Vääntäkää mulle nyt rautalangasta että miten se kotitalousvähennys tehdään?
Mulla aina tulee joku tenkkapoo asiassa vaikka yritän. Tiedän että myös vero sivuilla on ohjeet mutta en kai vaan ymmärrä jotain (on oppimishäiriötä tms)
Kommentit (11)
En vaivaudu, jos et itsekään vaivaudu lukemaan ohjeita
Täytät vaan siihen lomakkeeseen ne tiedot. Yksinkertaista, jopa yksinkertaisille.
Ei sun tartte muuta ku pitää kuitit tallessa
Omaverossa jos et osaa vähennystä tehdä niin sitten ei auta muu kuin verovirkailijan puheille
Itse sain kuitin eli laskun rempan tekijältä jossa oli firmasta tarvittavat tiedot verottajalle. Maksoin laskun ja Omaverossa täytin kaavakkeen jossa piti vaan suoraan katsoa kuitista asiat ja kirjoittaa ne kaavakkeeseen. simppeli oli tehdä.
Niin ja verottajan sivuilta voit hakea sanalla "kotitalousvähennys"kaavaketta ja eikun vaan täyttämään.
1 teetä työ josta saa kotitalousvähennystä firmalla jolla on y- tunnus
2 maksa työ ja säilytä kuitti,muista vaatia kuittiin erittely työn osuudesta laskuun
3 täytä omaverossa kotitalousvähennyksen kohdat jossa kysytän nuo summat ja y- tunnus työn tehneestä firmasta->omavero laskee mistä saa vähennystä ja mistä ei
Omaverossa täytät yrityksen tiedot ( muistaakseni nimi, y-tunnus, osoite) ja laitat kokonaissumman ja työnosuuden erikseen, se laskee 40% työnosuudesta suoraan sulle.
Täytät tiedot lomakkeelle tai omaverossa. Laskusta löytyy kokonaissumma ja työn osuus, josta vähennys lasketaan.
Viime vuonna kotitalousvähennys oli 40 % työn osuudesta, eli 2000 euron työstä vähennys on 800 e. Omavastuun 100 e vähentämisen jälkeen vähennyksen määrä on 700 e.
Lisäät kuitit maksamista asioista joita on oikeutettu kotitalousvähennykseen
Tyhmillä on tyhmien ongelmat