Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kouluun saa tuoda omaa lounasta?

Vierailija
16.05.2022 |

Siis ihan oikeasti harva teineistä käyvät edes siellä ruokalassa ja olisi paljon järkevämpää vaikka antaa heidän tuoda omat leivät tai hedelmää yms. Ei tietenkään mitään epäterveellistä. Miksei ne joilla ole varaa tuoda omaa lounasta voisi vaikka syödä silti sitä kouluruokaa. Jos joku sanoo että lisää kiusaamista kun näkee kuka on köyhä jne niin kyllä sen jo vaatteista ne teinit näkee ja harva välittää. Puhun nyt yläasteikäisistä

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kouluun pitäisi tuoda oma lounas, kun kouluruokaa on tarjolla? Ja ihanko olet sitä mieltä, että ne jotka syövät koululounaan, niin niillä ei olisi varaa tuoda omia eväitä?

Vierailija
2/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi opettaa lapsille ettei ruuan tarvitse aina olla hyvää ja leipää voi ottaa jos ei maistu. Aikuisena saa syödä mitä haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jokaiselle tarjolla kouluruoka. Miksi raahata eväitä? Omat teinit kyllä syövät kouluruoan ja samoin kuulemma kaverit. Miksi opettaa ruokarajoitteiseksi?

Vierailija
4/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älytön ajatus. Suomessa on jokaiselle tarjolla kouluruoka, jota monissa maissa ei ole. Otetaan huomioon allergiat ja ruokavaliot. Nyt jollekin kermaperseelle ei maistu ja sen vuoksi pitäisi tehdä kahden kerroksen kansa. Aina on teinejä, joille kaikki on vaikeeta. Mä en ymmärrä tätä aloitusta

Vierailija
5/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla allerginen toisen tuomille ruuille. Muuten sinänsä minustakin hyvä idea, miksi ei saisi jos haluaa, mutta tuo

Vierailija
6/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinillä on omat eväät, ollut jo vuosia

Vierailija
7/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne saa tuoda oman lounaan joten kysymyksesi on outo.

Vierailija
8/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sua estää?

Vierailija
9/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyse ei ole siitä, ettei olis varaa. Käytän myös kirjastoa, terveyskeskusta, neuvolaa ja muita verovaroin ylläpidettujä palveluita ja aion opettaa tämän myös omille teineille. Joka päivä ei ole omaa suosikkiruokaa ja syö minkä syö. Tällä hetkellä ruoka on tosi kallista ja moni pienituloinen ponnistelee muutenkin tarjotakseen lapsilleen tarvittavan. Turhaa luoda lisää paineita ja eriarvoistaa lapsia.

Vierailija
10/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne tuoda omat eväät. Jääkaappisäilytystä ei tosin ole, saatikka lämmitysmahdollisuutta.

Vierailija
11/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voi olla allerginen toisen tuomille ruuille. Muuten sinänsä minustakin hyvä idea, miksi ei saisi jos haluaa, mutta tuo

Pelkästä allergiakysymyksestä tuskin on kiinni, ulkomailla omat eväät ovat yleisiä kun kaikille ilmainen kouluruoka puuttuu.

Vierailija
12/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sinne tuoda omat eväät. Jääkaappisäilytystä ei tosin ole, saatikka lämmitysmahdollisuutta.

Jolloin ruokamyrkytykset menee koulun syyksi...

Vierailija
13/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi opettaa lapsille ettei ruuan tarvitse aina olla hyvää ja leipää voi ottaa jos ei maistu. Aikuisena saa syödä mitä haluaa

Kyllä mä mieluummin opetan lapselleni että kasvikset ja proteiini on terveellinen ateria, mutta koulunäkkärillä mennään pitkät päivät :(

Vierailija
14/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mieluummin opetan lapselleni että kasvikset ja proteiini on terveellinen ateria, mutta koulunäkkärillä mennään pitkät päivät :(

Joka päivä? Jos mun teini ei söis yhtenäkään päivänä muuta kuin näkkäriä niin syyttäisin kyllä itseäni enkä kouluruokaa.

Vierailija
15/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä? Jos mun teini ei söis yhtenäkään päivänä muuta kuin näkkäriä niin syyttäisin kyllä itseäni enkä kouluruokaa.

Se kouluruoka on huonotasoista ja meillä se on 9.50 se lounas. Ei kaikilla ole silloin edes nälkä vielä.

Vierailija
16/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kouluruoka on huonotasoista ja meillä se on 9.50 se lounas. Ei kaikilla ole silloin edes nälkä vielä.

Miten ne eväät auttais jos lounasaika on tuolloin? Vai pitäisikö varakkaille ollakin ihan erillinen lounasaika?

Vierailija
17/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne eväät auttais jos lounasaika on tuolloin? Vai pitäisikö varakkaille ollakin ihan erillinen lounasaika?

Ne voi syödä muulloin. Ei se ruokatunti ole yhtään sen pidempi kuin muutkaan välkät.

Vierailija
18/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi syödä muulloin. Ei se ruokatunti ole yhtään sen pidempi kuin muutkaan välkät.

Onneks meillä on 30min. Kerkeevät syödä mahansa täyteen. Tänäänkin riisiä, kanakastiketta ja salaattia. Ei ollu nälkä, kun tuli klo 14,30 kotiin.

Vierailija
19/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun saa ihan vapaasti ottaa omat eväät. Ei sitä kukaan voi estää. Onko siinä järkeä? Ei.

Vierailija
20/38 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks meillä on 30min. Kerkeevät syödä mahansa täyteen. Tänäänkin riisiä, kanakastiketta ja salaattia. Ei ollu nälkä, kun tuli klo 14,30 kotiin.

Meillä se on 15 minuuttia josta suurin osa menee siirtymään ja ruuhkaan.

Olitko syömässä siellä kun tuedät mitä siellä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän