Miksi tervejalkaiset käyttävät hissejä metroasemilla?
Liikun vaunujen kanssa ja aina hissit jumittavat metroasemilla, kun laiskojen nuorten pitää käyttää hissiä, kun eivät jaksa käyttää liukuportaita. Kampin keskus on toinen paikka, jossa lastenvaunujen kanssa odotetaan jopa 20 min, että veltot pääsevät minimoimaan kävelynsä ja käyttämään hissiä.
Välillä nämä hissien käyttäjät ovat olleet skeittaaja. On siinäkin liikunnan harrastajia. Matinkylässä on tämän takia pitänyt erikseen kirjoittaa hissin viereen, että hissit ovat pyörätuolia käyttäville sekä vaunuille.
Mikä näitä itsekkäitä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (69)
Käytän hissiä silloin kuin katson sen itse tarpeelliseksi, enkä pyydä siihen keltään lupaa, tai anna selityksiä. Tähän sinun on tyytyminen.
Käytän hissiä koska näkökykyni on rajoittunut en esim.erota milloin porras alkaa ja milloin loppuu joten aiheuttaisin vaara tilanteita portaissa itselleni ja muille. Jalkani ovat aivan kunnossa joten aina ne vammat ei vaan näy päällepäin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä kantoliinaa? Nopeesti sen kanssa kipasee portaita ja bussiinkin pääsee aina. Ihan huippu kaupungissa eikä tarvii venailla joka portailla 20 min kun hissit on tukos!
Kokeile edes 10 kg lapsen ja viiden kassin kantamista. Onnistuuko ihan oikeasti?
No mä oon joka lapsen kanssa alottanu sellasen 3.5 kg lapsen kantamisella ja sit jatkanut siihen asti et ne on 2-3-wee ja jaksaa ite kävellä. Sillainhan se paino lisääntyy asteittain ja ku joka päivä kantaa ni ei sitä ite hoksaa et se kasvaa. Ostoskassin koko on melko sama ennen raskautta, raskaana, vauvan kanssa ja taaperon kanssa, jotain vaippoihan siihen nyt tulee lisää, mutta ei kai sinne vaunun alle nyt oikeasti viittä täyttä ruokakassia mahdu? Joka reissulla? Ja miksi mä kävisin ostamassa koko perheen viikon safkat kävellen jostain Kampista? Vai asutko sä Kampissa? Luulis et sit ois varaa tilata ruoat kotiin?
Mikä ihme häirikkö sinä olet, kun yrität pakottaa toiset kanniskelemaan kymmenien kilojen painoja liukuportaissa? Sehän on kiellettyä, kun se lapsi ja kassit voivat kaatua muiden päälle ja jopa tappaa muut. Vastauksestasi ei ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hissiä koska näkökykyni on rajoittunut en esim.erota milloin porras alkaa ja milloin loppuu joten aiheuttaisin vaara tilanteita portaissa itselleni ja muille. Jalkani ovat aivan kunnossa joten aina ne vammat ei vaan näy päällepäin .
Kai sinulla on sentään sokean keppi? Ongelma on juuri siinä, että esteettömyyttä tarvitsevat eivät pääse hissiin, kun sitä käyttävät muut, yleensä nuoret.
Hissit on tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat tai haluavat kulkea hissillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä näät päällepäin kuka oikeasti tarvitsee ja kuka ei. Kaikki sairaudet eivät näy
Aivan naurettava curling-vastaus. Kun ei niitä hissejä ole tarkoitettu ihmisille, jotka pystyvät kävelemään. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää??
Taas tämä sama provo joka oli täällä jo aiemmin. Tuo yksiniittinen näkemys on vain tarkoitettu suututtamaan.
et voi tietää ihmistä katsoessasi onko hän tervejalkainen, tai vaikka onko hän ehkä henkilökohtainen avustaja avustettavansa kanssa. Heilläkin on oikeus käyttää hissiä. Te vaunulliset voisitte opetella käyttämään kantoreppua, niin ei tarvitse viesä tilaa muilta niiden vaunujenne kanssa
AP, minkä takia postaat tätä samaa trolliasi kerta toisensa jälkeen?
