Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italiaan matkustaminen

Vierailija
12.05.2022 |

Olen lähdössä Italiaan heinä-elokuun vaihteessa. Minulla on kaksi koronarokotusta, joista viimeisimmän olen ottanut syyskuun lopussa. Tarvitseeko minun Italiaan matkustaessani ottaa kolmas rokotus? Onko jollain kokemusta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 2 rokotetta eli pelkkä perussarja tarkoita sitä, että EU-sertifikaattisi on vain tietyn aikaa voimassa? Ja vasta tehosteen jälkeen olisi voimassa toistaiseksi?

Vierailija
2/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä ensi kuussa Italiaan ja toisen rokotteen voimassaolo olisi mennyt umpeen kuun lopussa. Kävin ottamassa kolmannen nyt, koska rokote pitää olla otettuna vähintään 14 vuorokautta ennen matkaa.

Vierailija
4/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.

Vierailija
5/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk taitaa olla raja kunnes toinen rokote vanhentuu eli riippuu kauan on toisesta annoksesta

Vierailija
6/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan ei tarvi rokotetta, jos otat siellä nega testejä.

Vierailija
7/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä palstako on se virallinen taho josta kannattaa kysyä?

Vierailija
8/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selviää virallisilta sivuilta. En luottaisi random nettikommentteihin asiassa joka vrin mennessään vaarantaa koko matkan.

Vierailija
9/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta rokotteen lisäksi Italiaan vaaditaan myös matkustajatietolomakkeen täyttö, muuten et pääse maahan.

Eikä vaadita. Miksi te kirjoitatte omia mielipiteitänne faktoina nettiin? Mitä te tuosta valehtelusta saatte?

Vierailija
10/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.euplf.eu/web/index-10.html

Vierailija
11/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa juuri käynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaadita. Miksi te kirjoitatte omia mielipiteitänne faktoina nettiin? Mitä te tuosta valehtelusta saatte?

Ota selvää asioista ennen kun kommentoit.

Vierailija
12/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustajien, jotka matkustavat johonkin alla olevista maista (lopullisena määräpaikkana), tulisi täyttää matkustajapaikkalomake eurooppalaisen sähköinen matkustajatietolomake järjestelmän (dPLF) kautta

France

Italia

Malta

Slovenia

Vierailija
13/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on toitotettu, että se toinen rokote on voimassa 9 kk. Miten te pärjäätte matkoilla, kun kaikki on niin vaikeaa?

Vierailija
14/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän voi vielä muuttua. Esim. Kreikan kohdalla toi on jo poistunut.

Vierailija
15/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadittu. Oletko itse käynyt?

Vierailija
16/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini asuu Italiassa, joten kyllä olen.

Vierailija
17/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini asuu Italiassa, joten kyllä olen.

Sitten viranomaiset Italiassa toimivat mielensä mukaan.

Vierailija
18/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin huhtikuussa Ranskassa ja vaadittiin myös tuo lomake etukäteen. Käytännössä sitä ei kyllä tarkistettu missään. Mutta helppohan tuo on täyttää varmuudeksi. Diitä saa qr-koodin, jonka voi näyttää, jos kysytään.

Vierailija
19/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän voi vielä muuttua. Esim. Kreikan kohdalla toi on jo poistunut.

Hyvin mahdollista on että poistuu, mutta tällä hetkellä vaaditaan. Lisäksi Kreikan tilanne on ollut koko ajan parempi kun Italian.

Vierailija
20/35 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin huhtikuussa Ranskassa ja vaadittiin myös tuo lomake etukäteen. Käytännössä sitä ei kyllä tarkistettu missään. Mutta helppohan tuo on täyttää varmuudeksi. Diitä saa qr-koodin, jonka voi näyttää, jos kysytään.

Eivät kysy tosiaankaan kaikilta, mutta tuskin kannattaa ottaa riskiä ettei sitä täytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän