Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää taloyhtiöiden kokouksessa istuvia vakiotyyppejä!

Vierailija
14.05.2022 |

Joku nokittelee hallituksen kanssa rahankäytöstä ja osaa kokousnivaskan ulkoa.

Muita?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos asianajaja niin tarjoutuu auttamaan riita-asiassa (jonka on itse onnistunut ensin lietsomaan kaiken taustalla).

Hauska mielikuva: taloyhtiössä asuva juristi vehkeilee pitkin vuotta lietsoen asukkaita toisiaan vastaan saaden kuin saadenkin aikaan riidan, ja tarjoaa sitten kokouksessa palveluitaan!

No, Etelä-Espoossa on ollut hiljattain tämmöinen tapaus. Aivan älytön juttu jossa As Oy:n muut osakkaat saatiin vakuuttumaan että yksi osakas olisi velvollinen korvaamaan erään muutaman satasen jutun talonyhtiölle. Korvausvelvollisuus oli tuulesta temmattu joten osakas ei maksanut sitä ja asia meni oikeuteen. Talonyhtiö hävisi ja pelkät asianajokulut ovat yhteensä n 20 000 euroa. Tuo menee nyt talonyhtiön maksettavaksi ja kaikki muut ovat vihaisia tuolle osakkaalle kun aiheutti nuo kulut. Kenellekään ei ihme kyllä tule mieleen olla vihaisia sille ongelman alkuperäiselle aiheuttajalle joka masinoi muut itsensä taakse. Eikä talonyhtiön hallitukselle jolle ei mielestäni kannattaisi antaa tili- ja vastuuvapautta vaan jakaa vahingot heidän maksettavakseen.

Vierailija
22/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummelit, jotka märisee ihan kaikesta: miksi minun tauluni tippuu seinältä, vuokra-asuja laulaa suihkussa, pihatalkoisiin ei ole riittävästi osallistujia (tällä viikolla koettua).

Olen mummeli ja vuokratalossa asuva satdin asunot. En istu talotoimikunnissa ymm.En myöskään tee pihalla kerrostalojen tuttavutta naapuriston muummeleihin tai ukkoihin! Mitään valittamista ei ole. Kun en kylää en kyttä ihmisiä pihan ymm.Kohteliaasti tervehdin saman talon asukkaitta.Elän ihan minun omaa elämääni!Tuota saman rappuni asukaiden kyyläämistä kyttämistä puhettelua esim rappu piha sain kokea rankasti 12-13vuotta sitten. Misi nuo 2lapsta sinulla aina asuvatko kanssasi jne .Hanki elämä,Jokaisella mummolla on oikeus olla lasten lastensa kansa jos haluaa.Emme häirineet. Emme ollet pihapiri .Olimme mahtava Lampi puisto,Laten leikki puisto siis. Kun aikaa kului.. kimpuni samat ukot äijät.Onko aikaa jo 4v? Akatomina eroneina tai leskinä, Sitä seksi seuraa,sala suhdetta ehdotettin. Ei siis mitään häpyä.Siihen asti, kun lopulta sain raivarin. Joten ei pidä mummoja yleistää ja ei pidä akattomien ukkojen lähestyä yksin asuvia nuoria tai vanhoja naisia isku merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vakiotyypin tulisi olla ihan jokainen asukas. Taloyhtiön kokous on kerran tai kahdesti vuodessa, yhtiöstä riippuen ja siellä päätetään tärkeistä asioista kuten remonteista. Suotavaa olisi, että joka asunnosta olisi joku paikalla. Meillä on pieni taloyhtiö, ja harvoin joku osakkaista puuttuu kokouksesta. Olemme kaikki siis vakiotyyppejä.

Vierailija
24/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tyyppi, joilla on aina vastalause muiden teettämiin remontteihin, tai ilmalämpöpumpun asennukseen.

Googlella käydään katsomassa ja etsimässä, että onko kukaan ikinä kirjoittanut mitään negatiivista aiheista ja tuodaan tämä sitten sellaisena yleisenä konsensuksena esittämään. "Olen KUULLUT, että juuri tuo kasvi aiheuttaa ongelmia" tai "olen KUULLUT, että ilmalämpöpumput on rumia"

Todellisuus on yleensä se että itsellä ei ole varaa teettää remontteja tai asennuttaa laitteita, siksi yritetään kieltää muilta.

Vierailija
25/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku toimituksen taloyhtiöteema tänään?

Vierailija
26/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromanageeraaja: taloyhtiöön on tulossa miljoonaremontit, julkisivut, pihat, ikkunat, kaikki samalla, ja tämä haluaa viedä kokousaikaa roskakatoksiin ja taloyhtiön joulukuuseen. Kerran joku hermostui tähän ja sanoi että hallituksen kokouksessa ei käsitellä mitään asiaa minkä hinta on alle 5000 euroa, yhtiökokous on sitä varten että kitistään kaiken maailman linnunpöntöistä.

Vierailija
27/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se, joka ei yleensä sano mitään. Koska en tiedä mitä sanoa. Ensinnäkin oma elämäntilanne on niin haastava, ettei voimavaroja ole miettiä jotain liukumäen paikkaa. Toisekseen olen jotenkin tosi epävarma, eikä mieleen vain tule mitään ihmeitä. Meillä on onneksi todella pätevä hallitus ja etenkin puheenjohtaja, ja monesti mietin, että miten ne tuota ja tuotakin hoksasivat miettiä. Arvostan siis kovasti sitä mitä tekevät. Osallistun silti kokouksiin, vaikka oma passiivisuus vähän nolottaakin.

Vierailija
28/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että joku lähtee ihan suosiolla hallitukseen ja jopa puheenjohtajaksi, vaikka silloin joutuu kuuntelemaan  kaikkien valituksia.

Joissain tapauksissa se päsmäröivä puheenjohtaja saa aina tahtonsa läpi, ja väki vaikenee. Palkkiokin saattaa  houkuttaa. Meilläkin oli meidän pienessä rivariyhtiössä tällainen hirviö, ihan selvästi mielenterveysongelmainen riitelijä, itki ja nauroi vuoronperään. Minut otti jahtinsa kohteeksi, mieskin meinasi jo hermostua kunnolla. Pistin kyllä itse hienosti kampoihin ja tyyppi hiljeni.

Kukaan ei jaksanut sille enää sanoa mitään, kun annettiin sen hoitaa kaikki, siinäpä teki. Onneksi vaimonsa näki tilanteen kuitenkin kiristyvän, kun miestänikin jo aneltiin hallitukseen sanomaan sille vastaan, ja vaimonsa varmaan pakotti sen muuttamaan pois kanssaan. Nyt on asiat mallillaan ja hyvä henki. Saa hengittääkin vapaammin. Kukaan ei kyylää 24/7 sun nurkissa.

Meillä on eräs aikojen alusta täällä asunut vanha hitsari, joka puuttuu ihan joka asiaan. Ollut myös puheenjohtajana, vaikka kaikki laskelmat tekee päin pers*ttä. Siis se ehdottelee (vaatii) aina jotain säästöjä. Ihan tarpeellisista hankinnoistakin pitäisi luopua.

Vierailija
29/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöt, jotka vastustaa kaikkia remontteja ja kunnostuksia. Entisessä asuinpaikassani oli yhtiössä tällaisia ihmisiä, jotka siis alkoivat kädet puuskassa murjottamaan, kun päätettiin kunnostaa esim. parvekkeet. En itse ynmärrä tuollasta, tuollaiset remontit ja yhtiöstä huolehtiminen ovat vain kotiinpäin, erityisesti siinä vaiheessa kun haluaa myydä kämpän. Lisäksi tässä yhtiössä oli säännöllisesti toteutettu näitä remppoja, eli missään vaiheessa ei tullut sellaista "nyt pitää saneerata koko paska kun 30 vuoteen ei oo tehty mitään" tilannetta.

Vierailija
30/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset jotka pitkittävät remonttia, kun ei se heitä enää auta asumisessa. Ei kannata tuhlata rahaa tulevaisuudelle jos sitä on edessä enää muutama vuosi.

Aiheesta voisi syntyä muuten aika hyvä dramakpmedia sarja televisioon.

