Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaiva on kyseessä jos tekee ihan hirveästi mieli laittaa käsi kuumalle hellalle?

Vierailija
16.05.2022 |

Siis niin että kiusausta on mahdoton vastustaa? Aikuinen kyseessä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikä.

Vierailija
22/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen henkilö lienee aloittanut vastikään ssri-lääkityksen. Minulle ainakin tuli todella outoja jopa hengenvaarallisia mielitekoja. En ihmettele, että Suomessa tapahtuneet joukkoamppppumiset on tehty lähes poikkeuksetta noiden lääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua jostain lääkeaineesta.

Vierailija
24/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sama vaiva mikä saa jotkut viiltelemään itseään. Ahdistus, ptsd, itseinho...

Vierailija
25/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jostain luin, että tuollaiselle "sairaudelle" on ihan nimikin olemassa. Kun tulee himo tehdä jotain tyhmää esim. Hypätä jostain korkealta alas. Siihen muistaakseni liittyi myös pelko siitä, että tulee se himo eikä siksi uskalla edes tehdä jotain.

Vierailija
26/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluus

Vierailija
27/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita itsetuhoisia ajatuksia vai onko tämä ainoa pakko ajatus?

Mun tekis mieli mm viiltää, polttaa ja hakata itseäni. Mutta oonkin traumataustainen masennus ja ahdistuspotilas jolla itsetuhoisuutta nuoresta asti ja taistelen sitä vastaan.

Vierailija
28/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoajatukset voivat olla esimerkiksi puhkeavan skitsofrenian alkusoitto.

Mulla on ollut stressaantuneena pakkoajatuksia kymmeniä vuosia. Silloin on vaan hölllättävä tahtia. Mitään vakavaa mielenterveyden häiriötä ei ole puhjennut.

Vierailija
29/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoajatukset voivat olla esimerkiksi puhkeavan skitsofrenian alkusoitto.

Mulla on ollut stressaantuneena pakkoajatuksia kymmeniä vuosia. Silloin on vaan hölllättävä tahtia. Mitään vakavaa mielenterveyden häiriötä ei ole puhjennut.

Pakko-oireinen ajatushäiriö on melko yleinen vaiva. Yleensä iskee juuri tunnollisiin ja kiltteihin ihmisiin. Kärsin itse tästä ja mulle on diagnosoitu se. En voi sanoa, kärsiikö ap tästä, mutta hänen olisi hakeuduttava hoidon piiriin, jotta oikea diagnoosi saadaan ajoissa tehdyksi ja hän välttyy ahdistukselta.

Vierailija
30/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö sun vaan laittaa ja katsoa mitä tapahtuu?

Mun tekis usein mieli hypätä auton alle ja juosta lasiovesta läpi.

Oonkin mt-potilas.

Vierailija
31/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilat pitäisi lopettaa.

Vierailija
32/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyspotilat pitäisi lopettaa.

Mistäs sä sitten kokisit ylemmyyttä?

Vierailija
33/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmasta on kyse. Äkkiä lääkärille! Ei ole normaalia.

Vierailija
34/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä ajattelen aina juna-asemalla kun pikajuna ohittaa, että eipä tarvitsisi ottaa kuin pari askelta ja kun rekka tulee vastaan moottoritiellä, että eipä tarttisi kuin heilauttaa rattia, mutta pidän niitä vain ajatuksina jotka pitää jättää huomiotta. Ajatus ei ole teko.

Vierailija
35/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö sun vaan laittaa ja katsoa mitä tapahtuu?

Mun tekis usein mieli hypätä auton alle ja juosta lasiovesta läpi.

Oonkin mt-potilas.

Mikä on diagnoosisi?

-ohis

Vierailija
36/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ihan mitä vaan saa ajatella. Se ei ole väärin. Ajatukset saa tulla ja mennä.

Vierailija
37/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tulee epäloogisia ajatuksia. Normaalia. Yhdelle käden laitto kuumalle hellalle tai toiselle esim ajatus tiputtaa vauva kun sitä pitää sylissä.

Sitten kun noille ohimeneville ajatuksille antaa painoa ja merkitystä voidaan puhua pakko-oireisesta häiriöstä. Henkilö voi esim karttaa vauvansa pitelemistä koska kokee mielessään käyneen ajatuksen todellisena uhkana.

Vierailija
38/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin joskus sytkärillä käsivarteeni kunnon palovamman. Käsi oli turvoksissa muutaman viikon ja haava tursusi mätää 🤢 en pystynyt tekemään sillä mitään, lääkäriinhän en mennyt kun olis pitänyt kertoa miksi teen semmosta enkä halunnut huomiota.

Muistan vieläkin kun pieni liekki poltti ihoa syvemmälle ja syvemmälle ja siitä kuului rätinää. Ja se haju.

Hyi hitto, että voi ihminen olla kipeä.

Tuossa se on merkkinä käsivarressa muistutuksena vielä 15 vuotta myöhemminkin ja joskus kysellään mistä noin syvä ja erikoinen palovamma. Oon todennut vaan että kokkailin kännissä, en muista 🙄

Toivottavasti haet apua jos nää ajatukset alkaa sua enemmän vaivaamaan.

Vierailija
39/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita pakko-oireita?

Vierailija
40/40 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi