Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uunin yläosan pesu, apuja kaivataan!

Vierailija
18.05.2022 |

Muutto kohta ja hermot menneet tuon uunin hinkkaamisen kanssa. Miten ihmeessä se yläosa pestään, huomaan että on rasvatahroja katossa, mutta siinähän on se vastusosa edessä. En mistään uuninpuhdistusneuvoistakaan löytänyt täällä netissä tietoa?!? Toisekseen olen jotenkin onnistunut pesemään uunin muuten, mutta nyt kun laitoin lämpenemään niin eipä se enää lämpene. Eli olenko onnistunut rikkomaan koko uunin ja miten hemmetissä se on voinut onnistua??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät pesemättä, kukaan sitä huomaa kuitenkaan...

Vierailija
2/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, asunnon luovutus ensi viikolla ja tarkastus vuokranantajan kanssa. Uusi vuokralainen tulossa ja vaikuttaa olevan nillittäjä. Ja siis yleensäkin haluan tietää miten sen saa pestyä. Nyt ongelma vielä tuo uuni lämpenemättömyys, että mitä olen voinut mokata jo??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti tai ei ollenkaan.

Vierailija
4/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyllä koskaan pessyt ylhäältä eikä ole muutkaan pesseet. Muutin juuri uuteen asuntoon eikä täälläkään oltu pesty.

Peset uunin seinustat, pellit ja ritilät niin eiköhän se riitä! 

Vierailija
5/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Nyt mua huolettaa että mitä olen tehnyt pesussa väärin kun uuni ei lämpene?

Vierailija
6/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista sulake, meillä paloi kerran myös jotkut releet.

Vierailija
7/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kippoon vettä ja uusi päälle niin että vesi höyrystyy ja sitten pois päältä ja pyyhit liat pois

Vierailija
8/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Nyt mua huolettaa että mitä olen tehnyt pesussa väärin kun uuni ei lämpene?

Ensimmäiseksi tarkista sulake.

Et kai ole yrittänyt sörkkiä sitä vastusta?

Vierailija
9/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hajotit jo uuninkin, s**tanan tunari!

Vierailija
10/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi tarkista sulake.

Et kai ole yrittänyt sörkkiä sitä vastusta?

Ensinnäkin, tiedän olen tosi pska näissä puhdistushommissa. Valot ja virta kyllä toimii mutta uuni ei lämpene. En ole kovakouraisesti hinkannut tai rikkonut näennäisesti mitään, sitä vastusosaa pyyhin kyllä kevyesti, joten voiko se nyt olla rikki niin pienestä?

Vierailija
11/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen vinkkejä joten voin varmaan syyttää heitä :D: Pyyhi uunin pohja ja seinät kostealla sienipyyhkeellä tai mikrokuituliinalla. Mieto käsiastianpesuliuos irrottaa rasvalian. Voit pyyhkiä varovasti myös grillivastukset. Grillivastusten välistä puhdistamiseen voit käyttää avuksi esimerkiksi astianpesuharjaa. Uunin ritilän ja ritiläpidikkeet voi hangata karhunkielellä.

Vierailija
12/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et niin kevyesti niitä vastuksia pyyhkinyt jos ei enää toimi. :D

Vierailija
13/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyyhin kevyesti ja varovasti, mutta kuitenkin vastukset rikki nyt? Jos kerta uuni ei lämpene ja muuten virrat toimii?

Vierailija
14/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet onnistunut vastukset rikkomaan. Nuku yön yli, ehkä uunikin kaipaa lepoa.

Vierailija
15/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syttyykö siihen lämpötilansäädön viereen valoa tai kuuletko naksahdusta kun käännät? Voi olla että termostaatti hajonnut, siitähän menee myös lämpötilaa mittaava osa uunin sisään ja kovalla puhdistuksella olet voinut sohia sitä?

Vierailija
16/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko alalämpö?

Vierailija
17/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syttyykö siihen lämpötilansäädön viereen valoa tai kuuletko naksahdusta kun käännät? Voi olla että termostaatti hajonnut, siitähän menee myös lämpötilaa mittaava osa uunin sisään ja kovalla puhdistuksella olet voinut sohia sitä?

Kyllä valo syttyy ja naksahdus kuuluu. Eli termostaatti (ja missä se on) silloin hajonnut tai ei?

Vierailija
18/18 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termostaatti voi olla rikki tai olla olematta. Toisaalta joku vastuksista voi olla rikki tai esim. säädin jos mikään eri asetuksista ei toimi tai jos vain joku niistä toimii.

Ota yhteyttä vuokranantajaan ja kerro, että uuni ei lämpene? Ammattilainen tulee sitten korjaamaan uunin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä