Raskauden peittely työkekkereissä - help!
Olen menossa työn puolesta edustamaan juhliin, joissa tarjotaan ainakin onnittelumaljoja, viiniä ruuan kanssa sekä jälkiruokaviiniä. Raskaus on ihan alussa vielä, ei ole edes ensimmäistä ultraa ollut. En missään nimessä halua kertoa siitä työkavereilleni tai herättää heissä asian suhteen epäilyksiä. He ovat koko talon pahimmat juoruajat. Vinkkejä hyvistä tekosyistä alkoholista kieltäytymiseen? Heille kyllä viini maistuu, joten alkoholittomien vaihtoehtojen valinta joka tilanteessa herättää vähintään kulmien kohotuksia joka tapauksessa.
Kommentit (46)
Sano vaikka, että tulit autolla. Tai huomenna on aikainen meno ja täytyy olla skarppina sitä varten.
Voitko ottaa lasin ihan normaalisti, mutta et vaan juo? Sopivassa välissä tyhjennät lasin sisällön lavuaariin.
No mutta toisaalta, mitä se haittaa, jos herättää epäilyksiä. Jos raskaus sattuisi menemään kesken etkä kerro siitä työpaikalla, juoruajat huomaisivat vain, että olivat väärässä, et ollut raskaana.
Pakko sanoa, että aina on heitä, jotka arvaavat sinun olevan raskaana, vaikka kuinka yrittäisit peitellä asiaa.
Varma keino on ottaa viinilasi, mutta jättää juomatta. Kuljet vain saman lasi kanssa ja unohdat sen jonnekin tilaisuuden tullen. Älä tee asiasta numeroa.
Aiemmin oli vastaavasta tilanteesta ketju. Siellä aika moni totesi, että ainoa tapa välttyä raskausepäilyiltä on skipata juhlat. Kyllä ne muut hoksaa, jos se yleensä viinilasi kädessä viihtynyt onkin yhtäkkiä nollalinjalla jonkun autolla ajamisen takia.
Juomattomuus on normaalia. Maljaa voi nostaa ja pakko ei ole juoda. Yleensä on alkoholiton tarjolla myös, jos kyseessä on oikeat tarjoilut.
Otat vaan lasin ole olet muka juvanasi sitä. Laitat lasin huulille, muttet juo. Tai eihän pari hörppyä edes mitään pahaa tee. En usko kenenkään kiinnittävän asiaan huomiota.
Kippistelet vaan kaikkien kanssa juomatta. Heitä osa lavuaariin vessassa käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko olla kuskina tai muuten omalla autolla liikkeellä? Juhlien jälkeen joku muu meno, sama iltana tai aikaisin seuraavana aamuna?
Tiedätkö onko pöytiintarjoilu vai itsepalvelu? Voit ehkä pyytää henkilökunnalta huomaamatonta tarjoilua alkoholittomien osalta?
Minulla ei ole ajokorttia, niin se ei oikein toimi. Tilaisuudessa on buffet, juomatarjoilun toteutustavasta en tiedä.
Jos menet juhliin, niin pue yllesi jotain vartalomyötäistä. Jos kuljet vatsan kohdalta löysässä mekossa ja kieltäydyt juomasta alkoholia, niin kaikki hoksaavat, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Varma keino on ottaa viinilasi, mutta jättää juomatta. Kuljet vain saman lasi kanssa ja unohdat sen jonnekin tilaisuuden tullen. Älä tee asiasta numeroa.
Tää. Jos on paljon porukkaa nii kukaan ei katso tyhjeneekö lasi. Ja jos kilistelette nii olet ottavinasi pienen siemauksen ja sen jälkeen lasi vaan kädessä. Voit vaikka todeta ettet pitänyt sen mausta/ ylipäätään kuoharista, jos jostain syystä joku haukka kysyy että miks et juonu loppuun.
Minulle on useammissakin juhlissa käynyt jonkun raskaus ilmi siitä, että ko. nainen on selvästi ollut jännittynyt juhlien juomapuolesta. Jos asiaan suhtautuisi lunkisti, niin ei herättäisi epäilyksiä.
Joo tää on ehkä paras idea! Varsinkin onnittelumaljan kanssa on nihkeä ruveta etsimään alkoholitonta vaihtoehtoa, jos se ei ole tyyliin siinä samalla tarjottimella ja ellei se näytä samalta kuin alkoholillinen versiokin :D Tosiaan kilistelen lasilla ja "siemailen sitä" ja sit vaan unohdan lasin sopivassa hetkessä jollekin pöydän kulmalle.
Jos juhlat jossain keskeisellä paikalla mihin hyvät kulkuyhteydet niin autolla tulemiseen vetoaminen ei käy. Mutta sano että joudut vielä myöhemmin tänään ajamaan ja edes sitä ensimmäistä et voi ottaa koska tunnet itsesi sen verran hyvin että se ei jää siihen yhteen.
Mä varmaan sanoisin, että on pitkin päivää ollut migreeniauraa, enkä joisi mitään. Siitähän nimittäin riemu repeää, kun myöhemmin joku hoksaa, että olit niissä ja niissä juhlissa jo raskaana ja joit alkoholia -vaikka oikeasti olisit vain kanniskellut lasiasi.
Olet lääkekuurilla, jonka aikana ei saa juoda alkoholia.
Toisaalta et ehkä ole välttämättä niin merkittävä henkilö, että lasiasi vahdataan.
Sano, että olet alkoholisti ja homma lähtee lapasesta jo yhden drinkin jälkeen.
Mä en ymmärrä, miksi Suomessa alkoholilla on niin keskeinen asema. Kun olen järjestänyt kotona juhlia, niin todellakin olen varannut monenlaista juotavaa ja raskaana olevia ajatellen kysyn kaikilta: "Tarjolla olisi viiniä, kahvia, teetä, kivennäisvettä ja mehua, mitä otat?" Eipä tarvitse kenenkään selitellä, jos ei juo alkoholia eikä pistä silmään, jos joku ei juo alkoholia, kun tarjolla on monia vaihtoehtoja.
Voitko olla kuskina tai muuten omalla autolla liikkeellä? Juhlien jälkeen joku muu meno, sama iltana tai aikaisin seuraavana aamuna?
Tiedätkö onko pöytiintarjoilu vai itsepalvelu? Voit ehkä pyytää henkilökunnalta huomaamatonta tarjoilua alkoholittomien osalta?