Miksi kukaan ostaisi fyysistä kirjaa kun on olemassa Bookbeatit ym
joissa voi yhden uutuuskirjan hinnalla kuunnella tai lukea vaikka kuinka monta kirjaa kuukaudessa.
Kommentit (57)
Tykkään kirjoista ja joidenkin kuvistakin. Historialliset ja opaskirjat kuvineen esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt vielä yhtäkään äänikirjaa, jonka lukijasta olisin pitänyt. Paha keskittyä juoneen tai tekstiin kun lukijan ääni tai intonaatio v-tuttaa kun pientä oravaa. Siksi luen ihan vaan itse ne kirjat, joita haluan lukea. Äänikirjat ei ole mun juttu.
Kokeile Samuel Westin lukemaa The Day of the Triffids.
Vaikka ei scifistä tykkäisikään, niin kirja on syvällinen ja lukija erinomainen.
Jos siis ymmärrät englantia.
On Youtubessa.
Juu ymmärrän englantia oikein hyvin ja scifi uppoaa, joten kiitos vinkistä. Onko tuo sama vanhempi kirja 50-luvulta, joka on nyt luettu äänikirjaksi?
Ostan, lainaan kirjastosta ja vaihtelen kavereiden kanssa. Rakastan kirjoja. Niiden tuoksua ja rapinaa. Itse en pysty eläytymään tarpeeksi jos vain kuulen sen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan maksaisi jostain Bookbeatista, kun kirjastosta saa kirjat ilmaiseksi?
Saa toki ilmaiseksi mutta uutuuksiin on yleensä vähintään satoja jonossa ja sitten lopulta lsina-aika kaksi viikkoa. Itse luen useimmiten kirjaa vain ennen nukkumaanmenoa ja kaksi viikkoa ei riitä mihinkään. Lisäksi noissa sovelluksissa ainakin itsellä tulee valittua kirjoja joita en kirjastosta välttämättä lainaisi.
Mä olen yrittänyt kuunnella äänikirjoja, olen ehkä kolme saanut kuunneltua kokonaan. Ongelma on se, että kun mulla on "aikaa" kuunnella, se tarkoittaa siivousta, pihahommia ym. Ja sitten saattaakin ajatus harhautua kun wc-raikastin putoaa pönttöön tai muuta yhtä hehkeää. En voi iltaisin kuunnella kun nukahdan heti, eli kirja ei etene.
Nyt ostin kaksi pokkaria kun lähdemme lomalle. Mukava kun on luettavaa koneessa ja hotellissa. Enkä siis halua äänikirjaa kuunnella tuolla, mieluummin kuuntelen taustalla suurkaupungin hälyä ja perheen touhuja.
Kun puen kirjaa, "kuulen" kirjailijan äänen. Siksi voin kuunnella vain sellaista äänikirjaa, jonka lukee kirjailija itse. Muiden lukemat äänikirjat kuulostavat väärältä.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei tämä ole nolla kautta viisi. Se on hyvä jos kysyy asiaa, jota ihmettelee, niin saa muitakin näkökantoja asiaan ja huomaa, että ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita.
Kuuntelu on rasittavaa, eikä jaksa keskittyä siihen toisin kuin lukeminen on itselleni mieluisaa ja pystyy keskittymään kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä tunteesta, kun luen fyysistä kirjaa. Ja haluan että ne on siellä hyllyssä mun lukunurkkauksessa. Samasta syystä mulla ei ole mitään suoratoistopalvelua, vaan keräilen edelleen Blu Ray -elokuvia.
Mulla sama. Oikeassa kirjassa on ihan oma fiilis ja on kiva kun hyviä kirjoja on hyllyssä, kuten myös hyvät leffat. En edes jaksaisi kuunnella äänikirjoja, rasittavaa älämölöä jota en millään jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään siitä tunteesta, kun luen fyysistä kirjaa. Ja haluan että ne on siellä hyllyssä mun lukunurkkauksessa. Samasta syystä mulla ei ole mitään suoratoistopalvelua, vaan keräilen edelleen Blu Ray -elokuvia.
Mulla taas päinvastoin eli en halua kirjaa nurkkiin pyörimään kun olen sen lukenut.
Tämä sama. Luen ja kuuntelen tosi paljon, 70-100 kirjaa vuodessa. Kirjoja sekä muuta tavaraa on kotona muutenkin liikaa. Kirpparit ei tahdo enää ottaa vastaan kirjoja ja olisi sääli heittää kerran luettua roskiin. Säilytän suosikkini jotta voin lukea uudelleen halutessani. Harrastekirjoja on myös jonkun verran.
Nettikirjastot on minulle ja kodilleni ympäristöteko.
