Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastan ja puoliso ei ymmärrä tätä

Vierailija
18.05.2022 |

Otsikossa jutun ydin.

Puolisoni ei vain ymmärrä etten ole nyt kunnossa, olen koronassa ja sairauslomalla!
Kuluvalla viikolla olen ollut kuumeessa päivittäin 37.5-38.5 välillä, yskäinen ja räkäinen. Silti en saa levätä!
Puoliso tekee kotona etätöitä ja herättää minut sairauslomalla klo:6.00 keittämään hänelle kahvit, kun hän menee suihkuun. Minun pitää hoitaa hänelle lounas ja keittää kahvit ruuan päälle ja iltapäivällä taas keittää päiväkahvit ja sitten tehdä illaksi ruoka 🙄 Hoidan normaalisti pyykit ja tiskit. Eilen jouduin pihaa siivoamaan hänen kanssaan, koska hän ei yksin kuulemma hommasta selviä töiden jälkeen. Tänään hän oli sitä mieltä, että voisin nyt päivällä leikata nurmikon ja laittaa kasvimaan kuntoon. Kaupassakin kuulemma voisin käydä. Ja äsken hän soitti jollekin kaverilleen, että tämä voisi tänään tulla kylään tähän 😳

Olen väsynyt ja kipeä! Nyt mitta on täynnä tuota ajattelemattomuutta ja välinpitämättömyyttä. Eikö jumalauta aikuinen mies tajua, että silloin kun on kipeä, niin silloin pitää mennä voinnin mukaan ja lepäillä ja tehdä vain se minkä kipeänä jaksaa ja pystyy?? Ja se että nyt on korona ja vaikka on rokotteet, niin silti tämä voi olla petollinen tauti ja etten todellakaan voi mihinkään kauppaan mennä ennenkuin olen terve, koska en todellakaan halua muita tartuttaa.

Jos täällä talossa olisi nyt miesflunssa, niin ukko ei itseään rasittaisi enkä edes kehtaisi mitään vaatiakkaan häneltä. Ottaa vain niin päähän tämä kun itse harvoin kipeänä ja edes silloin ei saa levätä ja yrittää parantua nopeaa.

(Ehkä tuon miehen voisi vaihtaa parempaan jossain vaiheessa... anteeksi tämä kommentti, mutta siltä nyt tuntuu).

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen kohtaan "puoliso herättää ja käskee keittää kahvit kun menee suihkuun" ja silmiin vilahti joku muukin kohta missä puoliso käskee tehdä ruokaa ja mitä lie. Itse aiheutettu ongelma, sanon. Mitäs aloit koskaan palvelemaan, tottakai sitä osataan vaatia jatkuvaksi. Lopeta se, ei se sen kummempaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ei tuossa nyt ole suurin ongelma se että olet koronassa. Mieshän on ihan pimeä tyyppi; miksi ihmeessä sinä heräät keittämään aikuiselle miehelle kahvit ja tekemään lounaan? Onko hän jollain tapaa vajaavaltainen tai kehitysvammainen?

Ukko pihalle ja sassiin, sehän pitää sinua pilkkanaan. Koronassa täytyy huilata, eikä teille todellaakaan tule vieraita tartuntaa hakemaan tänään tai vielä hetkeen.

Kaikenlaisia niljakkeita jotkut naiset jaksavatkin paapoa nurkissaan.

Vierailija
4/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittaja normaalisti kotirouva tai kotiäiti?

Vierailija
5/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, kasvata nyt sisua ja sylkäise suustas et oot sairas ja aiot levätä. Muu saa odottaa. Lähde vaikka jonnekin kaverille/vanhemmille tmv sairastamaan.

Vierailija
6/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti, kasvata nyt sisua ja sylkäise suustas et oot sairas ja aiot levätä. Muu saa odottaa. Lähde vaikka jonnekin kaverille/vanhemmille tmv sairastamaan.

Ei koronassa lähdetä minnekään muualle sairastamaan. Jos on itse niin tohveli ettei saa kotonaan levätä kun toinen komentaa, ei auta kuin ottaa riskit jälkitaudeista yms. ja totella puolisoa kuin pieni lapsi vanhempiaan.

Vierailija
7/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis niin että ainoastaan miehiltä kielletään lepo kipeänä kun aikasemmissa keskusteluissa naiset valittivat jos mies ei tehnyt kotitöitä kuumeessa että nainen olisi päässyt helpommalla

Vierailija
8/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse valitsee kehitysvammaisen tai heikkolahjaisen puolison, joutuu myös kantamaan itse seuraukset.

