Onkos muita perheitä, joilla menee yli 800e ruokaan kuukaudessa?
Me olemme 5 henkinen perhe ja ruokalasku on älytön. Edellisen kerran kun laskin kuukauden ruokakulut, olivat ne vähän päälle 800e, epäilen, että nykyisellään vielä enemmän.
Joskus kun huomautan miehelleni tästä asiasta, hän sanoo, että ruuassa meillä ei säästetä. No, hänen tuloillaan tässä eletään, kun itse olen hoitovapaalla.
Eräänkin kerran, kun itse olin käynyt kaupassa ja ostanut jotain halpacolaa, niin mies kysyi, että onko meillä rahat vähissä, kun en oikeata cocacolaa voinut ostaa.
Luultavasti hän ei halua pihistellä enää, kun lapsena ollessaan yksinhuoltajaäidin kanssa joutui aina syömään valmismaksalaatikkoa. Joten ymmärrän kyllä, että tahtoo syödä kunnon ruokaa nyt kun voi siihen itse vaikuttaa.
Olutta meillä juodaan joskus, tupakkaan ei mene rahaa. Karkkiin kyllä kun minä olen niin herkkusuu. Ylipainoisia meistä ei ole kukaan.
Tosin ei osteta tarjousjauhelihaa, vaan aina kunnon lihoja ja kalaa, jotka kyllä sitten maksavatkin jonkin verran. Ja paljon hedelmiä ja vihanneksia.
saamme helposti ruokaan menemään 800 euroa. Minustakaan ruoassa ei kannata säästää, syömmen paljon tuoreita vihenneksia, mutta emme juurikaan leipää, perunaa, riisiä tai mitään eineksiä. Liha on luomua, ei ikinä marinoitua. Liha ja kala on aina tuoretiskiltä, ei ikinä pakattua. Äyriäisiä syödään, majoneesi tehdään itse, liemet keitetään itse luista. Pähkinää, avokadoa, aurinkotomaatteja ym.
Kaikkein halvimmaksi tulisi varmaan syödä pelkkiä roiskeläppäpizzoja, mutta me olemme valinneet satsauksen hyvälaatuiseen ruokaan. Olemmekin olleet terveitä ja laihtuneet tänä kolmen vuoden periodilla yhteensä kymmeniä kiloja.