Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkötupakointi sisällä ja lapset

Nipottaja tässä, terve
18.05.2022 |

Jos teillä joku perheessä tai vaikka vieras sähkötupakoi, onko sitä ok tehdä sisällä lasten kanssa samassa huoneessa? Jos lisäksi käytetään sellaisia laitteita jotka hetkessä höyryttävät koko huoneen niin ettei eteensä näe, ikkunoihin ja muihin pintoihin tulee sellainen tahmea kerros päälle niin kuuluuko noiden peseminen sille sähkötupakoitsijalle vai puolisolle jota tilanne enemmän häiritsee?

Entä onko parvekkeella tupakointi pakko sallia vieraille? Varsinkin kun kyse lasitetusta parvekkeesta joka on oman väen ajanviettipaikka jossa syödään tai kahvitellaan usein, on tekstiilejä jne.

Mä olen saanut näistä hirveästi kritiikkiä ex:ltä kun en olisi halunnut hänen sähkötupakoivan sisällä, varsinkaan lasten ollessa vieressä. En tykännyt siitä ylimääräisestä työstä mikä mulle tuli kaikesta pintojen pesemisestä. Nyt kun hänellä on oma asunto en tietenkään voi estää lasten vieressä höyryttelyä. Silti yhä tulee kiistaa siitä kun hän lapsia hakiessa ja tuodessa kaivaa aina sähkötupakan esille tässä sisällä vaikka joka kerta kiellän. Sanoin se että hänen täytyisi sen 20min vierailun aikana mennä tonne lasitetulle parvekkeelle tupakalle, kutsua mahdollisesti mukana oleva tyttöystävä tai kaveri siihen myös polttamaan. Taas sama vääntö että tälläkään viikolla mun parvekkeella ei tupakoida.

Mä olen itse hajusteyliherkkä ja niin tupakka kuin noi sähkötupakan esanssit saa mut voimaan huonosti. Hänen asuessa täällä en voinut kieltää häntä tekemästä noita omassa kodissaan, mutta nyt en enää halua noita hajuja kotiini. Mulla tekee jo pahaa kun lasten kotiutuessa saa pistää molemmat suihkuun ja kaikki vaatteet pesuun.

Ex:n mielestä mun käytös on epänormaalia ja sairasta kontrollintarvetta josta mun pitäisi hakeutua hoitoon. Nipo varmaan olen, mutta en tiedä onko se vielä niin epänormaalia että sen takia pitäisi hoitoon hakeutua. Tässä siis kysyisin että onko noi mainitut jutut kaikkien muiden kodeissa ok?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi