Miten on mahdollista, että g.mail. sähköpostiluonnokseeni oli lisätty kirjoitusta?
Nimittäin, avasin sähköpostiluonnokseni jonka aioin lähettää. Aioin vielä lisätä yhden jutun. Huomasin, että lopussa nimeni jälkeen oli lisätty vielä yksi sana, siis uudelle riville. Horinasi. Näin siinä luki. Itse en tätä sanaa ole kirjoittanut. Horinaahan kirjoitukseni ehkä oli, mutta ihmettelen suuresti, että mistä se siihen tuli. Ei ole tullut mitään ilmoitusta, että s. postiini olisi murtauduttu. Osaako kukaan sanoa, että mikä voisi olla selitys. Vai onko joku automaatio päättänyt, että horinaa on.
Kommentit (14)
Jakautunut persoona tai leikepöydältä tipahtanut, eipä siihen juuri muuta selitystä jos ei sitten joku lähipiiristä ole sattumoisin käväissyt kurkkimassa.
Mitä tarkoitat jakautuneella persoonalla? Siis minäkö? En ole. Ei myöskään lähipiiriä ole ollut paikalla. Kirjoitan tabletilla. Mutta samantekevää oli mikä oli.
Horinoitahan tässä vaan kirjoitellaan. Loppujen lopuksi ei ole mitään merkitystä.
Ihmettelin vaan kun oli osattu niin kuvaava loppukaneetti lisätä.
Ap.
Olisko siinä joku autocorrect tehny temppunsa ilman että oot huomannut. Että olet vahingossa vielä painanut vaikkapa h- ja o-kirjaimia ja autocorrect on lisännyt sinne sanan?
Mobiililaitteiden ennakoiva tekstinsyöttö tai autocorrect luultavasti asialla. Voi olla ylimääräinen sana vahingossa, tai siinä pitäisi lukea jotain muuta, minkä autocorrect on muuttanut horinaksi. Erittäin syvältä nuo correctit, kun ne yleensä toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi.
Voi olla paljon mahdollista, koska kävin vielä tekstiä läpi. Olen kyllä joskus aikaisemmin käyttänyt jossakin tätä horina-sanaa, niin jos on sen jostain lisänyt.
Ap.
Kritisoiva tabletti 😆 Että älä nyt tällaisia horinoita kenellekään lähetä.
Minulla kävi kerran niin, kun yritin lähettää sähköpostia, enkä saanut sitä lähetettyä, yritin monta kertaa. Viimeisellä kerralla lähettämääni viestiin oli ilmestynyt sana hölmö. 😅
Minä olen onnistunut liimaamaan lähtövalmiiseen kirjoitukseen pienen pätkän aiemmin lainaamastani tekstistä, jota en ollut edes käyttänyt mihinkään.
Gmailia olen käyttänyt vuosikausia, mutten vieläkään tule sen kanssa toimeen. Yksi sen raivostuttavista tavoista on ehdotella vääriä korjauksia. Ei koko aikaa, vaan silloin tällöin. Sen jäljiltä voisi hyvinkin olla tosi omituisia yhden sanan korjauksia, ja kun minun räpeltämiseni lisätään joukkoon, ihan uusiakin lisäyksiä. Esimerkiksi "horinoitasi" voi vääntyä muotoon "ironista".
Ja Gmail muuten tosiaan vakoilee - se on testattu ja nähty.
Just tuon takia kannattaa oikolukea teksti vielä kerran ennen lähettämistä. Varsinkin, jos on juonut pullon Jallua siinä kirjoittamisen ohessa.
Autocorrect. Olet toki oikeassa siinä, että sekä Google että Microsoft skannaavat kirjoitukset, dokumentit, kuvat ja kaiken materiaalin, mikä on pilvessä. Niitä ei tosin skannaa kukaan elävä, vaan algoritmit.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi kerran niin, kun yritin lähettää sähköpostia, enkä saanut sitä lähetettyä, yritin monta kertaa. Viimeisellä kerralla lähettämääni viestiin oli ilmestynyt sana hölmö. 😅
Kauheeta, usein univelkaisena ja tolkuttoman stressaantuneena ihmisenä olisin säikähtänyt varmaan ihan hirveästi että nyt on psykoosit tulilla jo!
Uskaltaako tässä siis enää ollenkaan kirjoittaa mitään jos sähköpostikin voi olla tarkkailun alla.