Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahatulppa on tosi tiukasti korvassa

Vierailija
13.05.2022 |

Ku sen tuntee hyvin et se on korvassa ku laitan remowaxia ja se tuntuu sielä. Oon laittanu useamman kerran niitä tippoja eikä millään tuu pois🤔

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet myös huuhdellut sitä korvaa?

Vierailija
2/25 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa oli joskus sellainen ja menin terkkariin siellä painoivat ruutalla vettä korvaan ja se tuli ulos.

Vierailija
4/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vahatulppa tekee kipeää

Vierailija
5/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee uimaan

Vierailija
6/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvavaikku ei lähde pelkällä öljyllä, se kyllä pehmittää vahaa. Kokeile ruiskuttaa esim. 100ml ruiskulla lämmintä vettä ja lisäksi vähän vahvaa kirkasta alkoholia (ei pakollista) korvaan paineella; varmasti vaikut lähtee. Vaihtoehtoisesti varaat ajan arvausasemalle korvahuuhteluun. 

Vierailija
7/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää antaa sen  aineen vaikuttaa ainakin yön yli (pane kevyesti vaikka pumpulituppo päälle, ettei aine valu pois). Koeta huuhdella sitten vasta aamulla. Joskus se vaikku sulaa remowaxilla itsestäänkin ilman huuhtelua. Voi myös toistaa käsittelyn.

Jos molemmat korvat menevät totaalisen täyteen vaikkua, voi oikeasti tulla paha kiertohuimaus.

Ja muista jatkossa käyttää korvatippoja kerran pari viikossa, jos on taipumusta  vaivaan.

Vierailija
8/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Kolme kertaa käyttänyt Removaxia, ja huuhdellut pallopumpulla, eikä lähde pois. Korva tuli kipeäksi viim.huuhtelun jälkeen, enää en uskalla.

Vierailija
9/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun terkkarille niin siellä ne tulpat lähtee. :) 

Vierailija
10/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä korvahuuhteluun. Itse käyn säännöllisesti.

Vierailija
11/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvavaikku ei lähde pelkällä öljyllä, se kyllä pehmittää vahaa. Kokeile ruiskuttaa esim. 100ml ruiskulla lämmintä vettä ja lisäksi vähän vahvaa kirkasta alkoholia (ei pakollista) korvaan paineella; varmasti vaikut lähtee. Vaihtoehtoisesti varaat ajan arvausasemalle korvahuuhteluun. 

Mä keitin varmaan kaksi litraa vettä, jota hieman jäähdytin niin ettei ollut kuumaa ja ruuttasin sen koko kattilallisen korvaan. Lähti tulppa.

Lääkäriin/hoitsulle en saanut aikaa ennenkuin olen kotikonsteja kokeillut vähintään viikon. Käytössä oli myös kaikki mahdolliset removaxit yms.

Vierailija
12/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Removax pitää huuhdella pois. Läheskään kaikilla ei nuo kotihuuhtelut toimi. Mene hoitajalle korvahuuhteluun.

Vierailija
13/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin remowaxia todella sitkeään vaikkuun. Sen pitää antaa vaikuttaa yön yli ja mahdollisesti sitä joutuu vielä päivän mittaan lisäilemään, jotta korva pysyy kosteana. Pumpulituppo korvakäytävän suulle.

Sitten keksin tiputtaa korvaan muutaman pisaran oliiviöljyä ja antaa sen vaikuttaa yön yli. Sitten huuhdoin lämpimällä vedellä, kohtuullisen suurella paineella sitä korvakäytävää. Vasta sitten vaikku irtosi.

Vierailija
14/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä korvahuuhteluun. Itse käyn säännöllisesti.

Ja sitä remowaxia kannattaa laittaa korvaan edellisiltana, niin tulppa lähtee korvasta helpommin huuhtelussa.

Vierailija
15/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin poikani korvahuuhtelussa terveyskeskuksessa. Vaikku oli niin sitkeää, ettei sielläkään irronnut millään truutalla. Antoivat ohjeen, että liuottaa sitä korvavaikkua vaikka pari päivää, lisäämällä sinne muutaman kerran päivässä Remowaxia tai vastaavaa, jotta vaikku pehmenee.

Niin tehtiin ja sitten se irtosi.

Vierailija
16/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on hienoja videoita, kun aittaa hakuun 'ear wax removal'. Oon monesti miettiny, onko Suomessakin jotain kuulonhuoltajia tms, joilla olis tollaiset työkalut ja imurit, mitä niillä videoilla näkee.

Vierailija
17/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalääkärillä kävin tuollaisen järeän vahatulpan poistattamassa. Juurikin tuollaisilla imureilla ja työkaluilla se työskenteli aika tovin - ei taatusti olisi millään huuhteluilla lähtenyt.

Kaksi asiaa mitä ei hänen mukaansa saa koskaan tehdä:

- käyttää vanupuikkoja (siirtää vahaa vain syvemmälle korvaan)

- käyttää noita pehmennysöljyjä ja -spraytä (valuvat vaan kuulemma vahan kanssa pohjalle ja kittaantuvat sinne perille)

Vierailija
18/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sairaalassa osastolla , mainitsin siellä että korvat on tukossa. Lääkäri oli määrännyt 20 tippaa Removaxia molempiin korviin kolmeksi yöksi. Hoitaja sitten huuhteli , kyllä sai ruutata kunnolla mutta tavara lähti. Hoitaja sanoi ettei koskaan ole nähnyt niin isoja vaikkupalloja , oli peukalon kynnen kokoiset : D Käytän nyt Vaxolia , ei tarvi huuhdella.

Vierailija
19/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Removax taitaa olla ainakin minulle paras aine. Vaatii kyllä aikaa odottaa kunnes vaikuttaa. 80 - luvulla menin "väärään" terveyskeskukseen Ešpoossa, kun kuulo hävisi äkkiä toisesta korvasta. Olin kai vakuuttava, kun pääsin heti hoitoon. Isolla metalliruiskulla vettä? Korvaan, johan lähti keltaiset kokkareet heti.

Nyt en edes tiedä voiko sinne mennä hoidattamaan heti ompelua vaativaa haavaa tms. Missä on siis ensihoito nyt?

Soittakaa varaamaan aika, ihan kuin pankeissa. Näin ne palvelut "kehittyy'!

Vierailija
20/25 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahatulppa korvassa on todella ärsyttävä. Vaikuttaa tasapainoaistiinkin? Hoitakaa heti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän