Lomamatka vuodenvaihteessa - missä lämmin?
Olisi tarkoitus lähteä vuodenvaihteessa viikon lomamatkalle jonnekin, missä paistaa aurinko. Lähdössä vanhemmat ja 3 teiniä. Ongelma on, ettemme keksi muuta kriteereihin sopivaa kohdetta kuin Kanaria. Ei erityisiä toiveita tekemiselle, tarkoitus on vain oleilla.
Vinkkejä kohteista, jotka täyttäisivät nämä kriteerit:
- suorat lennot (tästä voi joustaa 1 vaihdon verran)
- lentoaika alle 8h, mitä lyhyempi, sen parempi
- aurinkoa
- n. 20 astetta lämmintä vähintään
- ei arabimaita
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Israel
Israeli olis hyvä. Tosin aika kallismaa ja hotelleiden taso ei oo hääppönen.
mies54v
Malediivit, Seychellit, Mauritius, Mombasa ym. Onhan noita max yhdellä vaihdolla. Noihin ei ole edes pahaa aikaeroa joten hyvin voi lähteä viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Malediivit, Seychellit, Mauritius, Mombasa ym. Onhan noita max yhdellä vaihdolla. Noihin ei ole edes pahaa aikaeroa joten hyvin voi lähteä viikoksi.
Lentoaika on kyllä ihan jotain muuta kuin alle 8h.
Miksei aikuiset ja teinit jaksa pitkiä lentoja? Eri asia jos olisi jotain pikkulapsia matkassa. ..
Eipä oikein ole noin lyhyellä lentoajalla kauheasti vaihtoehtoja. Kap verde on siinä kanarian alapuolella, mut henk.koht tykkään kanariasta enempi. On turvallisempi terveydelle jne. Siinä kap verden kohdilla afrikan mantereella voi löytyä myös sopivia kohteita, jos uskaltaa sinne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei aikuiset ja teinit jaksa pitkiä lentoja? Eri asia jos olisi jotain pikkulapsia matkassa. ..
En ole ap.mutta ainakaan itse en alle kahden viikon monissa näkisi järkeväksi käyttää lyhyestä lomasta pitkää aikaa lentoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap.mutta ainakaan itse en alle kahden viikon monissa näkisi järkeväksi käyttää lyhyestä lomasta pitkää aikaa lentoihin
Ok. Minä olen ollut viikon Malediiveilla eikä siellä olisi ollut tekemistä pidemmäksi aikaa, pelkkää rannalla makoilua ja snorklaamista/sukeltamista. Seychelleille voi mennä pidemmäksi aikaa jos harrastaa saarihyppelyä, muuten viikko riittää hyvin sielläkin. Minusta lentoaikaa tärkeämpi asia on aikaero, pienemmän aikaeron kaukokohteissa voi hyvin oleskella lyhyemmän aikaa kun ei tule jetlagia.
En voi ymmärtää että joku kyselee matkakohteita täältä. Eikö itselläsi/perheellä ole omia kiinnostuksenkohteita? Luulisi että osaa itse valita matkakohteensa? Ellei sitten tilanne ole se, että ei kiinnosta minne menee, kunhan menee jonnekin? Outo motiivi matkustaa, tosin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minä olen ollut viikon Malediiveilla eikä siellä olisi ollut tekemistä pidemmäksi aikaa, pelkkää rannalla makoilua ja snorklaamista/sukeltamista. Seychelleille voi mennä pidemmäksi aikaa jos harrastaa saarihyppelyä, muuten viikko riittää hyvin sielläkin. Minusta lentoaikaa tärkeämpi asia on aikaero, pienemmän aikaeron kaukokohteissa voi hyvin oleskella lyhyemmän aikaa kun ei tule jetlagia.
Joo, hyvä että tiedostat mikä sulle sopii. Ei kuitenkaan kaikille, kuten varmaan hyvin maailmanmatkaajana ymmärrät. Erilaisille ihmisille sopii erilaiset tavat.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää että joku kyselee matkakohteita täältä. Eikö itselläsi/perheellä ole omia kiinnostuksenkohteita? Luulisi että osaa itse valita matkakohteensa? Ellei sitten tilanne ole se, että ei kiinnosta minne menee, kunhan menee jonnekin? Outo motiivi matkustaa, tosin...
No miksi ei voi ehdotuksia, jos haluaa vaan lämpöön alle 8 tunnin lentkomatkan päähän.
Ei minusta mitään outoa tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei voi ehdotuksia, jos haluaa vaan lämpöön alle 8 tunnin lentkomatkan päähän.
Ei minusta mitään outoa tuossa.
Tässä on ollut jo monta nuo kriteerit täyttäviä ehdotuksia.
Israel