Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki mirenat tänne

Vierailija
16.05.2022 |

Eli tilannepäivitys hormonaaliselle kierukalle nimeltä mirena.
Kertokaa kauan teillä on ollut kyseinen esine, mitä haittavaikutuksia olette huomanneet tähän asti? Oletko ollut tyytyväinen?
Itsellä ollut melkeen kk ja välillä iskee ohimenevät alavatsakivut odotan innolla että kroppa tottuisi tähän..:(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi Mirenaa vuodesta 2015. Ja jatkuvat alavatsakivut, selkäsärky, turvotus. Oireet loppuivat, kun kierukka otettiin pois. Lisäksi huomasin olleeni aivan kamala akka eli luonne tasoittui myös. Never again.

Vierailija
2/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi Mirenaa vuodesta 2015. Ja jatkuvat alavatsakivut, selkäsärky, turvotus. Oireet loppuivat, kun kierukka otettiin pois. Lisäksi huomasin olleeni aivan kamala akka eli luonne tasoittui myös. Never again.

Tätä odotan omalla kohalla kauhulla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä odotan omalla kohalla kauhulla..

Muuten toimi niinkuin pitikin. Menkat jäi lähes kokonaan pois kun otin kierukan runsaiden kuukautisten hoitoon. Toki toimi myös ehkäisyssä, koska halut hävisivät ja tuli kuivuutta ja yhdyntäkipuja.

Vierailija
4/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että huutelet mustalaisnaisten perään?

Vierailija
5/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä asennettiin mirena reilu vuosi sitten (sitä ennen pillerit). Asetettiin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten hoitoon, toiminut todella hyvin! Melkein vuodoton (kahdet hyvin niukat kuukautiset vuoden aikana) ja särkylääkkeitä en ole tarvinnut enää ollenkaan. Hormonit heittivät kunnolla kyllä volttia, kun keho tuntui käynnistäneen murrosiän uudelleen. Ensimmäinen kuukausi oli aivan kamala, vuosin 3 viikkoa putkeen asennuksen jälkeen, viikkoon en pystynyt istumaan ollenkaan tai sain pahoinvointikohtauksia. Oli alavatsakipuja ym. Mutta sitten kehoni tottui ja nyt olen enemmän kuin tyytyväinen. Haluni ovat ottaneet aivan toisen vaihteen (kuten sanottua, olen kuin murrosikäinen) ja kostun nykyään niin että oikeasti housuni voivat kastua läpi. Itse en enää pois vaihda, tosin vaihdon/asennuksen haluan nukutuksessa, koska viimeksi meinasi lähteä taju siitä kivusta.

Vierailija
6/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä asennettiin mirena reilu vuosi sitten (sitä ennen pillerit). Asetettiin kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten hoitoon, toiminut todella hyvin! Melkein vuodoton (kahdet hyvin niukat kuukautiset vuoden aikana) ja särkylääkkeitä en ole tarvinnut enää ollenkaan. Hormonit heittivät kunnolla kyllä volttia, kun keho tuntui käynnistäneen murrosiän uudelleen. Ensimmäinen kuukausi oli aivan kamala, vuosin 3 viikkoa putkeen asennuksen jälkeen, viikkoon en pystynyt istumaan ollenkaan tai sain pahoinvointikohtauksia. Oli alavatsakipuja ym. Mutta sitten kehoni tottui ja nyt olen enemmän kuin tyytyväinen. Haluni ovat ottaneet aivan toisen vaihteen (kuten sanottua, olen kuin murrosikäinen) ja kostun nykyään niin että oikeasti housuni voivat kastua läpi. Itse en enää pois vaihda, tosin vaihdon/asennuksen haluan nukutuksessa, koska viimeksi meinasi lähteä taju siitä kivusta.

Kannattaa miettiä tarkkaan ottaako toisen, siihen ei välttämättä enää sopeudu samalla tavalla.

Vierailija
7/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meinas usean viikon lähtee taju siitä kuvista kun ei millään meinannut sopeutuu siihen... Vuoden verran oli todella kivuliaita supistuksia ja vuotoa...

Vierailija
8/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meinas usean viikon lähtee taju siitä kuvista kun ei millään meinannut sopeutuu siihen... Vuoden verran oli todella kivuliaita supistuksia ja vuotoa...

Neuvolassa tietysti sanottiin että se on normaalia eikä suostuttu poistaa, kun toisilla vaan kestää kauan sopeutua...

Vierailija
9/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta. En muista mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
10/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisempaa on se, ettei keho totu toiseen Mirenaan kuin ensimmäisen kohdalla. Ikävä tietysti, jos näin käy. Neuvola poistaa kyllä, jos sanoo, että sitten poistaa itse langoista vetämällä.

Vierailija
11/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena oli vuosikaudet, ja vasta, kun sen otatin pois, tajusin, että olin ollut elävä kuollut sen aikana. Se vei kaikki halut, oli ihan täydellinen ehkäisykeino siis. Fyysisiä ikäviä oireita ei ollut, ei kipuja tms. Ainoa hyvä puoli siinä oli, että kuukautiset olivat poissa.

Ei koskaan enää.

