Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko perheenne ykkösauton hinta on suurinpiirtein?

Vierailija
16.05.2022 |

Entä kakkosauton? Ja kummalla sinä ajat pääsääntöisesti?
Merkin, mallin ja kilometritkin saa kertoa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sinkulla 2006 mallin siisti Ford Focus - olen ajanut sillä jo 13 vuotta. Maksoin aikanaan jotain 12 000 käteisellä. Silloin mittarissa oli alle 80 000.

280 000 nyt on mittarissa ja hyvin kulkee 75 km suuntaansa työmatkaa ja Lappiin pari kertaa vuodessa. Aion ajella vielä muutaman vuoden.

Vierailija
22/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala, en ole tiennytkään miten kalliita autot on! T. Kortiton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000

Vierailija
24/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ykkösautoa? Kakkosauto? Kolmosauto?? Autojamme käytetään tarve edellä, eli ruokakauppaan mennessä riittää pikkuauto Toyota, jos tarvitaan hakea jotakin isompaa tai kuljetella kookkaampia asioita, käytämme joko maasturimersua tai lava-autoamme. Mikään autoistamme ei ole "ykkös-jotain", auto on kuljetusväline ja sitä käytämme tarve edellä, ei pröystäilyn välineenä tai statuksen kohottamiseksi.

Vierailija
25/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi auto, muutaman vuoden vanha Hondan farmari. Hinnasta ei mitään tietoa. Velaton ja ei aikomusta myydä, joten arvolla ei väliä.

Vierailija
26/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ykkös- ja kakkosautoa. Kumpikin ajetaan kummallakin, tilanteen ja käyttötarkoituksen mukaan. Minä tykkään ajaa pienemmällä autolla. Yksi syy on pienempi polttoaineen kulutus. Mutta pystyn tarvittaessa ajamaan myös isommalla autolla. Puolisoni taas tykkää etenkin pidemmillä matkoilla isommasta autosta, koska siinä on hänen selälleen paremmat penkit.

Pienempi auto on uudempi. Isompi maksoi enemmän. Aika samoihin aikoihin käytettynä ostettiin ne. Yhteensä n. 15 000 euroa.

Vierailija
27/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarvetta vain yhdelle autolle, mutta ostohinta sille oli 58K, viime vuoden mallia.

Vierailija
28/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi autoa n. 40.000 ja.30.000. Toinen täyssähkö ja toinen hybridi. Sähköautolla ajetaan enemmän kun se on edullisempaa, joten se lienee "ykkösauto". Molemmat pari vuotta vanhoja.

Eikö jokin ole pielessä jos ihminen voi tuosta vain heittää 70 tonnia savuna ilmaan, toiset ei saa juustoa leivän päälle vaikka käy töissä.

Vierailija
29/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösautona Skoda Superb farmari, joka uutena maksoi vähän alle 40000, en muista tarkkaan. On viitisen vuotta vanha nyt ja yleensä se olen minä, joka ajan sillä. Oikein kiva auto, mukava ajaa ja koko perhe mahtuu kyytiin matkatavaroineen.

Kakkosauto, joka ostettiin jotta saadaan lapset kuskattua harrastuksiinsa, on käytettynä ostettu, kymppitonnin maksanut pikkuvolkkari.

Olemme miettineet hybridin tai sähköauton ostamista toisen näistä tilalle, mutta ei oikein ole rahaa nyt.

Vierailija
30/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se auton arvo laskee sekä vanhetessaan että jokaisella kilometrillä, kun sillä ajetaan. Lisäksi on polttoaine ym. kustannukset. Eli tässä on sinulla mahdollisuus tajuta, miksi auton omistaja haluaa, että maksat hänelle jotain muutakin kuin polttoainekulut, kun hän kuskaa sinua ja tavaroitasi.

Vierailija
31/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto maksoi 18000 kun sen ostin viime vuonna (auto nyt kolmisen vuotta vanha). Muita autoja ei ole taloudessa.

Vierailija
32/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ykkösautoa? Kakkosauto? Kolmosauto?? Autojamme käytetään tarve edellä, eli ruokakauppaan mennessä riittää pikkuauto Toyota, jos tarvitaan hakea jotakin isompaa tai kuljetella kookkaampia asioita, käytämme joko maasturimersua tai lava-autoamme. Mikään autoistamme ei ole "ykkös-jotain", auto on kuljetusväline ja sitä käytämme tarve edellä, ei pröystäilyn välineenä tai statuksen kohottamiseksi.

