Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nuoriso muka on kestävän kulutuksen ym etujoukkoa, miksi he ostavat paskoja Vans-kenkiä?

Vierailija
15.05.2022 |

Huonolaatuisen pikamuodin joukossa Vans on ihan omaa luokkaansa huonossa laadussa. Ja nuoriso ostaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heittävät kännykkänsä asvalttiin tai katuojaan kun haluavat uuden?

Vierailija
2/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 🐑🐑👟🐑🐑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso ostaa mitä vaan, ei niillä ole ajattelu sillä tasolla että osaisivat oikeasti ajatella laajempaa kokonaisuutta. 

Vierailija
4/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdet Vans-tennarit, joita pidin useamman kesän paljon. Nyt en oo pariin vuoteen pitänyt, mutta edelleen ovat olemassa. Eivät vaikuta huonolaatuisilta.

En tiedä, ovatko nämä vastaavat aloitukset tarkoitushakuisia, vai kertovatko ne vain avaajan heikoista kognitiivisista kyvyistä. Eihän nuoriso kokonaisuudessaan ole mitään kestävän kulutuksen etujoukkoa.

Vierailija
5/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääähän ne Vansit yhden kesän. Se on teineille ikuisuus😂

Vierailija
6/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yhdet Vans-tennarit, joita pidin useamman kesän paljon. Nyt en oo pariin vuoteen pitänyt, mutta edelleen ovat olemassa. Eivät vaikuta huonolaatuisilta.

En tiedä, ovatko nämä vastaavat aloitukset tarkoitushakuisia, vai kertovatko ne vain avaajan heikoista kognitiivisista kyvyistä. Eihän nuoriso kokonaisuudessaan ole mitään kestävän kulutuksen etujoukkoa.

No minullapa on ollut enemmän kuin yhdet ja voin sanoa että laatu on todella huonoa.

Vierailija
7/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minullapa on ollut enemmän kuin yhdet ja voin sanoa että laatu on todella huonoa.

Ok. Miksihän nuo mun omat eivät sitten hajonneet? Mä sanoisin, että olen ostanut nuo keväällä 2016.

Vierailija
8/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoriso on kärkästä käyttämään sitä TETUHOSITTEMEIDÄNTULEVAISUUDEN😫-korttia.

Vierailija
9/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on tehnyt nuoret niin osaaviksi ja viisaiksi.

Eiku

Vierailija
10/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hankkinut uudet Vansit, vaikka huomasit heikon laadun jo edellisistä?

Vierailija
11/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kahdet. Toiset kestää ja kestää ja toiset hajosivat kahden kesän jälkeen. Huono laatu on harmillista. Muuten istuvat leveään jalkaani niin hyvin. 

Vierailija
12/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Miksihän nuo mun omat eivät sitten hajonneet? Mä sanoisin, että olen ostanut nuo keväällä 2016.

Voiton maksimointi. Materiaali ja valmistus huonompaa kun kustannukset on minimoitu.

Ihan sama kuin Marimekon tuotteissa nykyään.

Vierailija
13/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lenkkarit kannattaisi ostaa?

Vierailija
14/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pojalla Vansit on kestäneet paremmin kuin mitkään muut.

Vierailija
15/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on tehnyt nuoret niin osaaviksi ja viisaiksi.

Eiku

niin, perceen esittelykuvien teossa.

Valtiokin yrittää esittää nuorison aina edelläkävijänä ja fiksuna, pyrkien vanhemman väen saamaan näyttämään hölmöltä ja tyhmältä, mutta tosiasiassa asia on päinvastoin. Nuoriso on naiivia ja helposti johdateltavissa kaikenlaisiin typeryyksiin, siitähän valtio tietysti pitääkin salattujen taka-ajatustensa vuoksi...

Vanhemmalle ja kokeneemmalle väelle ei samat paskapuheet menekään noin vain läpi...

Vierailija
16/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin monissa muissakin asioissa, minusta on ihan ok välittää ilmastonmuutoksesta, olla vegaani, olla lemmikin omistaja yms. Mutta sitten se, että siitä käydään valittamaan toisille suureen ääneen, että "miksi et ole asioita x,v, y, koska minäkin olen asioita y, x, v isoon ääneen??" on jotain käsittämätöntä.

Esimerkkinä juurikin nämä luonnosta ja ilmastonmuutoksesta huolissaan olevat "vihreät" nuoret, jotka kuitenkin kuluttavat luonnonvaroja hienoine puhelimeen, pikamuoteineen eivätkä tee mitään aktiivisesti luonnon puolesta, mutta silti väittävät olevan luontoystävällisiä. Plussana vielä se, jos he saarnaavat minua olemaan virheämpi, siirtymään yksinkertaisempaan elintasoon, vegaaniuteen yms. vaikka olen tehnyt luonnon puolesta huomattavasti enemmän kuin he ovat. 

Se, ettei teot ja puheet ollenkaan kohtaa, ärsyttää minua. 

Vierailija
17/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso ei todellakaan ole ympäristötietoista vaikka niin kuvittelevat ja antavat ymmärtää. He muun  muassa ovat todella kovia roskaamaan, sotkevat paikko töherryksillään (joita jotkut saattavat kutsua graffiteiksi) sekä ostavat paljon ulkomailla tuotettuja tavaroita ja elintarvikkeita.

Juu, älkää päästäkö nuoria päättämään ilmastoasioista sillä he eivät tiedä siitä mitään.

Vierailija
18/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut vuosien varrella toistakymmentä Vans-kenkäparia ja yhdetkään niistä eivät ole hajonneet tai kuluneet käyttökelvottomiksi. Itselläni syy uusimiseen on ollut lähinnä se, että olen halunnut päivittää kuosivalikoimaani. Käytöstä olen poistanut sellaisia pareja, jotka ovat olleet jo niin likaiset, ettei niillä kehtaa kaupungilla kulkea. Mökkikäytössä toki likaantuneetkin menevät vielä pitkään. Aloitus tuntuu minusta absurdilta.

Vierailija
19/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ihmiskunnan historiassa eivät nuoret ole kuluttaneet niin paljon kuin nykyään. Pikaruokamättöä pitää syödä lähes päivittäin, kaikilla on kiire päästä liikenteeseen pärräämään ennen 18 ikävuotta mönkijöillä, mopoautoilla, mopoilla ja sähköpotkuraudoilla. Ja vaatteiksi ei kelpaa kenenkään entiset samaan tapaan kuin ennen. Kaikilla mielettömän hintaiset uusinta uutta olevat älylaitteet ja muu elektroniikka. Vaatteita on tolkuttomasti ja merkkituotteita pitää olla. Tässä vain pieni murunen esimerkiinä. Kyllä se kierrätyskulttuuri kukoisti paljon paremmin muutama vuosikymmyn taaksepäin.

Vierailija
20/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipakollinenvierailija kirjoitti:

Koskaan ihmiskunnan historiassa eivät nuoret ole kuluttaneet niin paljon kuin nykyään. Pikaruokamättöä pitää syödä lähes päivittäin, kaikilla on kiire päästä liikenteeseen pärräämään ennen 18 ikävuotta mönkijöillä, mopoautoilla, mopoilla ja sähköpotkuraudoilla. Ja vaatteiksi ei kelpaa kenenkään entiset samaan tapaan kuin ennen. Kaikilla mielettömän hintaiset uusinta uutta olevat älylaitteet ja muu elektroniikka. Vaatteita on tolkuttomasti ja merkkituotteita pitää olla. Tässä vain pieni murunen esimerkiinä. Kyllä se kierrätyskulttuuri kukoisti paljon paremmin muutama vuosikymmyn taaksepäin.

Maalla juuri kuten kuvasit, kaupungissa ei niinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi