Sanna Marin jää kyllä todella historiaan yhtenä Suomen historian merkittävimmistä johtajista
Luotsasi maan korona-ajan läpi useimpia muita maita paremmin.
Vaikean ajan aikana onnistui nostamaan työllisyyttä historiallisen paljon.
Vie maan Natoon.
Isoja ja vaikeita asioita on osunut hänen kaudelleen monta ja hän on suoriutunut kaikesta uskomattoman hyvin. Hän on syystäkin ylpeä itsestään ja minusta on mahtavaa, että Marin ei nöyristele kenenkään suuntaan. Juurin hänen kaltaisensa johtajan Suomi tänä aikana tarvitsee.
Kommentit (336)
Eipä voi Niinistöllekään täysiä pisteitä antaa Nato-asiasta, vaikutti jossain vaiheessa siltä että ei kannata jäsenyyttä. Saattoi toki olla savuverhoa. Nyt loppuvaiheessa sekä Niinistö että Marin hoitivat homman hyvin. Mutta noin muuten Marin on opportunisti joka haistelee aina mitä mieltä kannattaa olla. Ja saa valtavasti anteeksi (monet joutuneet eroamaan paljon vähemmästäkin) sekä on vasemmistolaisena nuorehkona naisena median lemmikki.
On se aivan hiton hyvä. Itse en äänestä demareita ja olin ennakkoluuloinen, vaikka olen itse Marinin ikäluokan nainen. Olen varma, että se on pääosin hänen ansiotaan, että Suomessa on tehty suoraselkäisiä ja fiksuja päätöksiä hänen kaudellaan. Toki Niinistö on ollut hyvä työpari asioissa.
Hän ei lähtenyt mihinkään setämiesten suhmurointiin mukaan tai "yliymmärtänyt" diktaattoripapan tai joidenkin metsästyskerhomiesten/muurariveljesten sisäpiirin oikkuja, vaan toimi rehellisesti ja avoimesti. Setämiehetkin tajuavat, että hänen kanssaan ei pelleillä, joten oppivat olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinistölle kuuluu kunnia. Sekä koronan että Naton kanssa Niinistön piti ohjata hallitusta oikealle tielle, sen verran hukassa olivat. On ennenkuulumatonta, että presidentti on näin vahvasti joutunut johtamaan maata.
Tuo nyt on pahasti Niinistön aliarvioimista ja turhaa syyllistämistä, sillä Niinistö ei koskaan presidenttinä ole sekaantunut sisäpolitiilkaan ja on tarkka, mitkä kuuluvat presidentin ja mitkä pääministerin tehtäviin.
Tämä näkyy myös lehdistötilaisuudessa, viimeiksi viikonloppuna, vaikka toimittajat esittivät kysymyksen presidentille, niin presidentti halusi pääministerin siihen vastaavan.
Kommentisi antaa kuvan, Niinistön olevan diktaattori ja käyttävän valtaa, joka kuuluu pääministerille ja eduskunnalle, mutta Niinistön kohdalla sitä ei saa tekemälläkään, koska hän on juristi ja hyvin tarkka presidentin tehtävistä ja oikeuksista.
Sanna Marin tulee jäämään historiaan pääministerinä joka hävisi kaikki käymänsä vaalit ja patsasteli virassaan vain entisen puheenjohtajan Antti Rinteen hankkiman vaalivoiton takia.
Hitoriaan jää. Se on totta monellakin tavalla mutta niistä meriiteistä en sitten tiedä...
Bilettäminen, tissivaon esittely, naisvi hakortin heiluttelu ja "ei mennä natoon, eikä tehdä tästä mitään numeroa" ei nyt ihan ole valtiomies-luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hitoriaan jää. Se on totta monellakin tavalla mutta niistä meriiteistä en sitten tiedä...
Bilettäminen, tissivaon esittely, naisvi hakortin heiluttelu ja "ei mennä natoon, eikä tehdä tästä mitään numeroa" ei nyt ihan ole valtiomies-luokkaa.
Totta. Olen samaa mieltä.
Älä nyt taas ala PALVOO KUOLEVIA ihmisiä . Jumalauta kun pitää olla joku jumala aina pysy siinä että me teemme kaikki yhdessä työtä että maailma pyörii. Parempaan suuntaan vähemmän sotia vähemmän ryöstöä.
Kiitos avauksesta, olen täysin samaa mieltä. Ollut ihan alusta alkaen, vaikka en ole tätä puoluetta äänestänyt. Sanna Marin on meille lahja.
Olet oikeassa, mutta Marin muistetaan suomen tuhoajana. Kun sota nyt kesällä alkaa naton takia niin venäjä tulee ottamaan ylipuolet suomen maasta itselleen. Näin profetia jo ennustanut 1984 tukholmassa. Ennusti ruoan hinnojen nousunkin mitä nyt tapahtunut/tapahtuu.