Ykkösauto on se käytetympi pirssi. Se jolla lähdetään lomalle kun koko perhe lähtee.

Tai se jolla ajetaan pitemmät työmatkat.

Kakkosauto mielletään perheen rouvan kauppakassiksi ja lasten kuskaukseen harrastuksiin ja päiväkotiin/kouluun.

Vierailija
33/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "ykkösauto" (en kyllä ole koskaan käyttänyt tuota nimitystä) minun käytössä koska ajan noin 1000 km kuussa työn takia. Ostettu käytettynä 17 000 eurolla. Miehellä on oman rakennusfirman pakettiauto, sen arvo nyt ehkä 10 000 euroa. Pojan auto maksoi 1500 euroa. 

Itse olen aina ollut sitä mieltä että autolainaa ei oteta vaan ostetaan sen arvoinen auto mihin rahat riittää. Samoin menettelin pojan kanssa, ensin saa halvan (mutta turvallisen) sitä mukaa siirtyy sitten kalliimpiin kun on rahaa parempaan saanut tienattua. 

Vierailija
34/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ykkösauto on minun oma Kiani, joka maksoi noin 13000 euroa ja ei ole yhtään velkaa. Mieheni auto on tuplasti kalliimpi Audi. En sanoisi, että kumpikaan autoista olisi mikään perheen ykkösauto. Minun autoni kuluttaa niin vähän ja on näppärä kaupunkiajossa, joten ihan yhtälailla silläkin voidaan koko perhe lähteä kauppareissulle. Miehen auto on tilavampi, joten jos lähdetään pidemmälle vaikka lomareissulle, niin mennään sillä.

Vierailija
35/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkösautona Skoda Superb farmari, joka uutena maksoi vähän alle 40000, en muista tarkkaan. On viitisen vuotta vanha nyt ja yleensä se olen minä, joka ajan sillä. Oikein kiva auto, mukava ajaa ja koko perhe mahtuu kyytiin matkatavaroineen.

Kakkosauto, joka ostettiin jotta saadaan lapset kuskattua harrastuksiinsa, on käytettynä ostettu, kymppitonnin maksanut pikkuvolkkari.

Olemme miettineet hybridin tai sähköauton ostamista toisen näistä tilalle, mutta ei oikein ole rahaa nyt.

Skodasta 40000 , salli mun nauraa

Vierailija
36/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ykkösautoja, meillä on molemmilla omat autot. Miehen oma on harrasteauto ja omani maksoi noin 8500€ joskus vuosia sitten.

Vierailija
37/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se auton arvo laskee sekä vanhetessaan että jokaisella kilometrillä, kun sillä ajetaan. Lisäksi on polttoaine ym. kustannukset. Eli tässä on sinulla mahdollisuus tajuta, miksi auton omistaja haluaa, että maksat hänelle jotain muutakin kuin polttoainekulut, kun hän kuskaa sinua ja tavaroitasi.

Käytän vain taksia, ei syytä huoleen.

Vierailija
38/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös uuden auton hinta tipahda kolmanneksen, kun sen ajaa autokaupasta ulos. Tonnin ropponen on tonnin vielä 5 vuodenkin päästä, jos on kunnossa.

Ja aika välinpitämättömästi ihmiset suhtautuu omaisuutensa arvoon tai nostaa sitä huimasti.

Arvohan lähes nollautuu jossain 15 vuodessa, muut kulut mukaan lukien, kustannukset on kyllä aina suuret.

Halvemmallakin pääsisi mutta mukavuuksia kaivataan, outoa vain se kun samat henkiölöt valittavat ja ihmettelevät, että mihin ne kaikki rahat menee.

Vierailija
39/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkswagen passat, kaasuauto, ajettu noin 160tkm, hinta noin 13-14000, juuri tehty kaikki huollot. 

Vierailija
40/73 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viiden tonnin maasturi, jolla ajettu 350 tkm. Tämä posottaa puoleen miljoonaan kilometriin asti.

Miehellä on kolmen tonnin "kauppakassi" satunnaisia ajoja varten. Ostohetkellä sillä oli ajettu noin 250 tkm, nykyistä mittarilukemaa en tiedä.

Minä ajan "ykkösautoa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi