Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla diabetes? Jos syön Karkkia tai makeaa, tulee

Vierailija
12.05.2022 |

Jonkin ajan päästä "iholle kuuma". Tulee tuskainen ja hankala olo. Onko kellään Kokemuksia vai onko mulla vikaa päässä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavaliosi kokonaisuutena sellainen, että tukee tasaista verensokeria?

Verensokerin heittelyt heijastuu koko kehoon, aivoihin, sydämeen, verisuoniin jne.

Vierailija
2/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Ehkä allergia jollekin aineelle karkeissa? Jos suu kuivuisi ja tulisi hirveän huono olo niin epäilisin. Ehkä kannattaisi kuitenkin vähentää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle ei sovi sitruunahappo. Käy juuri noin ja ikeniin sattuu myös.

Vierailija
4/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sokeri mittari. Jos ruuan jälkeen ei sokeri arvo ole laskenut kahdessa tunnissa alle 8, niin pyydä terveyskeskuksesta labrat.

Vierailija
5/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mitäpäs jos menisit vaikka lääkäriin, veren sokeriarvot saa mitattua aika nopeasti.

Vierailija
6/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee makeasta krapulan oireita ja muutenkin tosi huono olo. Kun raskauden aikana tehtiin sokerirasitus, niin sokerit oli jopa tosi alhaiset. Olo oli kuitenkin aivan karmea sen sokerilitkun juomisesta.

Vierailija
7/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sokeri mittari. Jos ruuan jälkeen ei sokeri arvo ole laskenut kahdessa tunnissa alle 8, niin pyydä terveyskeskuksesta labrat.

Mittarit ovat suht edullsia, mutta koeliuskat törkeän kalliita kuluttajille. Eli ei kannata ostaa itselle, vaan mennä tervesykeskukseen tai työterveyshuoltoon ja pyytää sokerikokeet. Jos on epäilystä korkeista sokereista, hoitopaikasta kyllä antavat sen mittarin ilmaiseksi.

Vierailija
8/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kakkostyypin diabetes, joka löytyi sattumalta toisen, vakavamman sairauden yhteydessä. Koskaan ei mistään makeasta tullut huonoa oloa enkä muutenkaan osannut epäillä diabetesta. Paitsi kun kerran join hedelmäsokerilla makeutettua limsaa, siitä tuli huono olo ja kylmä hiki.

Vierailija
9/9 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kakkostyypin diabetes, joka löytyi sattumalta toisen, vakavamman sairauden yhteydessä. Koskaan ei mistään makeasta tullut huonoa oloa enkä muutenkaan osannut epäillä diabetesta. Paitsi kun kerran join hedelmäsokerilla makeutettua limsaa, siitä tuli huono olo ja kylmä hiki.

Fruktoosihan on todettu kaikista haitallisimmaksi hiilihydraatiksi. Sukroosiakin parempi, joka muistaakseni pilkkoutuu fruktoosiksi sekä joksikin toiseksi hiilihydraatiksi maksassa.

Hedelmissä on kuitua ja vitamiineja sekä fruktoosia sen verran maltillinen määrä ettei niiden syöminen ole haitallista. Makeutusaineena käytettävä fruktoosi sen sijaan rasvoittaa sisäelimet nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi