita sitä että en mitään ymmärrä tai pysty tekemään. Mun ei vaan anneta tehdä. Joka asia pitää mun tuttujen mukaan tehdä valvotusti eikä aina sillonkaan. Eihän me vammaiset opita mitään ikinä kun ei saa edes yrittää.

Kyllähän se on ymmärrettävää, jos ensimmäisillä kerroilla joku on katsomassa kuinka se tekeminen sujuu, ja tarvittaessa neuvoo/auttaa, mutta vain tarvittaessa. Ja sitten kun homma onnistuu ilman apua, voisit hyvin tehdä ihan itsenäisestikin asioita. Se olisi tärkeää sinulle, niin kuin on kenelle tahansa, meille "normaaleillekin".

Ilmeisesti vanhempasi, ja sukulaisesi ovat ylisuojelevia suhteessa sinuun.

He eivät ehkä tajua, että vaikka kehityksesi on hitaampaa kuin "normaaleilla", sitä kehitystä kuitenkin tapahtuu, ja pystyt oppimaan uusia asioita.

Vierailija
13/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiinnostaa miksi pitää käyttää aina etunimeä vaikka on ihan vieressä kun on asiaa vammaiselle. 🤔

Muistan aina semmosen jutun ku olin mummolla ja menossa pskalle niin (erittäin hyvin tiesin missä on pyyhkeet jne vessassa)

Hän tuli perässäni sinne vessaan ja sanoi SANNA SANNA NE PYYHKEET ON SITTEN SIINÄ OVEN VIERESSÄ :) muista pestä kädet sitten.

Ja yks kerta oli stanan nolo ku mulle huudettiin taas mummon toimesta että ONKO SULLA SANNA KAIKKI HYVIN SIELLÄ!😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
14/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Mulle taas puhutaan kuin avaruusoliolle. Sellanen hämmentyneen , vaivaantuneen epäileväinen ilme, pienen huvittuneen virneen kera. Kuulostaako paremmalta?

Vierailija
15/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oletan, että sullakin on mielenterveysongelmia? Toivottavasti et ota pahalla, mutta kun tunnistin sun kirjoituksesta niin itseäni ja ittellä tosiaan on kaikenlaisia ongelmia. Niin tosiaan, jotkut on jotenkin niin vanhanaikasia/ennakkoluulosia/tietämättömiä ettei ne tajua, ettei mt-ongelmat tee ihmistä tyhmäksi tai mitenkään vajaaälyiseksi. Sitten ne lässyttää kuin idiootille tai jollekki oliolle.

T. Tuo äskeinen avaruusolio

Vierailija
16/16 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Mulle taas puhutaan kuin avaruusoliolle. Sellanen hämmentyneen , vaivaantuneen epäileväinen ilme, pienen huvittuneen virneen kera. Kuulostaako paremmalta?

Tällä siis tarkotin että niillä mulle puhuvilla on tuollanen ilme samalla kun kommunikoivat mulle. Tuntemattomilla siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi