Mies mukana neuvolassa?
Onko teillä ollut mies mukana neuvolassa raskauden alusta sinne lasten neuvolaan saakka?
Kommentit (19)
On ollut ihan alusta saakka. Taisi jäädä joskus välistä, kun oli sairaana. Lapsenkin kanssa on käynyt. Mielestäni ihan luonnollista isälle - etenkin, jos kyse ensimmäisestä lapsesta eikä tarvitse jäädä esim. isompia hoitamaan neuvolan ajaksi.
Miksi olisi?
Lapsia käytimme sen mukaan miten työt sopivat. Ei sinne kahta aikuista tarvita.
Esikoisen kanssa oli mukana melkein joka kerran, toisen kanssa ei enää niin usein. Ei koettu tarpeelliseksi.
Ekassa neuvolassa mukana ja ultrassa. Aikoo olla myös tulevissa ultrissa, mutta sovittiin yhdessä että neuvolassa käyn tästä eteenpäin yksin. Mitäpä hän turhaan sinne tulisi peukaloita pyörittämään.
On, paitsi kerran kun oli kipeänä.
Jos on pystynyt olemaan töistä pois (eikä työnantajalle ole aiheutunut tästä ongelmia), niin on ollut mukana.
No ei. Vauvan ekassa neuvolassa käytiin yhdessä kun miehellä oli kesäloma ja sjitä ennen oli rampattu viikkoja vuorotellen keskolassa.
Ei sinne kahta tarvita ja mies ei sikiötä voi viedä yksinään.
Lapsesta aiheutuu muutenkin ihan hitokseen työpoissaoloja ja kun ei asuta, käydä töissä tai lapsen tarha eikä koulu osu mitenkään järkevästi hammaslääkärin, neuvolan eikä terveyskeskuksen kanssa, niin pienikin käynti on heti parin tunnin poissaolo.
Lapsukainen on 8. luokkalainen ja NYT voitiin 1 hammasrautakeikka hoitaa niin ettei tarvinnut jäädä odottamaan ja viedä takaisin koululle. Otettiin lapselle fillari mukaan ja hän meni reissusta itsenäiseti kotiin.
Voihan koneessa antaa vaikka pullomaitoa. Maailma ei siihen kaadu.
Ei ole ollut. Meillä on kolme lasta ja mies on ollut ensimmäisen neuvolassa ja ultrissa, mutta ei muuten Tai oli joo sitten, kun vauvoilla oli ensimmäiset neuvolatarkastukset. Aikuisia ihmisiä olemme ja pärjään oikein mainiosti yksinäänkin. Kukaan ei asiasta koskaan kysellyt.
Ehkä epävarmat äidit ja ihmiset tarvitsevat enemmän apua kaikessa, mutta heillä on varmaan muutenkin ongelmia pärjäämisen kanssa.
Raskauksien aikana mies oli mukana kaikissa ultrissa, pari kertaa äitiysneuvolassa ja synnytysvalmennuksissa. Neuvolassa hän käytti lapsia muutamia kertoja. Itse olin kolme vuotta hoitovapaalla, niin hoitui multa helpommin.
Itse tykkään hoidella kaikenmaailman asia-asioita mahdollisimman pienellä porukalla ja menen mieluusti myös ihan yksin. Saan helpoimmin ja nopeasti hoidettua kaiken ja muistan ottaa puheeksi jos on jotain mielessä. Enempi väkeä on häiriöksi.
Meillä oli se idea että siellä käy vain yksi aikuinen ja se toinen saa sitten joko tehdä, levätä, siivota tai tehdä mitä lystää sen aikaa. Kerran mies erehtyi sanomaan että olin mennyt kampaajalle, kun hän tulee neuvolaan. Ja siitä nousi aivan järkyttävä meteli, kun priorisoin kampaajan lapsen edelle.
Meidän neuvola sijaitsi silloin kauppakeskuksen yläkerrassa ja sinne mennessä mies haki samalla kaupasta varaamani haalarin ja käytti lapset leikkipuistossa ennen kuin käveli kotiin.
Mutta näin ei saisi tehdä, vaan äidin kuuluu notkua siellä aina ja joka kerta tai nousee mekkala.
Eihän miehiä sinne päästetä ettei vahingossakaan naisten uskomat myytit miehistä murennu jonka jälkeen menisi hyvä tekosyy syyttää miehiä kaikesta
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli se idea että siellä käy vain yksi aikuinen ja se toinen saa sitten joko tehdä, levätä, siivota tai tehdä mitä lystää sen aikaa. Kerran mies erehtyi sanomaan että olin mennyt kampaajalle, kun hän tulee neuvolaan. Ja siitä nousi aivan järkyttävä meteli, kun priorisoin kampaajan lapsen edelle.
Meidän neuvola sijaitsi silloin kauppakeskuksen yläkerrassa ja sinne mennessä mies haki samalla kaupasta varaamani haalarin ja käytti lapset leikkipuistossa ennen kuin käveli kotiin.
Mutta näin ei saisi tehdä, vaan äidin kuuluu notkua siellä aina ja joka kerta tai nousee mekkala.
Mitä ihmettä!? Onpas ollut erikoinen neuvola... Kyllä meillä on isä käynyt eikä kukaan ole kyseenalaistanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Mun mies käy töissä.
Niin munkin, mutta on onneksi sellaisessa asemassa, että pystyy esim. liukumaan eikä työ ole aikaan sidottu.
Meillä on neljä lasta, mies on ollut mukana jokaisen raskauden ekalla käynnillä, kaikki seulontaultrat myös. Satunnaisesti joillain muilla neuvola- ja äitipolikäynneillä myös.
Lastenneuvolassa ollaan käyty yhdessä ja erikseen, sen mukaan miten aikatauluihin on sopinut.
Ei ollut ikinä mukana. Ei edes ultrissa tai synnytysvalmennuksessa. Aina jouduin menemään yksin.
Nimimerkillä: ikuisesti hieman katkera