Ajattelin leikkauttaa pitkät hiukset ekaa kertaa kampaajalla
Paljonko se suunnilleen maksaisi ja kauanko siinä kestäisi? Tekeekö kampaaja pakosta siellä jotain ylimääräistäkin ja alkaako tyrkyttää muita palveluitaan ja tuotteitaan?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hinta ja kuluva aika riippuu täysin siitä, miten aiot ne leikkauttaa: latvojen tasaus / pelkkä hiusten lyhennys vai suuri mallinmuutos. Yleensä kampaajat haluavat pestä hiukset, mutta kyllä latvojen tasaus taitaa onnistua vain suihkupullolla kastelemalla. Muiden palveluiden ja tuotteiden tyrkytys on kovasti kampaajakohtaista, mutta yleensä kaikki kysyvät siinä lopuksi, että tarvitseeko jotain tuotteita. Siihen voi sitten sanoa vaan että "ei kiitos".
Kiitos vastauksesta! Tarkoitin pelkkää lyhennystä, en mallinmuutosta. Kiitos tuosta tiedosta että haluavat pestä myös. ap
Valmistaudu pettymykseen. Vaikka kerrot tarkkaan mitä haluat niin olet toisen käsissä.
Jos hiukset ovat puhtaat eikä niissä ole muotoilutuotteita, ei niitä tarvitse pestä.
Mulla pitkien hiusten leikkaus (muutaman sentin lyhennys ja lievä kerrostus) kestää noin 45 min ja on maksanut 30 €.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukset ovat puhtaat eikä niissä ole muotoilutuotteita, ei niitä tarvitse pestä.
Mulla pitkien hiusten leikkaus (muutaman sentin lyhennys ja lievä kerrostus) kestää noin 45 min ja on maksanut 30 €.
Ja mitään tuotteita mun kampaaja ei ole tyrkyttänyt ikinä.
Ei pitkiä hiuksia voi leikata. Ne pitää kasvattaa tai pidentää. Oot nyt ymmärtänyt ihan väärin...
Mites se äikkä sujuu?
Joskus suosittelevat tuotteita. Mulla on sellainen kampaaja, joka osaa suositella tuotteita, jotka oikeasti toimii mulla. Ei suosittele mitä tahansa.
Älä leikkaa. Pitkät hiukset ovat naisella aina paremmat kuin lyhyet. M27
Vaikka käyt vaan latvoja leikkauttamassa, pyydä että ei menisi tiettyä rajaa (esim. 5 cm) pitemmälle! Multa leikattiin latvoja pienempänä ja lähti ihan hirveä määrä tukkaa.. Mulla oli aika kiharat hiukset niin halusi varmaan varman päältä leikata enemmän.
Jos sanot, että leikataan 5cm, näet kuinka lattialle alkaa tippua vähintään 15cm latvantupsuja. Tämä on ihan yleinen kokemus eikä vain tunnu siltä vaan oikeasti leikkaavat kaikki huonot pois. Vaikka kuinka sanoisit, että nyt vaan se 5cm ja ihan sama jääkö sinne huonoja ja käyn vaikka kk päästä uudelleen.
Suosittelen että älä mene jos haluat pitkinä hiuksesi säilyttää.
Oho, tännepä onkin tullut kampaajien ei-suosittelijoita. Ehkä mietin kampaajalle menoa vielä uudemman kerran
ap
Ei niitä ole pakko pestä siellä. Itse vihaan sitä jos joku muu pesee, sanon aina kampaajalle ettei tarvitse pestä, ja pesen aina itse ennen kampaajalle menoa syväpuhdistavalla.
Jos haluat leikkauttaa lyhyemmäksi, niin painota kampaajalle kuinka paljon saa lyhentää. Mielellään näytä mallikuvia myös, jotta olet kampaajan kanssa samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Jos sanot, että leikataan 5cm, näet kuinka lattialle alkaa tippua vähintään 15cm latvantupsuja. Tämä on ihan yleinen kokemus eikä vain tunnu siltä vaan oikeasti leikkaavat kaikki huonot pois. Vaikka kuinka sanoisit, että nyt vaan se 5cm ja ihan sama jääkö sinne huonoja ja käyn vaikka kk päästä uudelleen.
Tuo on niin totta. Ja joka kerta. Ja se puhe siitä, kuinka hiukset nyt vahvistuvat, kun niitä leikkaa. Miten ne muka vahvistuvat. Itselläni on niin valtavan paksut hiukset, että ne eivät toden totta kaipaa mitään vahvistumista.
Itse lyhennän hiukseni kotona koska ei huvita juosta lyhentämässä niitä koko ajan. Lyhennän ne ihan vaan saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitkiä hiuksia voi leikata. Ne pitää kasvattaa tai pidentää. Oot nyt ymmärtänyt ihan väärin...
Mites se äikkä sujuu?
samaa funtsailin minäkin heh
Vierailija kirjoitti:
Vaikka käyt vaan latvoja leikkauttamassa, pyydä että ei menisi tiettyä rajaa (esim. 5 cm) pitemmälle! Multa leikattiin latvoja pienempänä ja lähti ihan hirveä määrä tukkaa.. Mulla oli aika kiharat hiukset niin halusi varmaan varman päältä leikata enemmän.
Varaudu siihen, että ainakin 10 cm lähtee ja myös siihen, että pian hiuksesi eivät enää ole pitkät.
Itselläni on pitkät hiukset ja käyn säännöllisesti kampaajalla. Kampaaja arvioi, missä kunnossa hiukseni ovat, koska hän on ammattilainen ja näkee tilanteen paremmin. Joskus lähtee 10 cm, joskus kolme. Aina olen ollut tyytyväinen.
Selkeät, selvät ohjeet kampaajalle.
Taisin itse käydä 9 vuotta sitten viimeks.Taito itsellä pitää harja kuosissa.Pitkillä kutreilla se on helppoo ja saapi mieluiset.
Just itse tasasin latvat. Ei ole vaikeaa, kestää sen kymmenen sekuntia, mitä saksien esiin kaivaminen kestää, eikä maksa mitään ja taas on siistit hiukset
En maksaisi tuosta ulkopuoliselle kuin viisi euroa
Hinta ja kuluva aika riippuu täysin siitä, miten aiot ne leikkauttaa: latvojen tasaus / pelkkä hiusten lyhennys vai suuri mallinmuutos. Yleensä kampaajat haluavat pestä hiukset, mutta kyllä latvojen tasaus taitaa onnistua vain suihkupullolla kastelemalla. Muiden palveluiden ja tuotteiden tyrkytys on kovasti kampaajakohtaista, mutta yleensä kaikki kysyvät siinä lopuksi, että tarvitseeko jotain tuotteita. Siihen voi sitten sanoa vaan että "ei kiitos".