Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sovitte työhaastattelut kun olette valmiiksi töissä?

Vierailija
12.05.2022 |

Teen vuorotyötä. Vuorot vaihtelevat pituudeltaan ja ajankohdiltaan ja sijoittuvat ajalle 7-17. Listat tehdään kerrallaan viikoksi. Tilanne on niin laiton kun voi olla, se tiedetään ja siihen on yritetty puuttua mutta ei ole tapahtunut mitään joten lähdössä ollaan (muun muassa sen takia).

Mutta miten sopia työhaastatteluja kun tilanne on tämä? Pitäisikö vain sopia haastattelu ja ilmoittaa töihin olevansa sairaana vai yrittää saada haastattelua illaksi (vaikea kyllä järjestää niissä töissä joita haen) vai yrittää töistä järjestää joku teams? Matkaaki on vähintään puoli tuntia näihin muihin paikkoihin.

Miten teette tai tekisitte?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin sopia työvuoron haastattelun mukaan. Ap:n tilanteessa saattaisin kyllä saikuttaakin, mikäli työpaikalta lähdön syynäkin on laittomuudet ja työntekijöiden oikeuksien polkeminen.

Vierailija
2/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin aamuksi tai myöhään iltapäivällä.

Sinun tapauksessa, ehdota haastatteluaikaa sen perusteella mitä tiedät tulevista vuoroistasi. Firmojen pitäisi ymmärtää, että työssä olevilla työnhakijoilla on velvollisuutensa (eivät joo usein ymmärrä). Jos taasen haastattelu on pitemmällä kuin viikon sisään, niin sano työnantajalle, että tarvitsisin x vuoron päivälle y. Jos ei käy, sulla on sitten vaikka hammaslääkäri.

Vierailija
4/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari haastattelua oli viime syksynä. Yksi ihan etähaastattelu videolla kesken etätyöpäiväni, varasin kalenteriin kokouksen ihan muiden Teams kokousten joukkoon. Toisessa suostuivat mukavasti 17.00 haastatteluun jotta ehdin hyvin fyysisesti paikalle työpäiväni jälkeen.

Vierailija
5/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on laiton niin ottaisin yhteyttä luottamusmieheen tai liittoon. Poissaolon tarpeesta ilmoittaisin esimiehelle ja muista, ettei syy kuulu hänelle. Sitten otan kyseiseen päivään lomapäivän tai teen sen ajan takaisin jotka olen poissa. 

Vierailija
6/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sovin esimieheni kanssa että saan käydä haastattelussa kesken päivän ja tehdä tunnit myöhemmin takaisin. Kerroin rehellisesti minne olen menossa, mutta toki olisin voinut sanoa vaan että on tärkeä meno (tai vaikka se hammaslääkäri), jos en olisi halunnut paljastaa hakevani muita töitä. Aiemmissa työpaikoissa oikeastaan sama homma, tai olen järjestänyt muuten vapaata siihen (esim vuoroa vaihtamalla).

Vierailija
7/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työhaastatteluun pitää saada mennä. Työnantajan täytyy se mahdollisuus järjestää. Eri asia onkin että haluaako kertoa menevänsä sellaiseen. Itse vaihdoin työkaverin kanssa vuoroa koska en halunnut sanoa työnantajalle mihin olen menossa.

Vierailija
8/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan työhaastatteluun pitää saada mennä. Työnantajan täytyy se mahdollisuus järjestää. Eri asia onkin että haluaako kertoa menevänsä sellaiseen. Itse vaihdoin työkaverin kanssa vuoroa koska en halunnut sanoa työnantajalle mihin olen menossa.

Ohis, mutta mistäs laista kyse? Meillä saattaa tulla tarpeeseen pykälän näyttäminen niin olisi kiva tietää :)

Vierailija
9/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista pyytää pari tuntia palkatonta? Sano vaikka että pitää käydä hammaslääkärissä/pankkikonttorissa lainaneuvottelussa paikan päällä/ järjestellä iäkkään sukulaisen hoitokotiasioita jne.

Vierailija
10/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mistäs laista kyse? Meillä saattaa tulla tarpeeseen pykälän näyttäminen niin olisi kiva tietää :)

Ei semmoista lakia ole

Vierailija
11/11 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun sanoo menevänsä gynekologille, niin kukaan ei kysy lisätietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi