Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha olo, paniikkikohtaus!!

Vierailija
17.05.2022 |

On niin huono olo. Sydän hakkaa ja ahdistaa! Kaikki itkettää vaan!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä syvään ja rauhoitu.

Pitäiskö sinun mennä päivystykseen?

Mulla ollut pari päivää myös, jos ei olo parane tänään niin varaan työterveyslääkärille ajan ja pyydän saikkua. 

Vierailija
2/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon auttaa vain rauhoittava lääke. Mikä tahansa muukin väsyttävä lääke käy, kuten esim. Burana 800mg Ilman lääkettä tuollaista oloa on vaikea saada pois ja voi kestää vaikka kuinka kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt lasi vettä. Juo rauhallisesti pienin kulauksin. Voit myös keittää teetä, tämä englantilainen tapa on, usko pois, rentouttava.

Vierailija
4/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rauhoittavan jokin aika sitten, ei vain vielä varmaan vaikuta. Kun saisi jotenkin ajateltua jotain iloisia ajatuksia, mutta on vaan niin paljon stressiä ja huolia. Otan muutenkin nykyään ihan pienetkin mitättömät asiat valtavan raskaasti. Tuskin olen tällaisena aikana ainoa. Ihmisillä on paljon taakkaa ja murheita nykyään. -ap

Vierailija
5/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli pitkästä aikaa eilen niin paha että luulin kuolevani. Koita levätä.

Vierailija
6/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vähän auttaa, kun kirjoitin tänne ja minulle vastataan ystävällisesti ja asiaa kommentoidaan. Ei tunne olevansa niin yksin. -ap

Vierailija
7/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olo pahimmillaan, jos olen alkoholia yhtään ottanut. Lauantaina otin ja eiliseen asti tuntui, että henki lähtee.

Vierailija
8/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulla. Vähäisestäkin alkoholimäärästä tulee aivan järjettömiä paniikkioloja ja ahdistusta. -ap

Vierailija
9/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö. Tottakai täällä ollaan myötätuntoisia ja kuuntelevia...

Vitsi sitsi. Mua järkyttää, miten julmia kommentteja voi saada pahaan oloon.

Kannattaisko soittaa johonkin? Netistä löytyy numeroita. Usein puhuminen auttaa. Tai saisitko jonkun läheisen lenkille mukaan? Voi jutskata, katella luontoa ja sais raitista ilmaa.

Tsemppiä sulle, muruliini🌻

Vierailija
10/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi tulla paniikkikohtauksia vasta yli nelikymppisenä. Eka olin varma että tää on halvaus tai sydäri ja oikeasti kuolen. Kerran olin herättelemässä tytärtäni kouluun ja alkoi vaan korvissa soimaan ja päädyin hyperventiloimaan kippurassa sängylle ja tytär oli huolissaan. Ihan kauhea tilanne.

Kun kohtauksia alkoi tulla aika usein, tajusin että en kuole vaikka aika monta tuntia se kamala olo jälkioireineen kesti

.Sitten kohtaukset jotenkin loppuivat,nyt ei ole yli vuoteen ollut. En tiedä mihin muuhun se liittyisi kuin siihen että en enää pelännyt niitä tai luullut kuolevani. Inhosin toki mutta tiesin että pian loppuu se kauhea tila.

Vierailija
11/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n olo yhtään helpottanut? 

Vierailija
12/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel You bro. Poikaystävä ja työ lähti alta samalla viikolla tässä pari viikkoa sitten. Olen ollut siitä asti jossain pysyvässä paniikkitilassa. Tekee mieli kuolla.