Hanki joku kehittävä harratus, niin ei tarvitse naureskella toisten suuttumisille.
Vierailija kirjoitti:
95% ihmisitä on laiskoja
Mikäli normaalijakaumaan on uskominen niin laiskoja on yhtä paljon kuin ahkeriakin.
Vaan paljonko on moralisoijia?
Minäkin käytän hissiä pitkissä liukuportaissa ja esimerkiksi tavallista pidemmissä, jyrkemmissä tai liian avoimissa portaissa. Korkeanpaikankammoni on valitettavasti niin paha, että kirjaimellisesti tärisen pelosta enkä pysty liikuttamaan jalkojani tai välttämättä edes hallitsemaan niitä. Riski sille, että putoaisin portaat alas on valitettavasti todellinen. Koska en halua kuolla todella ikävällä tavalla ja/tai vammauttaa samalla muitakin, käytän jatkossakin hissiä. Tosin annan aina etusijan esim. pyörätuolin käyttäjille tai lastenvaunujen kanssa liikkuville. Tarvitsen sitä hissiä silti yhtä paljon kuin he.
Olen jalkavammainen mutta näytän tavallisesti kävelevältä.
Pystyn kyllä kävelemään, mutta portaiden nousu ja varsinkin lasku on täysin mahdotonta polviongelmieni takia. Kotiportaatkin kuljen yksi porras kerrallaan. Sillä tavallako minun pitäisi julkisissa tiloissakin liikkua? Ja olen nelikymppinen etkä varmasti näe ongelmaani päällepäin muutoin.
Portaissa liikkuminen saa suoleni ja virtsarakkoni yliaktiiviseksi. Jos tilanne olisi paha, on hississä enemmän yksityisyyttä kusta tai paskantaa.
Vierailija kirjoitti:
Portaissa liikkuminen saa suoleni ja virtsarakkoni yliaktiiviseksi. Jos tilanne olisi paha, on hississä enemmän yksityisyyttä kusta tai paskantaa.
3/5 vastaus 1/5 aloitukseen. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Hissit on tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat tai haluavat kulkea hissillä.
Siksi Stockmannillakin on pitänyt erikseen kirjoittaa tiettyihin hisseihin, että ne ovat lastenvaunuille, kun aina löytyy näitä, jotka eivät ota muita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Liukuportaissa seistään, eikä kävellä. Hissille pitää usein kävellä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn kyllä kävelemään, mutta portaiden nousu ja varsinkin lasku on täysin mahdotonta polviongelmieni takia. Kotiportaatkin kuljen yksi porras kerrallaan. Sillä tavallako minun pitäisi julkisissa tiloissakin liikkua? Ja olen nelikymppinen etkä varmasti näe ongelmaani päällepäin muutoin.
Et jaksa seistä liukuportaissa, mutta jaksat kiertää pidemmän matkan hissille? Mikä sinun ongelmasi oikein on? Tavallisia portaita ei ole metroasemilla, vaan liukuportaita.
Vierailija kirjoitti:
AP, minkä takia postaat tätä samaa trolliasi kerta toisensa jälkeen?
Hanki joku kehittävä harratus, niin ei tarvitse naureskella toisten suuttumisille.
Sinähän se trolli olet. En ole koskaan aikaisemmin nähnyt aiheesta keskustelua, eikö sitä ole ollut. Voithan linkittää aikaisemmat ketjut tähän, mutta kun eihän niitä ole
Naureskele sinä vaan keskenäsi. Minua suututtaa kannuskella viittä kassia lastenvaunujen kanssa ja odotella hissiä, kun täysin terveet ilman kantamuksia, lasta, koiraa tai pyörää täyttävät hissit. Hanki vaikka lapsi ja ala kulkemaan vaunuilla niin pääset pois kuplastasi. Niin ja trollihan sinä olit.
Sinäkin tervejalkaisena voisit pyöräillä paikasta a, paikkaan b. Lapsi mahtuu vallan hyvin pyörän taakse kiinnitettävään vaunuun.