Bildin etusivulla pääuutisena isolla kuvalla Erdogan vs. Marin, ei siis Ruotsin pääministeri.
Nervenschlacht um Beitritt von Finnland und Schweden
Das Problem: Die Nato muss einstimmig über neue Mitglieder entscheiden. Solange sich die Türkei sträubt, hilft es wenig, dass die anderen 29 Mitglieder sich auf die Skandinavier freuen.
"Kaikki muut 29 maata toivottavat skandinaavit tervetulleiksi".
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi Niinistöllekään täysiä pisteitä antaa Nato-asiasta, vaikutti jossain vaiheessa siltä että ei kannata jäsenyyttä. Saattoi toki olla savuverhoa. Nyt loppuvaiheessa sekä Niinistö että Marin hoitivat homman hyvin. Mutta noin muuten Marin on opportunisti joka haistelee aina mitä mieltä kannattaa olla. Ja saa valtavasti anteeksi (monet joutuneet eroamaan paljon vähemmästäkin) sekä on vasemmistolaisena nuorehkona naisena median lemmikki.
Niinistö oli jo EUhun liittyessä laittomalla tiellä lipposten ja muiden kanssa. Silloinkin laittomasti liitytty EUhun. Sama nyt naton kanssa valitettavasti. Historiasta emme ikinä tule oppimaan yhtään mitään. Teemme aivan samat virheet kuin ollaan aiemminkin tehtynä. Miksi emme kokeile toista reittiä vaihteeksi?
Surkein pääministeri ja hallitus ikinä hv kaupankassa
Vihervassarit veivät Suomen Natoon. Mitä persut ovat saaneet aikaiseksi muuta kuin ulinaa ja valittamista ja Venäjän pussiin pelaamista (esim. polttomoottorit ja öljy) ?
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit veivät Suomen Natoon. Mitä persut ovat saaneet aikaiseksi muuta kuin ulinaa ja valittamista ja Venäjän pussiin pelaamista (esim. polttomoottorit ja öljy) ?
Perussuomalaisuus on Suomen historian noloin asia.
Joo, se voi joskus käydä mäihä.
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Kanerva, Boris Johnson, Matti Vanhanen, vaikka ketkä on tehneet pahempaakin. Marin ei ole tehnyt mitään väärää, ei ole ryvettynyt missään skandaalissa. Noi luettelemasi on täysin triviaaleja juttuja. Sama kuin syyttäisit tummista hiuksista, täysin yhdentekevää on myös pukeutumiseen puuttuminen.
Olen törmännyt usein naisvihaan, kun miehet on ruotineet hänen tekemisiään. Yllättävän yleinen mielipide on, että hän ei tee työtään itse, on vain pelkkä käsinukke. Tähän ei ole mitään perusteita, pelkkä fiilispohja, että hän ei tee mitään päätöksiä itse. Niinistöä sen sijaan kehutaan, vaikka on tosi varovainen ollut kannanotoissa mm Ukrainaa kohtaan (aluksi, nyt on tullut rohkeutta lisää).
Onko yhdenkään toisen pääministerin kohdalla väitetty näin, että toistaa vain muiden sanomisia? Pääministeri johtaa hallitusta, ei hallituksen kokouksissa voi puheenjohtajana istua voi istua ihminen joka vain toistelee automaattina. Hänen pitää johtaa.
Hyvin on työnsä hoitanut eikä perseile myöskään yksityiselämässään. Enkä ole demari, vaan kokkari!
Millainen ihminen väheksyy kaupankassana toimimista? Moni yliopisto-opiskelija on kaupan kassalla, siivoojana tai varastohommissa, heidän parempi tulevaisuutensa on siis jo menetetty?
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, mutta Marin muistetaan suomen tuhoajana. Kun sota nyt kesällä alkaa naton takia niin venäjä tulee ottamaan ylipuolet suomen maasta itselleen. Näin profetia jo ennustanut 1984 tukholmassa. Ennusti ruoan hinnojen nousunkin mitä nyt tapahtunut/tapahtuu.
Olet aivan oikeassa, kuinkahan monta kertaa tästäkin ollaan varoitettu? Ja kun suomen kansakin täysin jumalatonta niin luultavasti täälläkin tulee olemaan kuolonuhreja,eräs henkilö profetoi että venäjä ottaa väkisin puolet suomesta 20.6.2022 mennessä ja luultavasti myös ylöstempaus tapahtuu sunnuntaina (tuo päivä jona venäjä hyökkää suomeen on maanantai ja silloin osa kansasta itkee ja rukoilee kun omaiset,ystävät,vauvat yms viattomat ja uskovat on temmattu pois maan päältä,alkaa hirvittävä ajanjakso)
Ei sanonut. Lue se juttu äläkä vaan valehtele ja luota siihen ettei kukaan sitä kuitenkaan lue.