Tästä vinkkiä media alan ihmiselle, saa käyttää.

Vierailija
31/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vastike ja huoltamaton taloyhtiö on yleensä niiden agendana, jotka ovat joka tapauksessa suunnitelleet muuttavansa muualle muutaman vuoden aikajänteellä.

Vierailija
32/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että joku lähtee ihan suosiolla hallitukseen ja jopa puheenjohtajaksi, vaikka silloin joutuu kuuntelemaan  kaikkien valituksia.

Mistä noin luulet?

Eihän edes hallituksen jäsenten yhteystietoja ole saatavilla.

Asukkaiden oletetaan toimivan asioissaan isännöitsijän tai huoltoyhtiön kautta.

Terv. Hall jäsen

Vierailija
33/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 50-luvun taloon, 4 kerrosta, päätettiin vihdoin rakennuttaa hissit.

Isossa yhtiössä asuu paljon lähes alkuasukkaita, eli vanhoja ihmisiä, joiden luulisi innostuvan asiasta.

Vaan kävi päin vastoin: vanhukset itkivät ja ihmettelivät, miten nuoret eivät jaksa enää kavuta portaita!

Vierailija
34/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt joku toimituksen taloyhtiöteema tänään?

Ei, vaan minä tein tänään monta aloitusta aiheesta ja muut ovat ilmeisesti lähteneet siihen mukaan. ap

Vierailija
35/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noin luulet?

Eihän edes hallituksen jäsenten yhteystietoja ole saatavilla.

Asukkaiden oletetaan toimivan asioissaan isännöitsijän tai huoltoyhtiön kautta.

Terv. Hall jäsen

No hallituksen jäseniähän näkee arjessa, pihalla, rapussa. Eivätkös asukkaat hyökkää silloin kertomaan siitä, mikä on mielen päällä?

Vierailija
36/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi monesti hallitukseen päätyvän tyyppi on se yleensä melko nuori ensiasunnon ostaja, joka on muuttanut edellisen kauden aikana taloyhtiöön ja jonka isännöitsijä tai puheenjohtaja maanittelee mukaan toimintaan kun kukaan muukaan ei halua ja hallituksessa pitää olla tietty määrä henkilöitä.

Vierailija
37/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täti joka antaa putkiremontin miljoonakustannusten mennä ilman olan kohotustakaan sekunnissa mutta vatvoo pyykkituvan ajanvarauksia koko illan.

Vierailija
38/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muutama täysjärkinen kuten minä ja ehkä pari muuta. Sitten siellä on ne aktiivit, joiden mielestä taloyhtiön asiat on elämää tärkeämpiä, ja aidan maalista voi riidellä monta kuukautta.

Vierailija
39/42 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi monesti hallitukseen päätyvän tyyppi on se yleensä melko nuori ensiasunnon ostaja, joka on muuttanut edellisen kauden aikana taloyhtiöön ja jonka isännöitsijä tai puheenjohtaja maanittelee mukaan toimintaan kun kukaan muukaan ei halua ja hallituksessa pitää olla tietty määrä henkilöitä.

Tämä!

Vierailija
40/42 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen se, joka ei yleensä sano mitään. Koska en tiedä mitä sanoa. Ensinnäkin oma elämäntilanne on niin haastava, ettei voimavaroja ole miettiä jotain liukumäen paikkaa. Toisekseen olen jotenkin tosi epävarma, eikä mieleen vain tule mitään ihmeitä. Meillä on onneksi todella pätevä hallitus ja etenkin puheenjohtaja, ja monesti mietin, että miten ne tuota ja tuotakin hoksasivat miettiä. Arvostan siis kovasti sitä mitä tekevät. Osallistun silti kokouksiin, vaikka oma passiivisuus vähän nolottaakin.

Minäkään en sano mitään. Toivon vain, ettei minua yritetä nakittaa mihinkään virkaan. Silloin joutuisin sanomaan, etten ole käytettävissä, ja se on minusta vähän töykeää. Mutta sanoisin sen silti. En tiedä taloyhtiön asioista mitään, joten luotan hallitukseen, joka toivottavasti tietää.