Vierailija
9/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty tarina. Plääh.

Vierailija
10/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käännä kylkeä ja nuku niin paljon kuin huvittaa? 

No, teille nyt ei vaan saisi tulla ketään kylään ja fiksu vieraskin tajuaa olla tulematta tai viimeistään lähtee pois, kun menet siihen sohvalle sen viereen köhimään. 

Voitkin siellä lepäillessäsi miettiä, miksi olet miehesi kanssa.

t. Sinkku, myös koronassa, nukun about 18 tuntia vuorokaudessa eikä kotihommelit nyt kiinnosta

Vierailija
11/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko karanteenista kuullut koronan suhteen?

Vierailija
12/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tällä hetkellä voimassa oleva ohje AP:lle

Eristäydy muista ihmisistä

Pysy kotona äläkä kutsu vieraita luoksesi. Et saa esimerkiksi

Mennä työpaikalle.

Mennä kouluun tai muuhun opiskelupaikkaan.

Mennä ravintolaan, kauppaan, kauppakeskukseen, kirkkoon, moskeijaan tai muihin julkisiin tiloihin.

Käydä uimahallissa tai muissa vastaavissa liikuntapaikoissa.

Käydä muissa harrastepaikoissa.

Käydä teatterissa, elokuvissa, ravintoloissa tai baareissa.

Käyttää julkisia kulkuneuvoja kuten junaa, linja-autoa tai taksia.

Käyttää kotona ulkopuolista siivoojaa tai muuta työntekijää.

Saat olla tekemisissä vain samassa taloudessa asuvien henkilöiden kanssa. Jos heillä ei ole vielä todettu koronavirustautia, voit yrittää pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä myös heihin esimerkiksi nukkumalla ja ruokailemalla erillään heistä. Sairastuneet voivat viettää aikaa keskenään huoletta.

Pyydä, että ruoka- tai apteekkiostokset hoitaa toinen henkilö, joka ei ole sairastunut. Voit myös tilata monista kaupoista tai ravintoloista ruokalähetyksen kotiisi verkossa tai puhelimitse. Apteekissa asiointia varten voit antaa toiselle henkilölle valtuutuksen, myös sähköisesti(ulkoinen linkki). Huolehdi silloin siitä, ettet ole kontaktissa toiseen henkilöön, kun maksat ja vastaanotat kotiinkuljetuksen. Jos sinulla ei ole ketään, joka voisi toimittaa ostokset tai et voi tilata kaupasta kotiinkuljetusta, ole yhteydessä Espoon aikuissosiaalityöhön. 

Kuinka pitkään kotona tulee pysyä?

Pysy kotona, kunnes olet ollut oireeton* kaksi vuorokautta ja oireidesi alusta on kulunut vähintään 5 vuorokautta. Oireiden alkupäivä on ”päivä nolla”, joten jos oireesi alkoivat maanantaina, kotona täytyy pysyä vielä saman viikon lauantaina.

*Oireettomuus = olet kuumeeton ja muut oireet ovat selkeästi vähenemässä. Haju- ja makuaistin muutokset tai lievä ärsytysyskä eivät ole aihe jatkaa omaehtoista kontaktien välttämistä.

Vierailija
13/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heräätkö terveenä aina keittämään hänelle kahvit? Onko miehellä joku vika kun ei osaa itse keittää sitä?

Ja kun hänelle tulee seuraava mies-flunssa, niin alat sitten toki keksimään vaikka mitä hommia hänelle samalla tavalla kun hän tekee nyt. Jospa ymmärtäisi vihjeen? 

Vierailija
14/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan leikkauksista olen saanut toipua jotenkuten rauhassa. Muutoin sairaana, esim. 39 asteen kuumeessa minun odotetaan tekevän arkirutiinit täysin normaalisti. M40

Vierailija
15/15 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Mun mies oli koronassa niin hoidin hänelle ruuat ja vedet oven taakse huoneeseen missä sairasti ettei tartuttaisi muita, olin hänelle etukäteen laittanut sinne nukkumistarvikkeet, vaihtovaatteet ja tekemistä että jaksaa yksin kun on kurjaa. Nyt minä puolestaan sairastan, ei tarvitse enää eristäytyä mutta hän tuo viereen ruuat ja vettä ym mitä pyydän. Miehesi kuulostaa kamalalta ihmiseltä, kun ei välitä edes lähimmästään, en tekisi mitään hänen eteen tuossa tilanteessa kun pitäisi mennä juuri toisin päin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan