Mies ei suostu yhteenkään kesälomamatkaan, koska ei voi olla erossa koirastaan
Sanoo, että koira on niin vanha (8 täytti juuri), että hän ei suostu laittamaan sitä minnekään hoitoon, ei vaikka olisi kuinka hyvä koirahotelli. Pettymysten pettymys. Ei olla korona-aikana käyty missään reissussa, ja olin niin paljon odottanut, että jonnekin päästäisiin matkalle. Sanokaa koiranomistajat onko tällainen normaalia?
Kommentit (96)
Eikö koiralla ole ketään läheistä ja luotettavaa varaihmistä, jolle mies raaskisi sen hetkeksi jättää hoitoon? Jos koira ei kuitenkaan nyt ole ihan kuolemaisillaan vanhuuteen.
Rodusta ja terveydestä riippuen 8- vuotias voi olla joko ikääntyvä, tai sitten juuri aikuistunut, ( meillä 2 tällaista ) mutta en ihan vanhaksi sanoisi. Jos on kovasti sairas, tuon ymmärtää, muuten on hiukan hmm, kohtuuton vaatimus kumppanille ymmärtää, että hänen toiveensa tuollaisessa tilanteessa jäävät koiran taakse...
Kotimaanmatka, johon koiran voisi ottaa mukaan, ei taida nyt olla se juttu. Muuten suosittelisin sitä vaihtoehtona. Meillä on kokeneita reissukoiria, mutta ovat kyllä olleet hoitolassakin muutaman ulkomaanmatkamme.
Ammattilainen sai jopa todella aran ja hermoheikon reppanan kesytettyä muutamassa päivässä, ja hakiessamme pois, koira halaili ja pussaili kivaa hoitotätiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde jonnekin matkalle kaverisi kanssa?
Ei minulla ole sellaista kaveria, jonka kanssa mennä. Kaikki matkustaa puolisonsa tai lastensa ja puolisonsa kanssa. Ap
Pitäisikö sinun tehdä asialla jotain? Ei ketään voi elää vain toisen kautta.
Mitä ihmettä? Eihän 8v koira ole mikään vanha vielä?? Meillä koirien vanhuus on alkanut näkyä vasta siinä 12v kohdilla. Hyvin kulkee kanssani mm pyörälenkeillä ja vaelluksilla oma hyväkuntoinen 8v koira. Ellei sitten ole joku sairas rotu, jossa ollaan toinen jalka haudassa jo 6v:nä. Tämä koiran lyhytikäisyys tosin taitaisi sopia sinulle hyvin.
Sanoisin että tekosyy mieheltä. Jos saatte hoitajan kotiin niin uskon miehenkin taipuvan ellei sitten oikeasti itse vastusta matkailua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Eihän 8v koira ole mikään vanha vielä?? Meillä koirien vanhuus on alkanut näkyä vasta siinä 12v kohdilla. Hyvin kulkee kanssani mm pyörälenkeillä ja vaelluksilla oma hyväkuntoinen 8v koira. Ellei sitten ole joku sairas rotu, jossa ollaan toinen jalka haudassa jo 6v:nä. Tämä koiran lyhytikäisyys tosin taitaisi sopia sinulle hyvin.
Sanoisin että tekosyy mieheltä. Jos saatte hoitajan kotiin niin uskon miehenkin taipuvan ellei sitten oikeasti itse vastusta matkailua.
Oletko koskaan kuullut että on esim eri koirarotuja ja kaikki koirat ei ole = sinun koirasi?
Naiset kääntävät aina jossain vaiheessa selkänsä miehelle ja jättävät mutta koira pysyy rinnalla koko sen elämän niin miehelle on huomattavasti kannattavampaa valita koira ennemmin kuin nainen
Ajettele jos sitä koiraa ei olisi niin ei olisi ongelmaa? Eikö? Mikähän tähän voisi olla ratkaisu?
Jeesus miten tyhmiä ihmisiä taas palstalla. :D Ap haluaa matkustaa puolisonsa kanssa mutta puoliso ei lähde koska omistaa koiran. Palstamammojen ratkaisu on että ap matkustaa yksin. :D
Minä tykkään matkailla mieheni kanssa, ja mies minun kanssani. Yksin ei meistä kumpikaan haluaisi matkustaa.
Meillä on kissa jota vanhempani palvovat, joten hoitopaikka on aina valmiina.
Ap, miehesi selitys kuulostaa tekosyyltä. Ehkä hän ei halua lähteä reissuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lähde jonnekin matkalle kaverisi kanssa?
Ei minulla ole sellaista kaveria, jonka kanssa mennä. Kaikki matkustaa puolisonsa tai lastensa ja puolisonsa kanssa. Ap
Pitäisikö sinun tehdä asialla jotain? Ei ketään voi elää vain toisen kautta.
Jos kaikki ystäväni ovat parisuhteessa tai perheellisiä, ei se tarkoita että minä eläisin mieheni kautta. En elä. Tuttavapiirini vain on sellaista, että melkein kaikilla on pieniä lapsia. Ja ne kenellä ei ole, on ura, ja he haluavat vähäiset vapaat olla puolisonsa kanssa. Ap
Taidat olla niitä naisia jotka haluaa ja tykkää matkustella kovasti mutta kun raapaiseen vähän pintaa syvemmältä niin itsellä ei ole varallisuutta matkustaa vaan odotat että mies maksaa sinun matkat.
Tuo on todella yleistä naisten kanssa jotka haluavat ja tykkäävät matkustella.
Itse olen jättänyt useammakin naisen tuon takia kun ei pysty itse säästämään matkoihin rahaa ja olettivat että minä maksan heidän matkat kun minä osaan elää säästeliäästi
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla niitä naisia jotka haluaa ja tykkää matkustella kovasti mutta kun raapaiseen vähän pintaa syvemmältä niin itsellä ei ole varallisuutta matkustaa vaan odotat että mies maksaa sinun matkat.
Tuo on todella yleistä naisten kanssa jotka haluavat ja tykkäävät matkustella.
Itse olen jättänyt useammakin naisen tuon takia kun ei pysty itse säästämään matkoihin rahaa ja olettivat että minä maksan heidän matkat kun minä osaan elää säästeliäästi
Voi äly älä jätä. On minulla rahaa, ja varaa matkustaa, ihan itse matkani maksaisin ja voisin maksaa miehenkin matkan. Mene muualle trollailemaan noita naisvihajuttujasi.
Ap
Voittehan te mennä vaikka Korkeasaareen ja koira jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus miten tyhmiä ihmisiä taas palstalla. :D Ap haluaa matkustaa puolisonsa kanssa mutta puoliso ei lähde koska omistaa koiran. Palstamammojen ratkaisu on että ap matkustaa yksin. :D
Minä tykkään matkailla mieheni kanssa, ja mies minun kanssani. Yksin ei meistä kumpikaan haluaisi matkustaa.
Tarkoitatko, että meidän pitäisi mennä pakottamaan mies ap:n kaveriksi reissuun? Oletko koskaan kuullut, että toista ihmistä ei voi muuttaa. Me voimme antaa ohjeita vain ap:lle, emme hänen miehelleen.
Mutta ehkä mies ei tosiaan halua lähteä reissuun. Mitä vaihtoehtoja ap:lla silloin on?
Mä tunnen yhden n. 6-kymppisen miehen, joka asuu ulkomailla. Hänen vaimonsa ei ole muuttanut perässä, koska heillä on kaksi vanhaa koiraa. Haluaa eka hoitaa koirat hautaan ennen kuin lähtee miehensä töiden perässä. Mun mielestä aivan älyttömän liikuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että meidän pitäisi mennä pakottamaan mies ap:n kaveriksi reissuun? Oletko koskaan kuullut, että toista ihmistä ei voi muuttaa. Me voimme antaa ohjeita vain ap:lle, emme hänen miehelleen.
Mutta ehkä mies ei tosiaan halua lähteä reissuun. Mitä vaihtoehtoja ap:lla silloin on?
Ei tarvitse mennä pakottamaan. Kunhan nauran näille kommenteille. "Mee ite, mikset mee ite, minä matkustan aina yksin, älä elä miehesi kautta!"
On ihan normaalia haluta matkustaa puolison kanssa. Se ei ole sama asia kuin yksin matkustaminen, tai edes kaverin kanssa matkustaminen.
Ymmärrän hyvin. Meillä on samanikäinen koira, ja matkustan lastemme kanssa, mies jää koiran kanssa kotiin. Mies matkustaa myös sitten jonkun lapsemme kanssa, muut olemme kotona. Emme jätä koiraa koirahotelliin kolmesta syystä. 1. Emme luota vieraisiin ihmisiin, karmaisevia tarinoita saa välillä kuulla, kun joku jättää koiransa jollekin hoitoon ja koira karkaa/myydään sillä välin. 2. Koirahotellit ovat aivan törkykalliita. 3. Emme henno jättää koiraa johonkin häkkiin ja aivan vieraaseen ympäristöön viikoksikin. Meidän koira on muutenkin pelokas ja arka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä pakottamaan. Kunhan nauran näille kommenteille. "Mee ite, mikset mee ite, minä matkustan aina yksin, älä elä miehesi kautta!"
On ihan normaalia haluta matkustaa puolison kanssa. Se ei ole sama asia kuin yksin matkustaminen, tai edes kaverin kanssa matkustaminen.
Onhan se normaalia joo. Aikuiselle normaalia käytöstä on myös etsiä vaihtoehtoja, kun se oma ykköstoive ei ole toteutettavissa.
Mitä tähän nyt jää? Lähde yksin, ystävän kanssa, vaihda miestä. Asuntoauto on ihan mahdollinen myös, miksi se ei kelpaa?
Itkupotkuraivarin voi toki saada, mutta mitä se auttaa?
Itse olen ollut yhdessä nykyisen mieheni kanssa 27 vuotta ja me emme koskaan käyneet yhdessä missään.
Milloin oli työkiireet, lapset pieniä tai koiria ei saatu hoitoon.
Puolisoni ei oikeasti käy kodin ulkopuolella kuin ruokakaupassa. Hän ei käy lenkillä, ei salilla, ei kirjastossa, ei elokuvissa tms.
On nyt tehnyt kohta 2,5 vuotta etätöitä kotoa käsin. Hänen askelmäärä näiden vuosien aikana on sama kuin minulla viikossa.
Olen lukemattomia kertoja pyytänyt lenkille, kävelylle, elokuviin, uimaan, retkelle, laivalle, kotimaanmatkoille jne, mutta ei löhde.
Työpäivä kun arkena loppuu klo 17, hän vaihtaa työkoneet omiin ja aloittaa uutisten lukemisen; uutisia ym lukee sitten television katselun ohella klo 23-24 saakka..
Olen tehnyt lenkit ja matkat viime vuosien aikana yksin.
Puolisoni mielestä olen levoton, kun pitää käydä lenkillä tai lomamatkalla kävin Ruotsin lautalla.
Minä en käy baareissa, en ravintoloissa, en juo alkoholia, enkä käytä päihteitä.
Minulla on vakituinen työpaikka, mutta silti mieheni pitää minua kummajaisena kun jaksan työni lisäksi käydä 2-3 viikossa salilla ja toisinaan pyöräilen töihin 8km matkan.
Oikeasti syy on salarakas jota tapailee koiralenkeillä :D:D
Ihan ymmärrettävää, varsinkin, jos on jo koiravanhus. Aika moni ottaa pienikokoisen koiran siksi, että ne voi ottaa etelänmatkalle koneen matkustamossa ikäänkuin käsimatkatavarana. Isomman koiran pitää matkustaa ruumassa ja voi se olla rankkaa koiravanhukselle, joka ei ole sitä ennen tehnyt.
Voit sä ap matkustaa yksinkin, mä olen aikoinaan käynyt etelänmatkoilla ihan normaalisti itsekseni. Eihän siellä mitään ihmeempää tarvitse osata, kun valitsee vielä jonkun peruspakettimatkan.
Silloin pitää miettiä, mitä muita vaihtoehtoja sinulla on. Itse keksin vain kaksi:
- et lähde minnekään, tai
- lähdet yksin sellaiselle matkalle, mikä ei tunnu tylsältä.