Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUTONTTUJA ODOTTAVIEN KESKIVIIKKO

11.10.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8558066&p=1&tmode=1&smode…

Heissan, jospa vaikka aloittelisinkin jo keskiviikolle pinoa... Mun kellon mukaan keskiyö on käsillä! Toivottavasti olette kaikki mukavasti vällyjen välissä, syvässä unessa!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun tuntuu jatkuvasti, et on nälkä tai ainaki tekis jotain mieli koko ajan syödä....

jos ei makeeta löydy niin kaikki muukin kelpaa. Ja tuntuu etten kaupastakaan selvii enää nykyään ulos ostamatta jotain hyvää evääks:(

Ei mikään ihme et mä paisun kun pullataikina;D

Mahtaakohan muita vaivata ruuan/makeanhimo???

tulihan mielenkiintonen välikommentti tähän.... nyt pinkasen suihkuun..

nani edelleen 29+1

Vierailija
22/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMA016 koita kestää siellä sängyn pohjalla, tsemppiä! Lepäilyä vaan täälläkin edelleen kuuliaisesti. Oikein paljon tsemppiä muillekin saikkulaisille. Kaikkeen sitä vaan tottuu.

NASUTIN mahtavaa että olette itse rakentaneet talon. Meillä ei ikinä oils miehen kanssa siihen pinnaa, vaikka se oils kaikkein järkevin ja taloudellisin ratkaisu.

RAUPOUTAR voi ei, älä stressaa, kyllä sitä sittenkin ehtii laittelemaan tavarat kun se vauveli on syntynyt, ei se pieni huomaa onko koti järjestyksessä vai ei, kunhan äiti ja vauva on kunnossa! Toivotaan lisää viikkoja!!

SIRRI mäkään en ihan erota miten päin vauva on. Yksi lääkäri sanoi että hänellä on 2 lasta eikä hänkään, sentään asiantuntija tiennyt mitten pain vauva oli, ennen kuin oli erikoistunut gynekologiaan ja synnytyksiin.

TUUTI onnea ihan oikealle lomalle pääsystä. Nauti ja rentoudu, olet sen ansainnut. Ei aina tarvi suorittaa vai mitä.

D-vitamiinit. Minäkin aloin napsimaan D vitamiineja, ne onkin muuten ihan sairaan hyvän makuisia, vadelmaa ja ksylitolia. Maiskis.

(.) oma napa siis. Olin kontrollilääkärillä Naistenklinikalla. Ihana lääkäri taas, tosi tarkka ja empaattinen. Pyysi kollegan varmistamaan diagnoosin ja molemmat mittasi kohdunkaulan lyhentyneen, se on nyt vaan 2,2 kun ennenaikaisen synnytyksen riskiraja on 2,5. Pari viikkoa sitten neuvolalääkärillä mittauksessa lukema oli 4. Tiukkaa lepoa siis, ja jos supistaa 2 tuntia niin äkkiä sairaalaan ja kortisonipiikillä vauvan keuhkojen kypsytys jos meinaa syntyä. Toivottavasti ei siihen tarvitse mennä vaan pysyisi nyt tuo pikkuinen vatsassa ainakin 32 viikolle asti. Muuten meidän pikkuinen liikkuu ahkerasti ja pikku varpaat naputteli vatsanahkaa ultrassa. Viikon päästä taas katsotaan tilanne.

Eipä tässä sitten muu auta kuin jatkaa lepäilyä. Vauva haluaa ehkä

äidin kokonaan itselleen jo nyt...

Rauhaisaa iltaa kaikille tähtösille.

t. Heini rv 29 vihdoin!!

ps. NANI muuten meillä molemmilla la 26.12 mitenkähän mä nämä viikot lasken kun vasta tänään laskin tuon 29 täyteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun kahdella edelliselläkin oli sama la 26.12 :). Ja mullakin rv 29 tuli täyteen eilen.

Raskaus on sujunut edelleen tosi hyvin, ei mitään supistuksia tai vaivoja. Ihme sinänsä, esikoista odottaessani näillä viikoilla (eli viime vuoden keväällä) olin jo aika vaivainen. Silloin fysioterapiassa/neuvolassa ennustivat selän oireilevan tulevissa raskauksissa jo aikaisemmin, mutta ainakaan vielä ei mitään kipuja ole tullut. Supisteluja ei kyllä esikoista odottaessanikaan ollut kuin vasta kun synnytyksen käynnistyessä.

Painoa mullekin on tullut jo 13 kiloa, mutta paljon sitä tuli viime kerrallakin.

Nimiä ollaan koetettu valita, pojalle olisi nimivaihtoehdot jo valmiina, mutta tytön nimestä käydään vielä keskusteluja (ja kauan näillä näkymin..). Itse haluaisin jonkin lumeen liittyvän nimen (Lumi, Lumia, Lumina), mutta mies ei vielä ole näille lämmennyt..

Mulla on vähän iskenyt stressi töihinpaluusta sitten aikanaan. Edellisessä työssä saattoi mennä 12h useammankin kerran viikossa, mutta enää en suostuisi noin pitkiä päiviä tekemään. Pitäisi löytää jokin korkeakoulutusta vaativa, mutta muuten vähän vaativa työ...Tai saisihan se työ olla vaativakin, mutta kotiin en töitä enää haluaisi tuoda, enkä viettää työpaikalla kaikkea aikaa. Mutta onneksi on aikaa vielä miettiä tuota, voi olla että menee uravalinta vähän uusiksi. Jännä kyllä miten mieli muuttuu, esikoisesta piti jäädä meidän ainokainen ja minun piti palata töihin asap :).

Ristiäisiä ei olla sen enempää mietitty, saadaan niin paljon apua niiden järjestämiseen lähipiiristä, ettei onneksi tarvitse itse kaikkea tehdä. Meillä kyseessä on aina vielä suht isot juhlat kun tuota lähisukuakin on aika paljon. Mutta kyllä varmaan tarjoiluja ja kutsukortteja ym tulee suunniteltua aika pian vauvan syntymän jälkeen, kun tiedetään kumpi tuli.

Öitä kaikille tähtösille ja voimia etenkin sairaslomalaisille!

Vierailija
24/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kirjoitti hulluna syövänsä makeaa ja että muutoinkin himo syödä jatkuvasti.

Kuulosti kovin tutulta. Kävin lenkillä ja täytyihän sen päätteeksi poiketa vielä kaupassa hakemassa jotain makeaa, myös minulla kovat himo mussuttaa jotain hyvää. Ruokahalu muutenkin on tosi hyvä, tuntuu ettäkäyn vähän väliä jääkaapilla. Onhan se hyvä että ruoka maistuu mutta jos pystyisi jotenkin rajoittamaan ja hillitsemään himojaan =)

Taistelin melkein viikon iskiaksen kanssa mutta saatuani tukiliivit päälle, auttoi heti. Nyt on taas paremmassa kunnossa selkä ja pystyn jatkamaan normaalia arkea, joka on sitä pakkaamista sillä lauantaina olisi muutto edessä. Kaikki kaverit ja sisarukset on tulossa apuvoimiin, omalta osalta tavaroiden kantaminen jää vähemmälle kyllä. Mutta nyt onneksi selkä parempi niin saan jotain tehtyä. Ei mee istumiseksi kun muut ahertaa.

Kummasti alkoi ramasemaan, jos tänä yönä saisi nukuttua normaalisti, saattaa olla että pojun potkuharjotuksissa menee puoli yötä taas =)

makoisia unia =)

sonette 29+5