Kerro joku erikoisin yksittäinen työtehtävä josta olet saanut palkkaa!
Tuli mieleen tuosta wordin tiedostojen standardisoimisesta.
Kommentit (28)
Ei tämä nyt ehkä niin erikoista ole, mutta tuntuu itsestä joskus hassulta. Mulla ei ole yhtä työsuhdetta, vaan teen hyvin erilaisia töitä, joista yksi on tallityöt. Joskus saan palkkaa siitä, että ratsastan. Se tuntuu itsestä aina yhtä hassulta.
Väitöskirjan koeaineiston mapitus.
Koulutuksia tarjoavan firman mainosten postittaminen. Sisälsi A4-kokoisten papereiden printtauksen, taittamisen keskeltä puoliksi, sujauttamisen kirjekuoreen ja kuoren sulkemisen. Onneksi oli urakkapalkka ja olin näppärä, joten pääsi helposti opiskelijana ihan ok tienestiin.
Kävijälaskenta tuntui aika höntiltä. Istuin siis aulassa ja vedin tukkimiehen kirjanpidolla viivan paperiin aina kun joku tuli sisään.
Vierailija kirjoitti:
Pikkukunnan kirjaston kirjojen muovitus.
Jokapäiväinen työtehtävä jokaisessa kirjastossa, ei siinä mitään erikoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut kirjastossa töissä, en tuolloinkaan.
Olin töissä eräässä valtionvirastossa IT-tukena, ja pomo käski pitää "luennon" pari kertaa "nuorille".
Hämmästykseni oli melkoinen, kun sain näistä tunneista erikseen palkan paikkakunnan yliopistolta. En ollut lainkaan kyseisestä mahdollisuudesta tietoinen.
Silti sain myös normaalin palkan työpäivistäni.
Jälkeenpäin olen miettinyt, miten tavallinen proseduuri tuo palkanantotapa mahtoikaan olla...
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä eräässä valtionvirastossa IT-tukena, ja pomo käski pitää "luennon" pari kertaa "nuorille".
Hämmästykseni oli melkoinen, kun sain näistä tunneista erikseen palkan paikkakunnan yliopistolta. En ollut lainkaan kyseisestä mahdollisuudesta tietoinen.
Silti sain myös normaalin palkan työpäivistäni.
Jälkeenpäin olen miettinyt, miten tavallinen proseduuri tuo palkanantotapa mahtoikaan olla...
Kyllä se käsittääkseni on ihan normaalia. Luennot/koulutukset katsotaan usein asiantuntijan/erityisasiantuntijan tehtäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävijälaskenta tuntui aika höntiltä. Istuin siis aulassa ja vedin tukkimiehen kirjanpidolla viivan paperiin aina kun joku tuli sisään.
Tein samaa hommaa liikenteenlaskijana. Seisoin risteyksessä, ja pidin kirjaa ohi ajavista autoista.
Suuren ravintolaketjun kolmiosaisten ruokalistojen taittelu, siis käsin taittoviivoja pitkin.
Tv sarjan ekstra. Yleensä niistä ei saa palkkaa. Tein 12 tuntisen päivän ja sain 20
Taffel- sipsipussien pahvilaatikoiden tai -alustojen kokoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko vähän negatiivinen? Menikö pointti ohi? ohistelija
Rautakaupassa olevien värimallien lajittelu väreittäin.
Keksien niputtaminen kolmen kappaleen nippuihin, siis silleen, että kolme keksiä päällekkäin ja koneeseen. Nykyään varmaan tekoälyllä ja robotiikalla korvattu.
Kauden värien nimien ja kuvausten keksiminen, esim. tietty tummanpunainen oli "puolukka" ja sitten siihen kirjoitettiin raikas ja innovatiivinen teksti kylkeen. Tämä yhdellä vaatebrändillä.
Mut palkattiin keikkana kirjoittamaan käsin erään firman joulukortit asiakkaille. Toinen oli,kun palkattiin askartelemaan rusetteja yhteen tapahtumaan.
Sillien purkittaminen: kokonaiset kalat pää ylöspäin muoviämpäriin, 8kpl per ämpäri. Kone täytti purkin liemellä ja sulki kannen ja liimasi etiketin.
Piti sisustaa asunto, joka vuokrattiin firman nimiin ja annettiin työmatkalaisten käyttöön. Huonekalut siellä oli, mutta tekstiilit, astiat ym puuttuivat.