Kuinka monta kertaa sinulle on työhaastattelun jälkeen ilmoitettu: ei kiitos tällä kertaa
Kertokaahan vähän omista kokemuksista. Itselle tuli taas hylky loppuvaiheessa. Miksi ne ilmoitukset tulevat aina perjantaina?
Kommentit (6)
Ei kyllä ole kertaakaan sitten valmistumisen jälkeen, viimeisen n. 20v aikana
Kannattaa valita ala tarkkaan
Työpaikoilla perinteisesti ilmoitetaan huonot asiat perjantaisin, jotta henkilöstö ehtii toivottavasti rauhoittua viikonlopun aikana ja päättäjät saavat olla pari päivää rauhassa.
Olen viimeisten viiden vuoden aikana päässyt viiteen työpaikkahaastatteluun. Ei kiitos tuli yhdestä paikasta puhelimitse, kolmesta sähköpostilla ja yhdestä unohdettiin ilmoittaa kokonaan.
Työnsaanti on arpapeliä ja tuuria.
Vaikka sinä olisit hyvä ja tehtävään sopiva, mutta niin on myös ne 178 muuta hakijaa ja vain yksi voidaan palkata.
Jollain konstilla pitäisi erottua joukosta, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
Onnea työnhakuun.
33 vuotta työelämää takana, ei päivääkään työttömyyttä. Olen ollut viidessä työhaastattelussa ja kaikkiin niistä minut valittiin. Olen neljännessä työpaikassani, eli olen yhteen työpaikkaan ilmoittanut että valintani ei osunut heihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole kertaakaan sitten valmistumisen jälkeen, viimeisen n. 20v aikana
Kannattaa valita ala tarkkaan
Olet siis erikoislääkäri. Heistä on aina ollut pulaa.
Moni tuntuu unohtavan, että 1990-luvulla sairaanhoitajilla oli kova työttömyys, töitä sai vain pieniä pätkiä ja moni muutti ulkomaille. Insinööreistä oli pula jossain vaiheessa ja sitten myöhemmin heitä oli liikaa. Rakennusmestareita ei koulutettu, kun töitä ei ollut ja sitten heistä tuli pulaa, joten koulutukset piti aloittaa uudestaan. Sama kaivostyöntekijöistä, heitä ei ollut, joten koulutuksia järjestettiin ja sitten heistä tuli ylitarjontaa.
Juu, valitkaa ala tarkkaan, kun ammatikseen koulutuksia suunnittelevatkaan eivät osaa ennustaa tulevaisuutta.
Monta monta monta monta monta 😄.