Onko mies istuva puku päällä aina komea tai edes jokseenkin hyvännäköinen?
Vai oletko nähnyt ikäisesi ruman miehen puku päällä joskus?
Kommentit (30)
Tykkään itse toisen maailmansodan aikaisista saksalaisupseerien uniformuista.
Monissa tilaisuuksissa käytetään pukua ja on jopa ns.pukukoodi. Ei vaikutelma ihmisestä paljoakaan muutu puvun käytön myötä. Varmaan joskus lihavat voivat tuntea olonsa epämukavaksi ja hiostavaksi, mutta myös normaalipainoiset ja laiheliinit. Voi katsoa muualle, jos häiritsee, että joku pyyhkii hikeään otsalta tai paidassa näkyy hikiläiskät. Sen olen kyllä huomannut että joskus puku voisi miehillä olla hieman sopivamman kokoinen, terveisin naishenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Komea mies on komea, vaikka olisi mitä päällä. Mies on kokonaisuus eikä komeuteen vaikuta hiukset tai pituus. Tiedän esim. komean kaljun miehen. Ja naisilla on vielä miesten suhteen eri maku eli joku nainen saattaa pitää miestä komeana ja toinen nainen ei taas tykkää kyseisestä miehestä yhtään.
Naisilla on miesten suhteen eri maku...? Missä universumissa?
Kyllä puku ainakin paremman näköiseksi tekee, kuten aina siistit, hyvin istuvat ja tyylikkäät vaatteet. Ei se toki ulkomuotoa sinällään muuta, mutta tekee miehen olemuksesta siistin ja huolitellun. Puku antaa myös ryhtiä
Puku kravatteineenhan on patriarkaalisen yhteiskunnan tuote ja samalla sen patriarkaatin tarjoama pakkopaita miehille.
Olen jo ajat sitten sanonut sille hyvästit (taisi olla viimeisen kerran puku päälläni ja lähinnä tosiaan vain muiden mieliksi ) lakkiaisissa kun sitä silloin käytin.
Nykyisin vain erityyppisiä farkkuja olen ostanut ja vuodenajasta riippuen sen kanssa pidän joko villapaitaa, tai t-paitaa, tai muuta kesäpaitaa.
Kotona ollessani taas käytän niiden kanssa hametta (joita olen löytänyt kirppiksiltä moniakin).
That's me.
Kyllä mies puvussa, hiukset ja parta vastasiistittynä, on mies parhaimmillaan. Sydän vähän läikähtää, kun näkee pukumiehen. Puku korostaa miehekkäitä piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
No esmes:
Ei noi Putinin palatsisalien poliitikkoherrat tolla sun (jostain syystä?) linkkaamalla videolla noine pukuineen ja skragoineen nyt vaan oikein nappaa.
Pidettäiskö, hei, tää keskustelu mielummin ihan vaan noissa vaateasioissa tällä kertaa!
No onko nainen vastaavasti istuva kotelomekko ja jakku päällä aina kaunis tai edes jokseenkin kaunis?
kyllähän hyvä puku ulkonäköä vähän parantaa. Mutta ei se kenenkään rumuutta tai ylipainoa poista.