Eikö koiraihmisillä ole elämää?
Kommentit (22)
Hyvää laadukasta atiivista normaalia elämää viettää lemmikki eläimien omistajat. Oli kyse lemmikkieläin mikä tahansa. Koiran omistajat aktivista likuntaa ja ritävä määrä ulkoiluakin. Eivät narisi unettomuudesta sen enempää elämän tylsyys tai Tv ei tule mitään hyvää ohjelmaa.
Ei oikeastaan ollut elämää ennen koiraa. Koiran myötä tuli harrastus ja sosiaalinen elämä. Matkalle lähtemiseen on nyt vähän isompi kynnys kun en haluaisi koiraa viedä hoitoon, mutta eiköhän sekin jossain kohtaa ole vielä edessä.
Enemmän varmasti elämää kuin aloittajalla jolla ei ole muuta tekemistä kuin pohtia tällaisia ja tehdä niistä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän varmasti elämää kuin aloittajalla jolla ei ole muuta tekemistä kuin pohtia tällaisia ja tehdä niistä aloituksia.
Ihan jo pelkästään ura estää koiran hankkimisen. Sitä ei siis ole. Noin alkajaisiksi.
Varmaan erilainen elämä kuin koirattomilla?
Jos on kovin spontaani ja menevä ei välttämättä koira siihen kuvioon sovi.
Itselläni nuorena sinkkuna oli tapana ottaa äkkilähtöjä ulkomaille tai lähteä suoraan töistä iltaa viettämään. Koira olisi tuossa kuviossa ollut vain riesa. Nyt kun on vakkarityö ja lapsi niin kuvioon voisi koirakin sopia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jo pelkästään ura estää koiran hankkimisen. Sitä ei siis ole. Noin alkajaisiksi.
Mä vaihdoin "huonompaan" työpaikkaan koiran takia, ettei tule niin pitkiä poissaoloja koiran luota. Samalla oma elämänikin järkevöityi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin "huonompaan" työpaikkaan koiran takia, ettei tule niin pitkiä poissaoloja koiran luota. Samalla oma elämänikin järkevöityi.
Monella on rahaa, mutta harvalla hyvä koira.
Onhan sitä, koiran kanssa. Saa olla ulkona niin paljon kun haluaa, kunto kohenee siinä sivussa. Ja hei, puhelimet taskuun siellä kävelyllä ja huomio koiraan, lisäksi koiran voi siirtää tien reunaan ja laittaa hihnan tien puolelle että koskee koiran kylkeä, ja kun koira yrittää lähteä seilaamaan, niin hihnaa voi vähän painaa kylkeen ja käskee "Reunaan". Niin helppo ja yksinkertainen juttu, olkaa hyvät. Hauskoja ulkoiluhetkiä!
Koirahan nimenomaan tuo elämää joillekin ihmisille. Syyn lähteä ulos säällä kuin säällä, kun pitää käydä lenkittämässä. Syyn tavata ihmisiä, kun harrastetaan koiran kanssa vaikka agilityä tms. Koiraharrastuksista voi löytää itselleen paljonkin iloa ja hyvinvointia ja harrastaa voi monella tavalla. Ei tuo ole yhtään "vähemmän" elämää kuin baareissa riekkuminen aamuyöhön tai aktiivinen matkustus. Ihan hyvin voisi kysyä onko jollain työlleen sielunsa myyneellä ihmisellä mitään elämää, jos tällaisia pitää miettiä.
Monille koira on puolison korvike. On joku jollekka passaa safkat kippoon ja voi puhua sille.
Kun hankin koiran, mulle tuli hirveästi lisää sosiaalista elämää. En ollut tiennytkään sitä aiemmin. Kävelyillä ja koirapuistossa tutustun muihin koiranomistajiin ja juttelen niitä näitä. Eilen juttelin kadulla yhden mummon kanssakin, jolla ei edes ollut koiraa, hän vain alkoi jutella kanssani koirista ja kertoi, että oli nuorena ollut sellainen. Koira laajensi mun sosiaalista elämää aika paljon, kun olen vähän kotihiiri muuten.
Vierailija kirjoitti:
Monille koira on puolison korvike. On joku jollekka passaa safkat kippoon ja voi puhua sille.
Tai pariskunnille lapsen korvike, jos lapsia ei ole saatu tai niitä ei muuten ole mutta jotain yhteistä kaivataan.
Olen koiraihminen. Mitä sellaista elämästäni puuttuu, jota on vain koirattomilla ihmisillä?
En keksi yhtään asiaa.