Mitä mieltä isoäidistä, joka ei ole tekemisissä yhdenkään lapsenlapsensa kanssa?
Syyttää miniöitään tilanteesta. Mutta miten olisi voinut käydä niin huono tuuri, että olisi saanut kaksi kamalaa miniää? Vai voisikohan isoäidissä itsessään olla syytä?
Kommentit (18)
Ehkä hän tarvitsee rauhaa ympärilleen?
Ehkä hän on kipeä tai ei jaksa tai ei ole niin seurankipeä?
Eli lapsuus ollut karua ukilla.siirtää tietämättään ankaruuden lapsilleen ja ukitettavilleen.ukkisi elämä ollut karua ja kuria.älä anna perinteen jatkua,koska maailma muuttuu.ota etäisyyttä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän tarvitsee rauhaa ympärilleen?
Ehkä hän on kipeä tai ei jaksa tai ei ole niin seurankipeä?
Tämä tapaus valittaa koko ajan muille miten kauhea kohtalo hänellä on, kun hänen ei anneta olla mukana lastenlasten elämässä ja syyttelee asiasta miniöitä, joita siis haukkuu muille. Ap
Jokainen tekee kuinka parhaaksi näkee.Tilanteet on erilaisia.Pakko ei ole kenenkään mitään.Jos vaikka esim.aikuisten välillä riitoja voi olla ,että lapsi pääsee vähemmällä kun ei kulje paikasta toiseen ja häneltä kysellään asioita sitten.
Minusta tuo on ideaalitilanne. Miniät ei pääse valittamaan, että anoppi määräilee lastenhoidossa.
Tunnen yhden tuollaisen. Hän on rapajuoppo eikä kukaan hänen lapsistaan tai lapsenlapsistaan halua olla tekemisissä.
Hän saattaa hurauttaa taksilla perhejuhliin pummaamaan rahaa ja sättimään.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tuollaisen. Hän on rapajuoppo eikä kukaan hänen lapsistaan tai lapsenlapsistaan halua olla tekemisissä.
Hän saattaa hurauttaa taksilla perhejuhliin pummaamaan rahaa ja sättimään.
Kauhea ihminen.
Mutta apn tapauksessa taisi olla ihan täyspäinen isoäiti.
Entä miten hän suhtautuu poikiinsa, siis miniöiden puolisoihin? Mitäs mieltä nämä "pojat" ovat äidistään ?
Ja taas aloitettiin miehen äidin haukkuminen.
Miksi pitäisi olla tekemisissä lastenlasten kanssa eli siis onko joku erityistarve? Meillä isoäiti on tekemisissä koko perheen kanssa, ei erikseen vain lastenlasten.
Meillä anoppi haluaa olla tekemisissä ainoastaan poikansa ja lastemme kanssa. Ensin se tuntui loukkaavalta, että minua hädin tuskin tervehditään ja toivotaan avoimesti, etten tule mukaan mummolareissulle. Nyt olen päässyt asian yli, jos on noin kuppikuntainen niin olkoon. Tälle isoäidille siis terveisiä, että miksi ei ole yhteydessä poikiinsa ja sitä kautta tapaa lapsenlapsia, jos on siis täysipäinen? Hän on tehnyt kasvatusvirheen, jos omat aikuiset lapset eivät halua olla tekemisissä, sitä ei nimittäin ihan pienestä virheestä tapahdu.
Nuo ovat niin vaiketa asioita. Asianomistajien jota asia koskee pitäisi keskutella keskenään.Itse en ymärtänyt tyäreni mies vihasi minua! Syy kielitaidottomuus.Kuten hän sanoi: Jokaien henkilön pitää osata tietokonen englanti ja ensimäiseen pöytäkoneeseen asensi englantilaisen ohjelman. Jotta olisin edes pikkasen tullut hyväsytyksi hänen ja hänen vanhempien silmissä.Minun olisi pitänyt mutaa stadin asunosta vuokralle esimerkiksi LUmo vuokra asunot, Tai joku eläke ytiöön vuokra asunnot. Joten tilanteemme kärjistyi niin että kun olen roskaa. Tytär ei saa pitää yhteyttä,eikä lapsen lapset.On mielttömän helppoa syytää kaikesta äitiä,mummoa,ukkia ja anoppia!Kaikki äidit anopit,mummot,ukit eivät ole pahoja ja huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä anoppi haluaa olla tekemisissä ainoastaan poikansa ja lastemme kanssa. Ensin se tuntui loukkaavalta, että minua hädin tuskin tervehditään ja toivotaan avoimesti, etten tule mukaan mummolareissulle. Nyt olen päässyt asian yli, jos on noin kuppikuntainen niin olkoon. Tälle isoäidille siis terveisiä, että miksi ei ole yhteydessä poikiinsa ja sitä kautta tapaa lapsenlapsia, jos on siis täysipäinen? Hän on tehnyt kasvatusvirheen, jos omat aikuiset lapset eivät halua olla tekemisissä, sitä ei nimittäin ihan pienestä virheestä tapahdu.
Miksi niitä lapsenlapsia nyt mielestäsi siis pitää tavata? Ne ovat sinunkin lapsiasi, siis geeniperimältään osin mätiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla tekemisissä lastenlasten kanssa eli siis onko joku erityistarve? Meillä isoäiti on tekemisissä koko perheen kanssa, ei erikseen vain lastenlasten.
Ymmärsitkö aivan tahallasi aloituksen väärin?
Normaalia nykyaikana, nyt on itsekkäisen isovanhempien aikakausi. Mulla oma äitini ei ole nähnyt lapsistani kuin yhden joskus sukujuhlissa. Ei soittele tai tapaa. Ei ole tullut ristiäisiin. Ei kiinnosta. Sen sijaan hyysää nuorinta lastaan (lapsi 40v kohta) ja leikkii hänen kanssaan olevansa pikkulapsen äiti.
Anoppi sit taas hyysää vain tytärtään.
Lapseni ei edes tiedä mummojensa nimiä, eivät tunne koko ihmisiä.
Tällaista ei vaan voi itse muuttaa, kun toista osapuolta ei kiinnosta, niin sitä ei kiinnosta. Olen totta vieköön yrittänyt, turhaan.
No, onhan tuo ikävää. Mulla oma äiti on narsisti, ja kohdellut minua aivan törkeästi koko elämäni ajan, yrittäen tuhota ja vahingoittaa omaa lastaan. Ei ollut mikään ylläri että hän ei välitä tippakaan lapsenlapsista - mutta pahalta tuntuu silti. Ei muista/tiedä nimiä tai ikiä.
Ei se aina ole se miehen äiti se hirviömummo vaan usein OMA äiti.
On ainakin tasapuolista