Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitetaan pieniä koiranhoitovinkkejä

Vierailija
12.05.2022 |

Olen siis kaikkein vaikeimmin kehitysvammaisten hoitaja ja ihan urani alussa minulle opetettiin että laittamalla käden toisen ihmisen rinnalle, siis rintakehälle toinen kokee kaikkein voimakkaimmin läsnäolon tunteen.
Oma koirani on aika hulpukka ja olen huomannut että jos käytän samaa konstia ja laitan käden koiran rinnalle niin se oikein rauhoittuu ja painuu minua vasten ja sitten alkaa nuolemaan hellästi kättäni ja pyrkii katsomaan silmiin ja rauhoittuu oikein syvästi.
Koirani ei ole mitenkään pelokas vaan utelias bordercollie mutta huomaan että tuo käden laitto rinnalle tuo läsnäolon tunteen koiralleni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon perustuu käsi sydämelle-sanonta, on aidosti rehellinen ja asettuu myös toisen asemaan

Vierailija
2/3 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillereiden antamisen opettelu kannattaa aloittaa jo pentuna. Esim. maksapasteija on siihen loistava. 

Pyörittelet sormissasi pallon maksapasteijasta, ja kerrot suurieleisen ihastelevasti, että nyt otetaan lääkettä. Ei mene kauaa, kun pentu oppii, että herkkua on tulossa ja jonain kertana sitten kun maksapasteijan sisään ujuttaa vaikkapa matolääkkeen, se menee ihan huomaamatta alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun leikit koirasi kanssa tai silittelet sitä niin laita joku tietty musiikki soimaan (koskee rauhallisia leikkejä ja hyvänäpito tilanteita).

Jatkossa voit tuolla musiikilla rauhoittaa koirasi vaikka eläinlääkärissä. Koira oppii ehdollistuen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä