Miksi tervejalkaiset käyttävät hissejä metroasemilla?
Liikun vaunujen kanssa ja aina hissit jumittavat metroasemilla, kun laiskojen nuorten pitää käyttää hissiä, kun eivät jaksa käyttää liukuportaita. Kampin keskus on toinen paikka, jossa lastenvaunujen kanssa odotetaan jopa 20 min, että veltot pääsevät minimoimaan kävelynsä ja käyttämään hissiä.
Välillä nämä hissien käyttäjät ovat olleet skeittaaja. On siinäkin liikunnan harrastajia. Matinkylässä on tämän takia pitänyt erikseen kirjoittaa hissin viereen, että hissit ovat pyörätuolia käyttäville sekä vaunuille.
Mikä näitä itsekkäitä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (69)
Kerrostalon nuoret pysäköi autonsa yöksi välillä pelastutie alueelle (siitä on ovelle lyhin matka) vaikka parkkitilaa on talon pihassa sen verran että jokaiselle huoneistolle on noin 2 autopaikkaa.
Saattaa olla sama ilmiö kuin se, että hyväkuntoisen, tervejalkaisten ihmisten on parkkerattava autonsa kuntosalin oven eteen, vaikkei siihen saisi parkkeerata.
Käytän hissiä, jos liukuportaat on järjestetty niin, että kerroksen vaihdossa niitä joutuu etsimään ja samalla altistuu erilaisille tyrkytyskampanjoille.
äitiys pelkkä tekosyy kirjoitti:
Sinäkin tervejalkaisena voisit pyöräillä paikasta a, paikkaan b. Lapsi mahtuu vallan hyvin pyörän taakse kiinnitettävään vaunuun.
Erittäin kätevä metrossa ja liukuportaissa.
Jos haluan käyttää hissiä, käytän hissiä. En selittele enkä kysele lupia, en edes sinulta. Menikö päiväsi nyt pilalle?
Ihmisestä ei voi nähdä päällepäin, tarvitseeko se hissiä vai ei. Mulla on sairaus, joka vaikuttaa tasapainoon. Tasaisella rauhallisesti kävellessäni se ei näy, mutta esim. liikkuviin liukuportaisiin astuessa kaatumisen vaara on todellinen. Niinpä en koskaan käytä niitä. Loivalle liukuhihnalle pystyn menemään miehen käsipuolessa hyvänä päivänä. Joten olen juurikin terveen näköinen hissinkäyttäjä. (Tosin päästän yleensä pyörätuolinkäyttäjät edelle, koska heidän on vielä vaikeampi liikkua kuin minun.)
Tämä ap on näitä jotka luulee olevansa maailman napa kun ovat kakaran pyöräyttäneet. Ihan sama oikeus on kaikilla käyttää hissiä. Mene sinä rattaidesi kanssa vaan liukuportaisiin, se kyllä onnistuu aivan hyvin.
Ymmärtääkseni suurin syy on liukuportaiden jommassa kummassa päässä odottavien tarkastajien välttäminen.
Mielestäni hissiä voi ihan hyvin käyttää kuka vain vaikka ihan huvikseen, mutta pyörätuolille ja lastenvaunuille on annettava etuajo-oikeus ja mennä hissiin vasta, kun kaikki asemalla olevat pyörätuolit ja lastenvaunut ovat hississä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä näät päällepäin kuka oikeasti tarvitsee ja kuka ei. Kaikki sairaudet eivät näy
Aivan naurettava curling-vastaus. Kun ei niitä hissejä ole tarkoitettu ihmisille, jotka pystyvät kävelemään. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää??
Isojen matkatavaroiden, koiran ja polkupyörän kanssa käytetään hissiä. Moni vamma ei näy päällepäin. Mamma on hyvä vain ja odottaa vuoroaan. Itse olen aina päässyt hissiin pienen odotuksen jälkeen, kun olen sitä tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät heidän olevan tervejalkaisia?
Tai terveselkäisiä. Itse pystyin kävelemään hyvin tasaisella, mutta portaiden kävely oli yhtä tuskaa, kun oli ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap on näitä jotka luulee olevansa maailman napa kun ovat kakaran pyöräyttäneet. Ihan sama oikeus on kaikilla käyttää hissiä. Mene sinä rattaidesi kanssa vaan liukuportaisiin, se kyllä onnistuu aivan hyvin.
Sarkasmitutkan menettäneille: on toukasti kiellettyä ottaa rattaat liukuportaisiin.
Esim. sydän- tai keuhko-ongelma ei näy päälle. Tasaisella jaksaa mutta portaat on vaikeita.
Käyttääkö joku metroasemien hissejä muutoin kuin pakosta? Edelliset hissinkäyttökokemukseni ovat kaikkea muuta kuin tuoreita, mutta mun mielestä niissä haisi lähes aina kusi. Välttelin viimeiseen asti, mutta jos oli pyörä tai kaverin lapsi rattaisssa mukana, ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisiä huimaa korkeat portaat. Se on ihan järkevä syy käyttää hissiä. Ei olisi millään tavalla turvallista, jos joku pyörtyisi tai horjuisi huimauksen takia korkeissa liukuportaissa.
Ja tämmöinen on tapahtunut, onneksi edessä oleva nainen oli nopea ja sai suojattua miehen pään ja ylipäänsä pysäytettyä tippumisen, olisi kivasti kolauttanut sen teräviin portaisiin, se on kuin veitsi se reuna siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ja hän vielä kaiken kukkuraksi matkustaa ilmaseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku metroasemien hissejä muutoin kuin pakosta? Edelliset hissinkäyttökokemukseni ovat kaikkea muuta kuin tuoreita, mutta mun mielestä niissä haisi lähes aina kusi. Välttelin viimeiseen asti, mutta jos oli pyörä tai kaverin lapsi rattaisssa mukana, ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut.
Täällä lännessä ne on vielä ihan siistejä.
Lihavat ja laiskat. Meidänkin talossa mummot käyttävät portaita ja nuoriso menee ykköskerrokseen hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lännessä ne on vielä ihan siistejä.
Ok, kiva. Nuo mun muistot on ajalta ennen länsimetroa.
Asun kerrostalossa ja portaita käyttää usea talon vanhuksista, aika haipakkaa edelleen portaissa menevät. Nuoret ja nuoret aikuiset käyttää hissiä, eivät taida vanhana enää jaksaa käyttää hissiäkään?