Vierailija
13/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän helpottanut olo, ihan vähän. Paniikkikohtaus on kyllä yksi ilkeimmistä olotiloista. Se imaisee niin mukaansa, on ihan kuin muissa maailmoissa ja kuolemanpelko on niin suuri.  Monia kertoja olen joutunut esim. kaupastakin ryntäämään ulos jättämällä ostokset siihen. Tuntuu että happi loppuu ja pyörtyy ihmisten jalkoihin. -ap

Vierailija
14/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän helpottanut olo, ihan vähän. Paniikkikohtaus on kyllä yksi ilkeimmistä olotiloista. Se imaisee niin mukaansa, on ihan kuin muissa maailmoissa ja kuolemanpelko on niin suuri.  Monia kertoja olen joutunut esim. kaupastakin ryntäämään ulos jättämällä ostokset siihen. Tuntuu että happi loppuu ja pyörtyy ihmisten jalkoihin. -ap

Hyvä että helpottaa! Itselläni ihan vaan masennusta, mutta on niin paha olla ettei aikoihin. Yritän keskittyä työntekoon,  mutta tosi vaikeaa on. En näe enää mitää iloa tai valoa elämässäni

Vierailija
15/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon sinulle paljon jaksamista ja voimia työhösi! Itse asiassa toivon paljon jaksamista meille kaikille, joita nämä asiat koskettavat. -ap

Vierailija
16/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus, ap! Noi on hirveitä hetkiä, mutta sitten tulee taas parempi. Hyvä että otit rauhoittavan. Nyt keskity hengittämään. Sä et kuole tähän. Mä sain aikoinaan vähän apua Vapaaksi ahdistuksesta -työkirjasta. Testaa sitä. Muista ettet ole yksin eikä tossa ole mitään hävettävää. 

We stand with you, sis. 

Jossain vaiheessa jos jaksaa miettiä, mistä ahdistuneisuus voisi johtua, kannattaa miettiä omia arvojaan yms. 

Tämä on hyvä juttu https://www.iltalehti.fi/mieli/a/7a949351-8714-4680-8617-d193e40c24cb

Vierailija
17/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso halaus, ap! Noi on hirveitä hetkiä, mutta sitten tulee taas parempi. Hyvä että otit rauhoittavan. Nyt keskity hengittämään. Sä et kuole tähän. Mä sain aikoinaan vähän apua Vapaaksi ahdistuksesta -työkirjasta. Testaa sitä. Muista ettet ole yksin eikä tossa ole mitään hävettävää. 

We stand with you, sis. 

Jossain vaiheessa jos jaksaa miettiä, mistä ahdistuneisuus voisi johtua, kannattaa miettiä omia arvojaan yms. 

Tämä on hyvä juttu https://www.iltalehti.fi/mieli/a/7a949351-8714-4680-8617-d193e40c24cb

Netistä saa huomattavan paljon monipuolisemmin apua kuin tuosta kirjasta. Mä luulin sitä hyväksi kun muut sitä kehui ja kun näin sen, se sisälsikin ihan perusjuttuja, jotka olivat tuttuja 20v. takaa.

Jos on yhtään lukenut nettiä, kirjaa on turha metsästää.

Vierailija
18/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

We stand with you, sis. 

Netistä saa huomattavan paljon monipuolisemmin apua kuin tuosta kirjasta. Mä luulin sitä hyväksi kun muut sitä kehui ja kun näin sen, se sisälsikin ihan perusjuttuja, jotka olivat tuttuja 20v. takaa.

Jos on yhtään lukenut nettiä, kirjaa on turha metsästää.

Niin kuin että väärin autettu? Sanoin vain, että itse sain apua tästä, joku toinen saa netistä. 

Usein kyse onkin ihan perusjutuista, joita on hyvä muistutella mieleen. Kuten hengittäminen. 

Vierailija
19/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olet selvillä että on paniikkikohtaus. Itse en aikoinaan edes tiennyt että on olemassa semmoisia. Luulin vain tulleeni hulluksi kun en kauppaan uskaltanut mennä ja mm. kädet puutuivat ja maailma näytti "pieneltä". Hirveän pelottavaa ja ahdistavaa. Ajan myötä helpottaa usko pois. Älä pelkää kohtausta vaikka hirveä onkin. Menee kyllä ohi kun tiedostat mikä sen aiheuttaa. Voimia. Et ole yksin. Tv sh.

Vierailija
20/23 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudu. Keskity rauhalliseen hengitykseen. Koeta antaa kehon hengittää automaattisesti rauhassa sisään (nenän kautta), äläkä puhalla tietoisesti ulos, vaan anna valua (nenän kautta) omaa tahtia hiljalleen ulos. Helpompi toki testailla, kun ei ole paniikissa.