Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateeksi käy niitä jotka viihtyy tehden puutarhahommia

Vierailija
16.05.2022 |

Itse vietin just reilun tunnin pihaa siivoten ja voi että mitä pakkopullaa se on. Takaisin pitää kuitenkin vielä mennä kun ei päässyt vasta kuin vähän alkuun. Kuitenkaan ei voi kaikkea jättää rempalleen kun häiritsee silmää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin siivoan pihaa kuin sisätiloja. Ttässä syy, miksi pidän pihatöistä.

Vierailija
22/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa hiekkaa suurimmalle osalle piha-aluetta, reunakiviä koristeeksi. Tein juuri saman, kun oli liikaa nurtsia mökillä. Kotona on pihakiveyksiä ja kiviröykkiöitä, pensaita ja itsekseen menestyviä perennoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kuopsuttaa pihalla vaikka koko päivän. En tiedä mitään yhtä rentouttavaa.

Pihalla tehtävä muutakin kuopsuttaa. Pestä terassia ja öljytä. Kaivaa kuoppaa ja ym. Kantaa painavia multasäkkejä.

Vierailija
24/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miten monta työtuntia kauniin näköinen talo, puutarha, patio ovat vieneet. Itse arvostan suuresti heitä, joilla on talo, piha ja ympäristö sekä monella vielä mökki samaa laatua, siis heidän viitseliäisyyttään. Tässä nähdään, että mikään ei tule ilmakitaraa soittamalla, kaikkeen pitää panostaa.

Vierailija
25/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä mistä ei haravoida tai puhkuta niin tulee nopeammin vankka nurmikko. Otan vaan vaahteran ja pihlajan juurelta lehdet.

Eikö teillä tuule koskaan, kun lehdet pysyvät nätisti oman puunsa juurella?

Meillä tuulee, ja kun on useita satavuotiaita vaahteroita, joutuu lehdet poistamaan kaikkialta pihalta.  Niitä on niin paksu kerros että tukahduttavat kaiken kasvun altaan jos ei poista.

Vierailija
26/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haravoiminen on turhaa, lierot ja muu pikkuväki siivoavat ja samalla maan rakenne paranee. Edistäkää luonnon monimuotoisuutta omilla pihoillanne ja välttäkää kaikkea ylimääräistä puuttumista luonnon kiertokulkuun.

Olipas kauniisti kirjoitettu, MUTTA, meidän naapurin käsitys luonnon monimuotoisuudesta sekä kiertokulusta on se, että kaikki se tavara, joka ei mahdu autotalliin, heitetään lähimetsään, traktorinhytti, peltejä, kaikkea baskaa. Tekisi mieli mennä haastattelemaan!

Vierailija
27/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa hiekkaa suurimmalle osalle piha-aluetta, reunakiviä koristeeksi. Tein juuri saman, kun oli liikaa nurtsia mökillä. Kotona on pihakiveyksiä ja kiviröykkiöitä, pensaita ja itsekseen menestyviä perennoja.

Ei mua toi nurmikko haittaa, helppoahan sen leikkuu on. Pitäisi niitä möyrimisen jälkiä korjata. Yhtään tiedä mitä niillekin tekee. Ihan kivahan se iso kukkapenkki oli tuossa keskellä pihaa, mutta se sen helppohoitoiseksi saaminen kestää varmaan vuosia. Siinä kasvoi niin tiheitä maanpeittokasveja että sille ei tarvinnut tehdä käytännössä mitään. Ap

Vierailija
28/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, miten monta työtuntia kauniin näköinen talo, puutarha, patio ovat vieneet. Itse arvostan suuresti heitä, joilla on talo, piha ja ympäristö sekä monella vielä mökki samaa laatua, siis heidän viitseliäisyyttään. Tässä nähdään, että mikään ei tule ilmakitaraa soittamalla, kaikkeen pitää panostaa.

Kyllä minäkin arvostan, mutta turha tästä on alkaa laiskuudesta syyttelemään. Vanhukset eivät jaksa, muillakin voi olla sairauksia, omaishoitajuutta jne. Eli sitä työtä kyllä riittää muutenkin kuntoon nähden liikaa. Mökille laitettiin soraa osalle nurmikosta, etteivät vanhukset enää rasittaisi itseään liikaa, kun ovat jo muutenkin avun tarpeessa jo päivittäisten askareiden suhteen ja toinen käyttää pyörätuolia. 

Hitto että välillä ärsyttää tämän palstan ainainen negatiivisuus.

Vierailija
29/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan, pitäisi terassikin korjata tänä kesänä. Ap

Vierailija
30/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin arvostan, mutta turha tästä on alkaa laiskuudesta syyttelemään. Vanhukset eivät jaksa, muillakin voi olla sairauksia, omaishoitajuutta jne. Eli sitä työtä kyllä riittää muutenkin kuntoon nähden liikaa. Mökille laitettiin soraa osalle nurmikosta, etteivät vanhukset enää rasittaisi itseään liikaa, kun ovat jo muutenkin avun tarpeessa jo päivittäisten askareiden suhteen ja toinen käyttää pyörätuolia. 

Myy kaikki pois ja lakkaa valittamasta!

Vierailija
31/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita terassi polttopuiksi, niin ei tarvitse korjata.

Vierailija
32/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja konta se hiekka on täynnä rikkaruohoja sieltä missä ei jatkuvasti kuljeta. Niiden nyppiminen se vasta mukavaa onkin. Helpompi nurmikko on kun voi ajaa leikkurilla.

Vierailija
33/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita terassi polttopuiksi, niin ei tarvitse korjata.

Joo, osa puretaankin pois. Noin puolet jää. Ei sitä voi polttaa kun on kyllästettyä. Ap

Vierailija
34/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy kaikki pois ja lakkaa valittamasta!

En ole valittanut muusta kuin palstan negatiivisuudesta eli loputtomasta itsekeskeisyydestä ja oman hännän nostatuksesta sekä ymmärtämättömyydestä sen suhteen, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. 

Minä en vanhempieni ainoaa lomailua kesämökillä heidän viimeisinä kesinään ole kieltämässä niin kauan kun sinne itse haluavat mennä eikä mökki edes ole minun, vaan heidän omansa.

Vierailija
35/35 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikonleikkuu on kevyttä. Minulla on työnnettävä kelaleikkuri ja jaksan käyttää sitä hyvin. Ei metelöi ja ei vaadi käynnistämistä. Valitsen kunkin päivän mielialan mukaan liikuntani ja hyvin mahtuu ruohonleikkuukin viikkoihini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi