Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaulalla imusolmukkeita jotka vuorotellen kasvavat ja pienenevät, help!

Vierailija
12.05.2022 |

Mikähän näihin voisi olla syynä? Kaulalla on 3 turvonnutta imusolmuketta, jotka ilmestyivät siihen n. 1,5 kk sitten pahan flunssan yhteydessä. Kävin näyttämässä niitä pari viikkoa sitten lääkärille, jonka mielestä vaikuttivat normaaleilta reaktiivisilta imusolmukkeilta, ja otettiin perusverikoe jossa oli kaikki kunnossa. Lääkäri sanoi että voidaan ultrata, jos ei muutamassa viikossa tapahtu pienenemistä tai kasvavat. Mutta mites nyt, kun tuntuu että nuo vuorotellen pienenevät, "pehmenevät/sulavat" ja sitten taas pongahtavat takaisin esiin? Onko tämä normaalia käytöstä niiltä, kun ovat pienenemässä, vai onko minulla jokin tulehdus/allergia/jotain joka näitä provosoi? Erityisesti ne tuntuvat olevan suurimmillaan aamuisin ja päivän aikana pienenevät.
Keskimäärin niiden koko on kyllä pienempi kuin alussa, eli "pienenemistä" on tapahtunut enkä näin ollen oikein usko että ovat esim. lymfoomaa tai muuta syöpää, mutta enhän voi varma olla tietenkään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis läpimitaltaan isoimmat 2 ovat alle 1cm ja ne ovat symmetrisesti kaulan molemmilla puolilla. Yksi on ylempänä kaulalla toisella puolella, ja se on pienempi, pippurin kokoinen.

Vierailija
2/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan vaan lääkäriin, ei asia muuten selviä, jos oireilu jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko korona piikin jälkeen huomannut ne mulla joka piikin jälkeen turposivat nyt jo pitempi aika ei enää ole turvonneet.

Vierailija
4/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä

Vierailija
5/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epstein barr tai se tavis herpes.

Oletko harrastanut suuseksiä viime aikoina?

Vierailija
6/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vuosikymmeniä.

Riippuu syömisistä ja ilmeisesti ientulehdus joka pahenee jos unohtaa harjata hampaat hyvin tai kokonaan.

Myös liiallisesta työnteosta suurenee tai jos menee lenkille niin suurenee.

10e tuntipalkka, joten ei ole varaa maksaa terveyskeskusmaksua 20e.

En mene periaatteestakaan. Meillä pitäisi olla maksuton terveydenhuolto.

t. mies46

Vierailija
7/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut vuosikymmeniä.

Riippuu syömisistä ja ilmeisesti ientulehdus joka pahenee jos unohtaa harjata hampaat hyvin tai kokonaan.

Myös liiallisesta työnteosta suurenee tai jos menee lenkille niin suurenee.

10e tuntipalkka, joten ei ole varaa maksaa terveyskeskusmaksua 20e.

En mene periaatteestakaan. Meillä pitäisi olla maksuton terveydenhuolto.

t. mies46

Allergia tekee myös.

Vierailija
8/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikeistä on jo aikaa, olen ottanut kaikki 3. En ole tietääkseni sairastanut koronaa, minulla kyllä oli todella haalea viiva kotitestissä tuolloin kun nämä imusolmukkeet kohosivat mutta pcr-testi oli negatiivinen. Flunssa oli kyllä pitkäkestoinen (yli 2,5 viikkoa) ja olin kovasti väsynyt sen aikana.

Sinulle joka ehdotit syöpää, mitä syöpää ajattelet?

Minulla on ollut sama vakituinen kumppani 5v, ei sinä aikana muita seksikumppaneita.

Hampaat on hyvin hoidettu ja puhdistettu myös hammaskivestä, mutta narskuttelen hampaita kovasti yöllä ja välillä toisen puolen yläien tulehtuu tämän seurauksena ja särkee. Alue on röntgenkuvattu ja tutkittu muutenkin, siellä ei ole reikää tms. tulehdusta, vain ientulehdusta.

Taidan kyllä olla allerginen tai sitten oireilen katupölystä, nenänielussa on kuiva/kivulias tunne ja nenä on vähän tukkoinen.

Jos nämä eivät nyt pysyvästi laskeudu niin ensi viikolla varaan ultra-ajan. Maksaa 290€ niin ihan pienestä ei viitsisi mennä.

Vierailija
9/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergia tekee myös.

Olen tänä keväänä huomannut saman. Rintakehällä keuhkojen yläpuolella oleva eräs imusolmuke on välillä varmaan parin sentin kokoinen, sitten taas haihtuu ja ilmestyy uudestaan.

-eri