Vierailija
12/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ollut nyt vajaa viisi vuotta. Aluksi oli vaikeaa. Kipuja ja vuotoa puoli vuotta. Harkitsin poistattamista. Vaivat kuitenkin vähitellen helpottivat ja kuukautisetkin pysyi poissa viime vuoteen asti. Nyt on usein tiputtelua ja sainpa aknenkin! Ikää on 40v. Kai minä tätä pidän vielä sen aikaa kun voin, mutta toista en suostu ottamaan, kun se ensimmäinen puolivuotinen oli niin kamala.

Vierailija
13/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava on ollut mulle, ei mitään valittamista.

Eka kierukka oli 7 vuotta, nyt on toinen ollut jo pari vuotta.

Vei kuukautiset ja kivut mennessään, iho on ollut hyvin sileä, limakalvot hyvässä kunnossa. Haluihin jos on vaikuttanut, niin positiivisPMesti.

PMS oireita tulee välillä, niitä on ollut ennen kierukkaakin, mutta ne on nyt lievempiä. Eli huomaan kyllä ovulaation ja tiedän missä kierron kohdassa mennään, vaikka varsinaisia kuukautisia ei tulekaan.

Viiden vuoden päästä vaihdan seuraavaan, jos on vielä tarvetta.

Vierailija
14/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 15v Mirena. Kierukan laitto ja vaihto sattuu hirveästi, muita ongelmia ei koskaan. Päinvastoin ihanaa kun kuukautiset poissa.

15/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tyytyväinen käyttäjä. Ensimmäinen Mirena oli 6 vuotta ja nyt toinen ollut 7 vuotta. Pikkuhiljaa pitäisi aloittaa järjestelemään kolmannen laitto. Itse kuulun niihin jolla kuukautiset vuotoineen tulee joka kuukausi, mutta pikkuhousunsuojalla pärjää, joka on valtava muutos aikaan ennen kierukkaa.

Olen siis todella tyytyväinen nykyään, mutta alku oli hankala minullakin. En alkuun edes tiennyt mitä on tiputteluvuoto, vuosin kierukan laiton jälkeen 2 kk putkeen. Alkuun oli mahakipuja, pahoinvointia jne. Olin kyllä luovuttamassa moneen kertaa ensimmäisen 3-4 kk:n aikana, mutta onneksi en luovuttanut. Nyt siis 13 vuotta kierukkaelämää takana.

Kahdella parhaalla ystävälläni myös samat kierukat ja ovat tyytyväisiä, heillä ei kuukautisvuotoa laisinkaan.

Vierailija
16/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Mirena (tai Levonova) about 30 v. ilman mitään ongelmia. Poistettiin, kun vaihdevuodet oli ohi. Mutta nyt kuusikymppisenä laitettiin uudelleen, koska kohdun limakalvo alkoi kasvaa ja munasoluja alkoi kypsyä uudelleen ja tuli vuotoja -voi elämän kevät, lienen ikinuori :D.

Kuukauden laiton jälkeen oli paljon vuotoa, nyt edelleen tiputtelee, kohta 2 kk täynnä. Nyt tiputtelu niin vähäistä, että elän toivossa, että kohta loppuu kokonaan.

Vierailija
17/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen on toinen (vai jopa kolmas?) Mirenani. Olin alusta asti erittäin tyytyväinen. Kuukautiset jäivät kokonaan pois, ja jos sitä ei lasketa haittavaikutukseksi, niin en ole havainnut lainkaan oireita. Valitsin kierukan raskaudenehkäisymenetelmäksi jo kaksikymmentä täytettyäni, ja on yhä käytössä kolmekymppisenä, vaikka sterilisaation jo saisinkin ilmeisesti ihan pyytämällä. Pohdin asiaa uudelleen, kun vaihtaminen tulee parin vuoden kuluttua ajankohtaiseksi.

Minulle siis sopii, ja olen ollut tyytyväinen!

18/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä tarkkaan ottaako toisen, siihen ei välttämättä enää sopeudu samalla tavalla.

Itse jännitin kierukan vaihtoa hirveesti, kun ensimmäisen kierukan kanssa vuosin pitkään yms. Mutta, turhaan jännitin sillä pientä tiputteluvuotoa oli yhden päivän ja seuraavat kuukautiset tuli normaalisti jne. Oma yksityinen gynis lohdutti jo ennen vaihtoa, että eihän se vanhan kierukan hormooni ole nollaan mennyt, että useimmille uusi kierukka ei aiheuta mitään ongelmia ja näin se meni minulla.

Minulla ei kyllä kummankaan kierukan laitto erityisesti sattunut, ei se kivaakaan ole, mutta ei kivuliasta.

Vierailija
19/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmas menossa. Olen käyttänyt noin 17 vuotta. Tyytyväinen.

Alku oli hankala. Vuotoa oli pari kk ja paino tippui. Siitä asti on mennyt hyvin. Menkat jäi kokonaan pois alun vuotojen jälkeen. Seksihaluja ei vienyt, ennemminkin nosti kun en ollut enää näänyksisså verenhukan takia. Pms hellitti. Oli siis runsaat menkat.

E-pillerit ei sopineet mulle. Vatsakipuja, ei haluja ja olin pirttihirmu.

Vierailija
20/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka mirena toimi hyvin, jäi vuodot pois. Ne palasi kuitenkin 5v kohdalla ja kävin vaihtamassa. Tää on ollut nyt 3v ja edelleen tulee menkat, jossain vaiheessa tuli lähes kokoajan vuotoa. En tiedä otanko enää tän jälkeen, ehkä pyydän steriä.

N39