Ystävä lukee viestini, mutta ei vastaa mitään
Olemme olleet ystäviä n 15 vuotta, myös muu perheemme ovat ystäviä. Yhdessä on matkusteltu ja mökkeilty, pidetty yhteyttä soittelemalla ja jos ollut kiirettä niin vaikka kahvilassa lyhyesti tavattu.
Nyt en tiedä sitten mitä on tapahtunut tai mitään syytä, että tämä ystäväni ei ehdi edes vastata mitään.
Näen että viesti on luettu, mitään ei kuulu takaisin. Siis edes minun: hauskaa vappua-viestiin ei tule mitään takaisin?
Miehet kyllä soittelee keskenään, lapset on ystäviä, ainoastaan minä olen näköjään ulkona yhteydenpidosta.
Tämä harmittaa ja ihmetyttää, ja olen kyllä pahoillani ettei viitsi vastata mitään.
Voiko ystävyys vuosikymmenen jälken päättä vain näin, ilman mitään syytä?
Ystäväni, tai se jota luulin hyväksi ystäväkseni, teki samaa: ei vastannut viestiin, puheluihin ei vastannut mutta viestin kirjoitti jotain kamala kiire töissä-liipalaapaa. ( olen ollut samassa työpaikassa, joten tiedän kyllä minkä verran on kiire taikka sitten ei).
Muutaman kerran jälkeen ajattelin että odottelen sitten että kiireet vähän rauhoittuu.
Lapsensa oli silloin vauva, nyt hän taitaa kohta lopetella lukiota.
Olen nähnyt sattumalta häntä jossain kaupungilla, ja silloin ollaan niin kovin iloisia ja halataan ja tulkaa käymään ja katsomaan meidän taloa- juttua. Tuntuu teeskentelyltä. Taisi olla ystävyyskin sitä. Minä aina ihailin häntä, vaatteita, sisustusta, työelämässä. En enää muista tuliko häneltä minulle mitään kehuvaa, ei kait tullut.