G: Side vai tampooni?
Kommentit (25)
Jahka kuukautiseni alkavat (jo 2 vuotta 4kk ilman menkkoja raskauden ja imetyksen vuoksi!) voisin kokeilla tuota kuukuppia. Tamponista pieninkin koko on niin imukykyinen, etten saa sitä ulos monenkaan tunnin pidon jälkeen kun se on vieläkin liian kuiva.
no ei vaan, kyllä mulla hämärä mielikuva on että oon käyttänyt pääsääntöisesti tampoonia siitä lähtien kun menetin neitsyyteni, ennen sitä käytin siteitä.
Kuukuppi, näppärin systeemi mihin oon törmänny.
Unohtaisin tamppoonin kuitenkin sisälleni, jos niitä vakkariin käyttäisin. Ja tamppoonit tarttuvat kiinni emätimeni seinämiin, ne pitäisi rasvata ensin. ja vielä lisäksi olen maastossa/kentällä välillä töissä ja käsien pesu talvipakkasella on hankalaa, eikä tamppoonia viitsi likaisin käsin asentaa. Siteen pystyy vaihtamaan ulkohuussissakin.
Tamponi ei miellytä, mm. liian tiheät vaihtovälit.
Side hautoo herkkää peliä liikaa, ruttaantuu persukseen, vuotaa ohi ja saa vaihtaa jatkuvalla syötöllä.
Kuukuppi rulaa, helppo asettaa, ei päästä vuotoja ohi, hygieeninen, ekologinen. Paras kuukautissuoja ever!
koska saan allergisia oireita kertissiteistä.
Kuukuppi on parasta mitä kuukautisten aikaisiin keksintöihin tulee =)
Ja kestoside vielä kaiken varuiksi, sillä välillä vuodan kuin seula =(
- turvallinen
- luonnollinen
- helppo
En ole oikein tottunut tamppooniin, enkä luota siihen. Laitan kuitenkin siteen varalle, kun käytän tamppoonia, joten miksi sit käyttää tamppoonia ollenkaan.
Ja tamppoonin käytön jälkeen kestää kauan, ennen kuin verta taas tulee (viimeks vuorokausi). Jotenkin tuo ei tunnu " luonnolliselta" eikä hyvältä.
Puhdas tunne vuodon määrästä riippumatta, pitkät vaihtovälit, ei ohivuotoja, helppokäyttöinen, taloudellinen, ekologinen...
nyt olen tuota kuukuppia harkinnut,kun täällä palstalla siitä kuulin=)
stella80:
- turvallinen
- luonnollinen
- helppo
Mä en kyllä ole ihan varma terveyssiteiden ekologisuudesta...
mutta töissä molemmat (työhausut valkoiset ja jarruvalo ei ole kovinkaan mukava juttu...)
Yllättävää, kuinka moni suosii siteitä. Itse en muista käyttäneeni niitä kuin varhaisteininä, muutamien ensimmäisten kuukautisteni aikana. Tamponi on ainakin omasta mielestäni niin paljon vaivattomampi ja miellyttävämpi kuin joku haiseva ja märkä, muovinen rätti housuissa. Ja onhan se huomattavasti ekologisempikin.
Kuukuppiin pitäisi varmaankin tutustua, tähän mennessä olen vain lukenut siitä paljon, pääasiassa vain positiivista asiaa.
Kuukuppi ei toimi mulla, harmi :(
28, kerro miksi kuukuppi ei toimi sinulla. Olisi kiva kuulla muutakin kuin pelkkää ylistystä siitä... se nimittäin tekee epäluuloiseksi. :)
Ei kumpikaan, ei ikinä! Kuukuppi on paras ja mukavin.
tamppooneja kun ne isot on liian isoja minulle eivätkä mahdu sisään.
Huoleton, ekologinen, edullinen ja siisti.