Opiskelu on tehokkainta, jos se tapahtuu monimuotoisesti ja eri aisteja ja aivokapasiteettia hyödyntäen. Kuuntelen luennon, samalla käyn luento- ja harjoitusaineiston läpi, teen harjoitukset, saan palautteen ja mallivastaukset. Kertaan kaiken useamman kerran ennen tenttiä.
Äänikirjan kuunteleminen ilman kosketusta kirjaan ja itse lukeminen olisi vain osa kirjaelämystä. En varmaan muistaisi kirjasta mitään muutaman kuukauden kuluttua. Tarkoitus on juuri muistaa hyvät kirjat. No kuuntelu sopisi huonojen kirjojen käyttöön. En pidä äänikirjoista. Haluan nähdä tekstin ja nauttia sanoista ja ilmaisukeinoista. Tulee mieleen ne Valittujen Palojen katkotut kirjat, jotka sai nopeasti luetuksi, mutta kirjan sanoma jäi leikkaajan käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas päinvastoin eli en halua kirjaa nurkkiin pyörimään kun olen sen lukenut.
Tämä sama. Luen ja kuuntelen tosi paljon, 70-100 kirjaa vuodessa. Kirjoja sekä muuta tavaraa on kotona muutenkin liikaa. Kirpparit ei tahdo enää ottaa vastaan kirjoja ja olisi sääli heittää kerran luettua roskiin. Säilytän suosikkini jotta voin lukea uudelleen halutessani. Harrastekirjoja on myös jonkun verran.
Nettikirjastot on minulle ja kodilleni ympäristöteko.
Aluksi luin ja kuuntelin e-kirjoja kirjaston kautta. Niitä joutuu kuitenkin jonottamaan pitkään, eikä juuri mitään ollut vapaana. Tämän vuoksi mulla on nykyisin kaupalliset palvelut käytössä. Saa kuunnella tai lukea aina juuri mitä haluaa milloin haluaa eikä hinta ole yhtään paha jos menee pari kirjaa viikossa. Minulla ei ole muita suoratoistoja käytössä.
Ymmärrän ja jaan tuon tunteen että monet lukijat ärsyttää. Kuuntelen lähinnä silloin kun en voi lukea, kuten autoa ajaessa, lenkillä, ruokaa laittaessa jne.
Kirjojen kuuntelu on valtavan hidasta lukemiseen verrattuna. Autoa ajellessa Bookbeatia on mukava kuunnella, mutta reissuja on niin vähän, että yhdenkin kirjan kuuntelu vie kuukausia.
Harvoin lukija on sellainen, jota viitsii kuunnella. Jos lukijan äänessä joku häiritsee, elämys on pilalla ja kirja jää kuuntelematta ekaa sivua pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt vielä yhtäkään äänikirjaa, jonka lukijasta olisin pitänyt. Paha keskittyä juoneen tai tekstiin kun lukijan ääni tai intonaatio v-tuttaa kun pientä oravaa. Siksi luen ihan vaan itse ne kirjat, joita haluan lukea. Äänikirjat ei ole mun juttu.
Kokeile Juhani Karilan Pienen hauen pyydystys
Tilasin Elisa kirjan tämän vuoden alussa ja olen aivan hullaantunut. En kuuntele äänikirjoja vaan luen e-kirjoja. Sen jälkeen kun tilauksen aloitin olen lukenut monta kirjaa joita en muuten olisi tullut lukeneeksi.
Lakkasin ostamasta paperisia englanninkielisiä kirjoja muutama vuosi sitten kun aloin käyttää Apple booksia ja nyt näyttää siltä etten osta enää suomenkielisiäkään kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu paljon, onko fiktiiviä, vai jotain tietoperäisempää. Itsellä on useampi kirja, joita selaan yhä uudelleen tarkistaen jotain asioita tms.
No jotkut meistä tykkää edelleen lukemisesta, ei kuuntelemisesta. Äänikirjat etenee liian hitaasti ja ajatus harhailee. Paljon nopeammin luen itse, ja pystyn keskittymään tekstiin paremmin ja tekemään siitä oman tulkinnan ilman että lukijan äänenpainot ym vaikuttaa pienimmälläkään tavalla.
En voi sietää tiettyjen lukijoiden ääniä, niistä olen tarkka. En kuuntele jos ääni ei miellytä. Luen muutenkin mieluummin itse, ja ostan paljon kirjoja kirppiksiltä, usein parilla eurolla per kirja. Käytän kyllä välillä Bookbeatia yms. mutta laitan tilaukset poikki silloin kun minulla on tavallisia fyysisiä kirjoja kesken. Esim sängyssä on kivempi lukea oikeaa kirjaa kuin lukea e-kirjaa padilta huonossa asennossa.
Ei siellä ole niin paljon e-kirja ja äänikirjavaihtoehtoja. Fyysiset oon hylännyt jo aikoja sitten.