YLE: vanhemmat tehtailevat räkänokkiensa aloitteesta aiheettomia rikosilmoituksia opettajista
https://yle.fi/uutiset/3-12442126
Poliisille edenneet tapaukset ovat viime vuosien aikana lisääntyneet, mutta edelleen valtaosa rikosilmoituksista on aiheettomia eivätkä ne johda oikeusprosessiin. Selvittely kuormittaa opettajia todella paljon, sillä prosessit kestävät yleensä kuukausia tai jopa vuosia, Tuhkiainen kertoo.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
"Tiedätkö kuka mun isä on" - isi tais joutua maksamaan lapsensa pullistelut.
Jep, miten paljon saa olla kakaralla k u s t a päässä, että käyttää oikeasti tota heittoa. Jos on jo alaikäisenä tuollainen itseriittoinen minityranni niin jessus minkälainen aikuisuus tiedossa.
Pieni vähemmistö tekee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, miten paljon saa olla kakaralla k u s t a päässä, että käyttää oikeasti tota heittoa. Jos on jo alaikäisenä tuollainen itseriittoinen minityranni niin jessus minkälainen aikuisuus tiedossa.
Tietäisitpä, kuinka monta kertaa olen kuullut isän itsensä suusta "etkö tiedä, kuka olen". Joo en seuraa urheilua, joten paikalliset uimari-jääkiekkoilija-keihäänheittäjät ovat minulle aivan nobodeja, samoin paikalliset suurmaatilalliset tai jotkut tehtailijat. Minun näkökulmastani he ovat oppilaan vanhempia ja siinä kaikki. En ole täältä kotoisin, joten täkäläiset sukunimetkään eivät merkitse minulle yhtään mitään.
Minä kai olisin soittanut yksin tein 112:een tuosth välilevyjutusta. Ei Jokelasta ja Kauhajosta niin paljon aikaa ole, että koulu-uhkaukset vitseistä kävisivät.
Sote puolella kakarat käyttäytyy samoin. Onneksi vain hyvin harva.
Vierailija kirjoitti:
Minä kai olisin soittanut yksin tein 112:een tuosth välilevyjutusta. Ei Jokelasta ja Kauhajosta niin paljon aikaa ole, että koulu-uhkaukset vitseistä kävisivät.
Jaaha, väkivaltaiset persumammat alapeukuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan ei tehnyt mitään. Opettaja vaan tuli yllättäen uhkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja oli virasta pidätettynä kuukausia. Saisi maksaa korvauksia sinnekin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan ei tehnyt mitään. Opettaja vaan tuli yllättäen uhkailemaan.
Juu, pipon päässä pitäminenhän on mitä mainioin peruste tehdä koulu-uhkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti GoTn Joffrey mieleen. Kasvattamaton paremman väen kakara on maailman vastenmielisin olio.
Voin hyvin kuvitella ajatellen tätä vihoviimeistä palstaa ,jossa kaikki 90 % on tosi v-mäisiä ja onnettomia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka enää haluaa opettajaksi?
Näköjään väkivaltaiset sekopäät ainakin.
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoin kuvailla miten paljon hävettäisi, jos oma lapsi menisi selittämään jotain tämmöistä. Saisi jatkaa opintojaan sisäoppilaitoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti GoTn Joffrey mieleen. Kasvattamaton paremman väen kakara on maailman vastenmielisin olio.
Juu. Tuommoisessa tilanteessa tarvitaan nopeaa toimintaa. Ei siinä välissä ole aikaa pyytää isukkia avuksi, vaan pitää ilmoittaa heti hätäkeskukseen. Vastenmielistä tuollainen hidstelu.
Näitä etsä tiedä, kuka mä olen -tyyppejä on valitettavasti kaikkialla. Yleensä niihin tepsii se, kun sanoo, että en, ja vaikka tietäisinkin, sillä ei ole tämän asian käsittelyn kanssa mitään tekemistä. Kaikille on samat säännöt asemasta ja varallisuudesta riippumatta.
Onneksi niitä tulee vastaan hyvin harvoin, mutta ne muutamatkin ovat liikaa. Kaikkein palkitsevinta on seurata naama tottakai peruslukemilla, kun tällainen ääliö tajuaa ihan itse olleensa väärässä, ilman, että minun on tarvinnut yhtään avittaa. Sitten voi iloisesti hymyillen toivottaa hyvät päivänjatkot.
Oispa kiva päästä noille isällä päteville kakaroille sanomaan, että tiedätkö itse tai tietääkö äitiskään.
Näitä kun lukee, tulee välähdyksen omaisia kauhistuttavia mielikuvia Suomen tulevaisuudesta. Ei olisi sittenkään pitänyt lisääntyä.
Olin kerran pari vuotta työssä oppilaitoksessa, jossa koulutettiin muun muassa merkonomeja. Sain yhtenä marraskuisena aamuna puhelun tuohtuneelta äidiltä, jonka mukaan oli mun vikani, että lapsensa (17 v 8 kk) lintsasi koulusta. Paasaustaan aikansa kuunneltuani tiedustelin lapsen nimeä. Kaivoin esiin datan ja totesin, että olen tosiaan tämän ryhmän ns. luokanvalvoja, mutta en opeta heitä vasta kuin keväällä 4. jaksossa, joten havaintoja lapsen läsnä-/poissaolosta on vaikea henkilökohtaisesti tehdä enkä yleensä usuta ketään lintsaamaan (vaikka haluaisinkin). Uskaltauduin jopa tiedustelemaan, että eikö siellä kotona noin niinku olla perillä lapsen menemisistä ja tulemisisita.
Arvatkaas, kuka joutui rehtorin puhutteluun.