Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikallasi joku ilmoittaa sairastuneensa,

Vierailija
11.10.2006 |

ajatteletko oitis hänen olevan vain laiska eikä häntä kiinnosta tulla töihin?

Meidän työpaikalla on tällainen tapa. Minusta se on todelle inhottavaa enkä jaksa kuunnella sitä juoruilupaskaa ollenkaan. Työkavereista selän takaa pahan puhuminen ei todellakaan innosta ja varsinkin sitten kun ollaan niin hyvää pataa kasvokkain.

Itse jouduin tänään ilmoittamaan, että myöhästyn vähän, kun pitää viedä lapsi lääkäriin. Työkaverini kuulosti todella happamalta ja sanoi, että kai heidän pitää sitten pärjätä siellä sen aikaa.

Tiedän satavarmasti, ettei heillä ole siellä mitään hätää, vaikka vähän myöhässä menenkin.

AArgh!!! Kiitos taas, että sain purkautua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleisesti ei tulisi mieleenkään että lintsaisi tai jotain muuta.

Mutta edellisessä työpaikassani oli ihminen joka kas kummaa useimmin oli poissa perjantain ja maanantain.. joten eipä paljoa mielikuvitusta tartettu...

Vierailija
2/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ilmoittaa sairastuneensa!

Sano ap, sille joka sulle vastasi, että " no, pärjäsittekö sen aikaa kun olin poissa?" Ja kysy vielä oikein huolestuneella ääneellä silmiin tapittaen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa teidän työpaikalla! Ei taida ilmapiiri olla kovinkaan kummoinen...

Vierailija
4/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli kanssa kerran esimies, joka oli oikea kyylä. Kerran kävi niin, että miehelle iski hirveä flunssa ja kuume ja soitti ma-aamuna töihin että on kipeä. Minä olin muutama päivä aikaisemmin sairastunut myös eikä se meinannut helpottaa. Kun mies kerran oli tk-lääkäriin menossa, lähdin minäkin. Mulla olikin sitten keuhkoputkentulehdus.

Sillä välin oli tämä kyylä tullut oven taakse soittelemaan ja tuli sitten iltapäivällä uudestaan että et taida olla kipeä kun ei autosikaan ollut pihassa ja olette molemmat kotona. Mieheni oli raivona, että jumala....eikö lääkärissäkään saa muka käydä?

Sanomattakin on selvää, että mieheni vaihtoi kuukauden päästä työpaikkaa. Siinä firmassa ei paljon sairaslomia, isyyslomia tms. uskaltaneet pitää. Vähän väliä Hesarissa haetaan sille huoltofirmalle uutta työntekijää...

Kun ihminen ilmoittaa olevansa kipee, se on yleensä kipee. Ja se ei piruakaan muille kuulu, mitä sairastaa ja mistä syystä.

Vierailija
5/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on henkilöitä joille saa oikeasti sanoa että mene kotiin sairastamaan kun tulee suunnilleen pää kainalossa töihin (näitten poissaoloja ei ihmettele kuin niin että taitaa olla todella kipeä) ja on henkilöitä joista odottaa että juupa juu, kohta varmaan on tämä henkilö saikulla. Eli tietää etukäteen että pari päivää ja tämä henkilö varmasti jää (jos on tapahtunut jotain tai jos " vähän on kurkku kipeä" ).

Vierailija
6/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsääntöisesti meillä suhtaudutaan lähinnä niin että " ai, se on kipeänä. Voi että, toivottavasti ei ole vakavaa ja toivottavasti paranee pian" .

Vierailija
7/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli tutkittu, että naisvaltaisilla aloilla on paljon sairauspoissaoloja juuri siitä syystä, että henkinen jaksaminen pettää ja kuormitus on liian suuri. Mielestäni aika monella työpaikalla pitäisi ilmapiiriä kehittää, sillä se varmasti parantaisi työssä jaksamista. Myös työolosuhteiden parantaminen on tärkeää ja esimiestehtävissä olevien johtamistaidoissa on myös kehittämisen varaa! Jos mitään ei tehdä, niin milestäni työnantajien turha kytätä ja valittaa, vai mitä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi