Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät hakeudu terapiaan?

Vierailija
13.05.2022 |

77 prosenttia kuntoutuspalvelujen käyttäjistä on naisia.

Kun kysyin vaikeita tunteita elävältä mieheltäni, miksi hän ei hakeudu terapiaan, hän sanoi, että asioiden käsittelystä tulee niin sietämätön olo, että tekee mieli kiikuttaa itsensä.

Tämäkö se syy on? Naiset puhuvat ja miehet koteloituvat?

https://yle.fi/uutiset/3-11115006

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska en usko terapioihin ja psykologioihin. Tottakai minä osaan paremmin käsitellä asiani kuin joku ulkopuolinen höpsähtänyt kallonkutistaja, joka lienee itse terapian tarpeessa.

Vierailija
82/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että minun kertoamiani asioita tallennetaan johonkin tietokantaan, enkä kyllä muutenkaan haluaisi puhua tuntemattomalle ihmiselle omista asioistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmista puhuminen lisää vain niiden pyörimistä mielessä. Jos lääkäriltä saisi kunnolliset lääkkeet niin niistä olisi paljon suurempi apu ongelmiin. Turha kuitenkaan mennä lääkäriin kun kirjoittavat vain niitä höpöhöpö lääkkeittä mistä on korkeintaa lisää haittoja.

Vierailija
84/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kestää kivun eikä valita. Mitä nyt muutkin (miehet) ajattelee jos ne saa tietää että on käynyt terapiassa.

Vierailija
85/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, kaikki tallennetaan nykyään nettiin jonnekin kantaan odottelemaan hakkerointia. Siinäpä sitten ollaan kun sieltä leviää ne jutut tunnistetietojen kanssa maailmalle mistä olet avautunut.

Vierailija
86/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole että naiset on naisia ja miehet on miehiä.

Jos ihminen tarvitsee terapiaa, sitä tarvitsee. Ei siitä voi poiketa sanomalla että olen mies. Vain naiset itkee. Asia ei todellakaan ole näin, ja jokainen jollain tasolla tiedostaa asian.

Naiset on itse luoneet tämän terapiakammoisten miesten joukon. Muistan kun oma äitinikin nälvi masentunutta isääni joka itki. ÄLÄ NY VIITTI ISO MIES. Onko se oikea tapa suhtautua mieheen joka avaa sisintään, että pidetään pillittävänä luuserina.

Muistetaan vielä, että leijonanosa terapeuteista on naisia.

Terapeuteille on ylipäätään vaikeaa päästä, ja moni terapian tarpeessa oleva mies saattaisi toivoa, että terapeuttina olisi toinen mies. Se saattaa olla jopa mahdotonta järjestää.

Vaimoni on yrittänyt päästä terapiaan vuosia.

Lähtökohta on "etsi itse" , ja oikeastaan kaikki ovat täynnä.

Nyt jos miehet valtais terapeutit, naiset uhriutuis kuinka ne ei pääse terapiaan kertomaan kuinka joku kutsui häntä naiseksi ja se sai mimoosankukan romahtamaan! 😅

Vierailija
87/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kestää kivun eikä valita. Mitä nyt muutkin (miehet) ajattelee jos ne saa tietää että on käynyt terapiassa.

Miehet purkaa vtutuksen ja kivun helpoimpaan ja lähimpään kohteeseen eli omaan vaimoon.

Naiset tekee sen lapsilleen

Vierailija
88/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat ratkaisukeskeisiä ja vierastavat pelkkää puhumista. Mies voi verrata terapiaa hammassärkyyn. Vaikka puhuisi viikon putkeen hammassärystään, olo ja särky ei helpota yhtään. Vasta hammaslääkär voi tehdä särylle jotain sellaista, että se loppuu. Kun sieluun sattuu, mies ei usko, että puhuminen voisi auttaa siihen kipuun.

Vierailija
89/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne alottaa podcastin mieluummin

Vierailija
90/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet purkaa vtutuksen ja kivun helpoimpaan ja lähimpään kohteeseen eli omaan vaimoon.

Naiset tekee sen lapsilleen

Joo, yksikään mies ei ole koskaan sanonut mitään pahaa lapsilleen.

Vierailija
91/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole että naiset on naisia ja miehet on miehiä.

Jos ihminen tarvitsee terapiaa, sitä tarvitsee. Ei siitä voi poiketa sanomalla että olen mies. Vain naiset itkee. Asia ei todellakaan ole näin, ja jokainen jollain tasolla tiedostaa asian.

Naiset on itse luoneet tämän terapiakammoisten miesten joukon. Muistan kun oma äitinikin nälvi masentunutta isääni joka itki. ÄLÄ NY VIITTI ISO MIES. Onko se oikea tapa suhtautua mieheen joka avaa sisintään, että pidetään pillittävänä luuserina.

Muistetaan vielä, että leijonanosa terapeuteista on naisia.

Terapeuteille on ylipäätään vaikeaa päästä, ja moni terapian tarpeessa oleva mies saattaisi toivoa, että terapeuttina olisi toinen mies. Se saattaa olla jopa mahdotonta järjestää.

Vaimoni on yrittänyt päästä terapiaan vuosia.

Lähtökohta on "etsi itse" , ja oikeastaan kaikki ovat täynnä.

Nyt jos miehet valtais terapeutit, naiset uhriutuis kuinka ne ei pääse terapiaan kertomaan kuinka joku kutsui häntä naiseksi ja se sai mimoosankukan romahtamaan! 😅

Ymmärsinkö oikein, että vaimosi etsii terapeuttia, koska joku sanoi häntä naiseksi ja se sai mimosankukkavaimosi romahtamaan?

Vierailija
92/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset näin päättävät niin oletteko te jotenkin itsetuhoisia kun päätöksen jälkeenkin nalkutatte, valitatte ja ärsytätte miehiä?

Vierailija
93/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta jutella ongelmistani kenellekään ulkopuoliselle. Itsehän ne omat pirut pitää selättää. Viina siihen auttaa ihan hyvin myös toisinaan. 

Vierailija
94/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat ratkaisukeskeisiä ja vierastavat pelkkää puhumista. Mies voi verrata terapiaa hammassärkyyn. Vaikka puhuisi viikon putkeen hammassärystään, olo ja särky ei helpota yhtään. Vasta hammaslääkär voi tehdä särylle jotain sellaista, että se loppuu. Kun sieluun sattuu, mies ei usko, että puhuminen voisi auttaa siihen kipuun.

Jos vertaa terapeuttia ja hammaslääkäriä niin eihän hammaslääkärikään laskuta montaa vuotta ennen kun hoitaa kipua vaan se hoitaa sen heti ja miksi yleensäkin pitäisi kärsiä niinkin kauan että pääsisi hammaslääkäriin kun voi ottaa pihdeillä kipeästä hampaasta kiinni ja repäistä sen pois niin kipu loppuu heti

Vierailija
95/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelu ja juoruilu, tuo naisten ratkaisu joka asiaan. Kyllähän se toisaalta auttaahan se kun sillä aikaa kun nainen vain juttelee mies korjaa tilanteen että se ei enää vaivaa

Vierailija
96/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän se terapeuttu voi auttaa naisettomuuteen?

Vierailija
97/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään naimisissa oltuani olen huomannut vaimoni harjoittavan henkistä väkivaltaa paitsi itseäni, mutta myös lapsia kohtaan. Tämä ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista ja ottaa useita eri muotoja tilanteesta riippuen.

Toistaiseksi en ole täysin vakuuttunut että tämä olisi vaimon puolelta täysin tahallista ja systemaattista, mutta sillä on vaikutuksensa perheen ilmapiiriin.

Ulkopuolisen avun hakeminen on hankalaa koska kuvaillessa näitä tilanteita, ulkopuolisen korvin kuultuna kommunikaatio vaikuttaa mahtuvan normaalin rajoihin.

Vierailija
98/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe järkeä käydä juttelemassa jollekin joka tekee sitä vain työkseen eikä hänellä ole minkäänlaista tunnetta asiaa kohtaan. Hän on siellä vain sen takia, kun palkka raksuttaa. Jos haluan jutella jollekin, niin mieluummin joku tuttava.

Vierailija
99/123 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan, kaikki tallennetaan nykyään nettiin jonnekin kantaan odottelemaan hakkerointia. Siinäpä sitten ollaan kun sieltä leviää ne jutut tunnistetietojen kanssa maailmalle mistä olet avautunut.

Jos terapeutilla on oma toiminimi ja yksityinen vastaanotto eikä ole minkään vastaamon tmv kirjoilla, kantaan ei tule mitään kirjauksia.

Vierailija
100/123 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset ovat erilaisia kaikista utopistisista paskapuheista huolimatta. Se mikä käy naisille, ei välttämättä käy miehille, ja miehiä ei pidä pakottaa samaan muottiin kuin naiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi