Kuka osti Katariina Sourin Äiti - teoksen
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan, mutta jospa se on siirtynytkin Suomen valtion kokoelmiin?
Ei nyt sentään. Valtion päämiehistä tehdyt kuvat ovat monien kilpailujen läpikäyneitä.
Ilmari eli uutisen ihana perhe osti Sannan pyynnöstä. Kohta se roikkuu Sannan seinällä.
Tunnettu närpiöläinen taidekeräilijä Johan Pippel.
Hänellä on maailman suurin kokoelma Juhani Palmun latomaalauksia.
Luultavasti henkilö, joka laskeskelee, että maalarin ja taulussa kuvatun henkilön tunnettavuus nostaa taulun arvoa.
Lisäksi taulu oli ihan kaunis.
Teos ei täytä klassisen muotokuvan määreitä. Se jäljittelee esim. kirjankansien ja julisteiden tyyliä tai muuta kevyttä kuvitusgrafiikkaa, ylitse pursuvan koloristisesti. Tekijänsä suorituksena teos on onnistunut, joskin lähtökohta lienee valokuva. Ihannoimista syvempää viestiä ei juurikaan välitä.
Maalaus esittää naista Vapaamuurarin asussa, värit ja esiliina jonka on kuin goog mail symboli kirjekuorimallinen essu edessä mahaa peittäen. Se kangaskuori peittää sukuelimet kun perviitit tekee rituaalejaan. Niiden Symboli on harppi auki vrt jalat levällän jne. seks.
Sourin pisteet kyllä laski. Olen aiemmin nähnyt häneltä vakuuttavampia töitä. Toki leipää tarvitsee hänkin pöytäänsä, joten mikäpä helpompi tie, kuin maalata tuollainen katumaalarin fantasiahahmo?
Veikkaan, että taulu odottaa Sannaa Brysselissä komissaarille varatun huoneen seinällä
Pidin teoksesta. Sourin taide ei ole yleensä sytyttänyt minua, mutta tuo teos on kaunis. Marin on ihan näköisensä.
Jos iolisin maalannut muotokuvan Marinista, olisin maalannut Marinin juoksemassa metsässä, karhua pakoon. Olisiko tässä enemmän sisältöä?
Juhani Palmukin alkaa vaikuttaa nyt huipputaiteilijalta.
Sourin työ ei ollut edes näköinen ja muutenkin kuin suttuista toritaidetta.
En minä ainakaan, mutta jospa se on siirtynytkin Suomen valtion kokoelmiin?