Mies ei suostu yhteenkään kesälomamatkaan, koska ei voi olla erossa koirastaan
Sanoo, että koira on niin vanha (8 täytti juuri), että hän ei suostu laittamaan sitä minnekään hoitoon, ei vaikka olisi kuinka hyvä koirahotelli. Pettymysten pettymys. Ei olla korona-aikana käyty missään reissussa, ja olin niin paljon odottanut, että jonnekin päästäisiin matkalle. Sanokaa koiranomistajat onko tällainen normaalia?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus miten tyhmiä ihmisiä taas palstalla. :D Ap haluaa matkustaa puolisonsa kanssa mutta puoliso ei lähde koska omistaa koiran. Palstamammojen ratkaisu on että ap matkustaa yksin. :D
Minä tykkään matkailla mieheni kanssa, ja mies minun kanssani. Yksin ei meistä kumpikaan haluaisi matkustaa.
Meillä on kissa jota vanhempani palvovat, joten hoitopaikka on aina valmiina.
Ap, miehesi selitys kuulostaa tekosyyltä. Ehkä hän ei halua lähteä reissuun?
Tarkoitatko, että meidän pitäisi mennä pakottamaan mies ap:n kaveriksi reissuun? Oletko koskaan kuullut, että toista ihmistä ei voi muuttaa. Me voimme antaa ohjeita vain ap:lle, emme hänen miehelleen.
Mutta ehkä mies ei tosiaan halua lähteä reissuun. Mitä vaihtoehtoja ap:lla silloin on?
Ei tarvitse mennä pakottamaan. Kunhan nauran näille kommenteille. "Mee ite, mikset mee ite, minä matkustan aina yksin, älä elä miehesi kautta!"
On ihan normaalia haluta matkustaa puolison kanssa. Se ei ole sama asia kuin yksin matkustaminen, tai edes kaverin kanssa matkustaminen.
Onhan se normaalia joo. Aikuiselle normaalia käytöstä on myös etsiä vaihtoehtoja, kun se oma ykköstoive ei ole toteutettavissa.
Mitä tähän nyt jää? Lähde yksin, ystävän kanssa, vaihda miestä. Asuntoauto on ihan mahdollinen myös, miksi se ei kelpaa?
Itkupotkuraivarin voi toki saada, mutta mitä se auttaa?
En tiedä yhtään mitä vaihtoehtoja on eikä kiinnostakaan. En koe tarpeelliseksi yrittää ratkoa muiden ihmisten elämän dilemmoja.
Edelleen pointti on se, että om hölmöä tulla mölisemään että miksi et matkusta yksin.
-Ai että, tekis niin paljon mieli mureketta ja muusia, mutta perunat on alkaneet itää.
-Miksi söisit mureketta ja muusia? Mikset syö kaalilaatikkoa? Mä syön aina kaalilaatikkoa, tee kaalilaatikko!
8-vuotias ei kyllä ole vielä mikään vanha ellei kyseessä joku erittäin lyhytikäinen koirarotu. Itselläni on 16-vuotias koira ja matkustelen ihan huoletta. Vanhan koiran erityis tarpeet pitää toki huomioida. Jos koira on mukana matkalla niin mennään koiran ehdoilla ja annetaan sen levätä tarpeeksi. Jos koira on hoidossa niin kertoo hoitajalle tarkat ohjeet koiran hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde jonnekin matkalle kaverisi kanssa?
Ei minulla ole sellaista kaveria, jonka kanssa mennä. Kaikki matkustaa puolisonsa tai lastensa ja puolisonsa kanssa. Ap
Olisko vaihteeksi niin päin, että naisoletettu on pikkasen huomiohakuinen ja mustasukkainen kumppanin vanhalle koiraparalle?
Ymmärrän miestä, hän on lämminsydäminen ja selkeästi kiintynyt koiraansa. Älä viitsi hakata kiilaa heidän väliinsä, ehditte reissata sitten kun koira on taivaallisessa koirapuistossa.
Taidat olla niitä sisältä tyhjiä ihmisiä, joiden elämä on niin ankeaa, että sitä yritetään pakonomaisella reissaamisella paeta, eikä tyhjyys täyty siltikään. Näiden reissuissa pääasia on runsas alkoholin kulutus. Mikä estää sua menemästä puistoon ja kiskomasta siellä nuppisi täyteen viinitonkasta?
Vierailija kirjoitti:
8-vuotias ei kyllä ole vielä mikään vanha ellei kyseessä joku erittäin lyhytikäinen koirarotu. Itselläni on 16-vuotias koira ja matkustelen ihan huoletta. Vanhan koiran erityis tarpeet pitää toki huomioida. Jos koira on mukana matkalla niin mennään koiran ehdoilla ja annetaan sen levätä tarpeeksi. Jos koira on hoidossa niin kertoo hoitajalle tarkat ohjeet koiran hoitoon.
Tuo on ison koiran maksimaalinen elinikä. Mitä isompi piski, sitä lyhyempi eliniänodote. Johtuu niistä perinnöllisistä sairauksista, jotka on jalostuksessa yleistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus miten tyhmiä ihmisiä taas palstalla. :D Ap haluaa matkustaa puolisonsa kanssa mutta puoliso ei lähde koska omistaa koiran. Palstamammojen ratkaisu on että ap matkustaa yksin. :D
Minä tykkään matkailla mieheni kanssa, ja mies minun kanssani. Yksin ei meistä kumpikaan haluaisi matkustaa.
Tuossa osuit juuri naulan kantaan! Ei kai kukaan nyt oikeasti ainakaan luule, että jos itsellä on hoitopaikka omalle kotieläimelle, niin niillä, joilla ei ole, se lähteminen on kiinni vain omasta viitseliäisyydestä tai halusta.
Kyllä matkustaminen onnistuu, vaikka on lemmikkejä. Viekää koira hoitoon jollekin tutulle, vaikka sellaiselle jolla on jo itsellään koiria, niin haukku saa kaverin siksi aikaa.
Tehkää joku sellainen kesälomamatka mihin koirakin voi tulla mukaan
Minä inhoan reissaamista. Viihdyn töissä ja kotona, tutuissa ympyröissä, ja olen sen kyllä sanonut ääneen. Puoliso taas haikailee vähän väliä ulkomaille.
Nyt korona-aikana on ollut ihanaa voida vastata reissuhaaveisiin, että ei nyt ainakaan, jos minunkin on lähdettävä mukaan. Pitäisi varmaan hankkia lemmikki sitä ajatellen, että korona joskus päättyy ja tarvitsen uuden tekosyyn (en oikeasti aio tehdä näin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde jonnekin matkalle kaverisi kanssa?
Ei minulla ole sellaista kaveria, jonka kanssa mennä. Kaikki matkustaa puolisonsa tai lastensa ja puolisonsa kanssa. Ap
Mä voin lähtee sun kans reissuun.
Tilaa vaan itsellesi matka vaikka sinne Kreikkaan.Kiva on siellä yksinkin reissata, pyöritetään , lenkkeilet ym.Saa mennä ihan omaan tahtiin.voi kyllä miehellä mieli muuttua kun alat matkaa tilaamaan tosissaan.
Itsekään en veisi vanhaa koiraani koirahotelliin, koska se ei ole koskaan sellaisessa ollut eikä muutenkaan ole ihan sellaiseen touhuun tottunut. Minulla on kuitenkin pari sukulaista, jotka ovat olleet koiralle tuttuja koko sen elämän ajan, ja vien koiran heidän luokseen kun itse lähden työreissuun tai lomalle. Kieltämättä kuulostaa vähän erikoiselta, jos koiralle ei ole mitään mahdollista hoitopaikkaa... onko mies ollut ihan aina koiran kanssa, ilman mitään erillään oloa?
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisen miehen kanssa.
En minäkään.
Ihmeellistä rakin palvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää joku sellainen kesälomamatka mihin koirakin voi tulla mukaan
Elukan kanssa hankala lähteä mihinkään. Ovat ei-toivottuja joka paikkaan.
Erikoinen miekkonen sulla. Kuulostaa tämä piski vain tekosyyltä olla lähtemättä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että meidän pitäisi mennä pakottamaan mies ap:n kaveriksi reissuun? Oletko koskaan kuullut, että toista ihmistä ei voi muuttaa. Me voimme antaa ohjeita vain ap:lle, emme hänen miehelleen.
Mutta ehkä mies ei tosiaan halua lähteä reissuun. Mitä vaihtoehtoja ap:lla silloin on?
Ei tarvitse mennä pakottamaan. Kunhan nauran näille kommenteille. "Mee ite, mikset mee ite, minä matkustan aina yksin, älä elä miehesi kautta!"
On ihan normaalia haluta matkustaa puolison kanssa. Se ei ole sama asia kuin yksin matkustaminen, tai edes kaverin kanssa matkustaminen.
No mies ei lähde. Mitä vaihtoehtojakin sulla löytyy? Onko sulla siis joku ratkaisu tähän ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhden n. 6-kymppisen miehen, joka asuu ulkomailla. Hänen vaimonsa ei ole muuttanut perässä, koska heillä on kaksi vanhaa koiraa. Haluaa eka hoitaa koirat hautaan ennen kuin lähtee miehensä töiden perässä. Mun mielestä aivan älyttömän liikuttavaa.
Mun isoveli, 60v, asuu kissansa kanssa meidän lapsuudenkodissa, lahoamispisteessä olevassa tönössä. Meidän toinen veli yritti puhua järkeä tälle, että hän pääsisi helpommalla lämmityksen ym. suhteen kun muuttaisi kerrostaloon.
Tämä oli vastannut, että vasta sitten kun kissa kuolee. Haluaa että kissa kuolee "kotonaan ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se normaalia joo. Aikuiselle normaalia käytöstä on myös etsiä vaihtoehtoja, kun se oma ykköstoive ei ole toteutettavissa.
Mitä tähän nyt jää? Lähde yksin, ystävän kanssa, vaihda miestä. Asuntoauto on ihan mahdollinen myös, miksi se ei kelpaa?
Itkupotkuraivarin voi toki saada, mutta mitä se auttaa?
En tiedä yhtään mitä vaihtoehtoja on eikä kiinnostakaan. En koe tarpeelliseksi yrittää ratkoa muiden ihmisten elämän dilemmoja.
Edelleen pointti on se, että om hölmöä tulla mölisemään että miksi et matkusta yksin.
-Ai että, tekis niin paljon mieli mureketta ja muusia, mutta perunat on alkaneet itää.
-Miksi söisit mureketta ja muusia? Mikset syö kaalilaatikkoa? Mä syön aina kaalilaatikkoa, tee kaalilaatikko!
Miksi sä itse tulit tänne mölisemään?
Kyllä tässä on yritetty kertoa eri ratkaisuja ennen kuin tiedettiin, että ap ei suostu lähtemään ilman miestä.
Jos koira on jo ns. loppusuoralla, sitten ymmärrän enkä itsekään haluaisi jättää sitä enää kenellekään hoitoon.
On ihan normaalia, ei jokainen hoitopaikka ole hyväksi koiralle tai lapselle. Mies haluaa että kaikki on varmaa ja kodikasta. Eläimilläkin on tunteet.
Hän ei selvästikään halua reissuun. Lopeta painostaminen.