Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******HUHTIhurmurit vko 41******

10.10.2006 |

Aloittelempa tästä tämän viikon jos vaikka muutkin heräisitte ;)

Päästiin neuvolaan eilen ihan siitä saman tien kun soitin neukkarille. Rv laskettiin nyt 11+3. Vähän erialaisia antaa näköjään eri laskurit. Huomenna on lääkärin tutkimus ja odottelen ihan lähipäivinä vielä np-ultraan kutsua. Soitan vielä aikaa tänään jatkotutkimuksiin, kun mulla on ikää jo 39 pian 40. Onko se nyt sitten istukkatutkimus vai mikä, en tiedä. Kysyn antavatko aikaa, kun en vielä ole 40.

Vauvan sydän siellä jo tykytteli 148 vauhtia joka oli sama kuin esikoisella.

Ja sitten vielä meille tuli tarjolle asunto joka täytyy käydä katsomassa ja selvitellä muuten noita asumistuki-asioita kun en nyt ole vähään aikaan töihin menossa niin ei rahaa varmaan ovista ja ikkunoista pukkaa.

eli hiukan kiirettä on. Toivottavasti voitte kukin tahoillanne hyvin.

Soikeana :) K1

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas ollu laiska kirjoittelemaan, jospa tässä parantelis tapansa... :o)

Kiva, että pääsitte kevyt neuvolaan ja lääkärikin melkein samaan syssyyn.

Meillä onkin seuraava etappi ensi viikon lääkäri-neuvola, jossa sydänäänten kuuntelu sekä sitten pari päivää myöhemmin np-ultra. Kivaa!

Olo mainio ja raskas. Öklötys-olot loppu eikä enää väsytäkään kuin koomassa. Illalla toki ennen kymmentä nukkumassa ja aamulla vetäsis vaikka puoleen päivään. Mutta siis normaalimpi olo, selkeästi. Äitiyspaitoihin vaihdoin tuossa ja mammahousut tarttee käydä ostamassa myös, omista menee enää jalkaan farkut, joiden ylintä nappia ei saa kiinni. Joten vähän on tuota masua. Onneksi paino noussut vasta kilon.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja aurinkoa syyspäiviin!

Terkkusin Jepuli rv12+0 (JEEE!) ja santtu-muru 1v9kk

Vierailija
2/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Jepuli!

Me täällä vaan näköjään päivystetään;)

En ole vielä siirtynyt mammavaatteisiin, mutta ostinkin kk sitten housut jotka oli kokoa suuremmat kuin yleensä. Mulla painoa oli tullut lisää 2 kg. Olen kyllä syönyt _paljon_, joten ihme ettei enempää.

Pidemmittä puheitta, niinkuin viime viestissä mainitsin, kiirettä pitää.

Mutta oletko huomannut Jepuli miten paljon pinoa on luettu? Yli 40 ja silti vain sinä olet vastannut. Paljon on haamuilijoita ym. ujoja.

Ensikertaan!

K1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdinkin tänne kirjoitella kun se lääkäri soitteli maanantaina ja kertoili siitä syöpäepäilystä. Erikoislääkärit oli sitä mieltä ettei sen verikokeen tuloksia voi edes tulkita kun on raskaana (miksiköhän ottivat?) ja kystan ulkonäkö ei viittaa mitenkään pahalaatuiseen. Vielä ei siis ryhdytä mihinkään toimenpiteisiin vaan seuraillaan ulkonäkömuutoksia. Eniten ne epäilee että se on endometrioosiin liittyvä kysta joka joudutaan sit jossain vaiheessa kai leikkaamaan jos se ei lähde itekseen pois ja aiheuttaa kipuja. Se voi myös olla joku keltarauhaskysta joka ylläpitää raskautta siihen asti kunnes istukka alkaa kehittää tarpeeksi hormoneja ja lähtee sit pois itekseen.

No kun siitäkin huolesta päästiin niin nyt mulla on sit viikonlopusta asti ollut vaihtelevia menkkamaisia kipuja. Raskaampien hommien jälkeen kivut yltyvät ja levossa helpottavat. Neuvolassa sanoivat että kuulostaa supisteluilta ja tiistaina pitää mennä lääkäriin tarkastuttaa et onko siellä tapahtunu jotain. Niin vuotoja mulla ei kuitenkaan vielä ole joten vielä ei pidä huolestua. Täytyy kuitenkin ajatella positiivisesti et jos sillon tiistaina on kaikki kunnossa niin keskenmenoriskikin on siitä eteenpäin pienempi kun tän viikon perjantaina täyttyy se 12 viikkoa.

Taitaa myös flussa iskeä kun lämpöäkin on ja päätä särkee. täytyy hakea sairaslomaa huomenna niin saa samalla lepuutettua masuakin jos siellä vaikka protestoitaisiin vaan liian tiukkaa työtahtia. :)

Minulla on käytössä jo löysimmät housut ja yhdet kaveriltani saamat äitiyshousut koska vatsa on hiukan kasvanut ja aristaa. Vatsakipuni yltyvät myös puristavissa vaatteissa. Minun täytyy varmaankin lähteä etsimään äitiyspitkiksiä jos sellaisia edes myydään. Tavallisten pitkisten kuminauhat puristavat ja töissä joudun sen verran olemaan myös ulkosalla että lämpösempi vaatetus täytyy jo olla.

Ehdin jo hiukan aloittaa niiden esittelyjen kokoamista ja yritän vointini mukaan saada ne teille tarkastettavaksi mahdollisimman pian. Nyt pitää lähteä hammaslääkäriin.

Avellana 11+5

Vierailija
4/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketut ajat:

1.4. Net-ta

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

Eikka99

jepuli

kevyt1

violet82

[size=3][color=EE30A7]Huhtihurmurit 2007[/color][/size]

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]annme[/color]

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28

Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4.

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color] Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Avellana81[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28

Laskettu aika: 27.4.

Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:[/color]Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Eikka99[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25

Laskettu aika:

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]jepuli[/color]

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28

Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika:

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kesä1999[/color]

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22

Laskettu aika: 22.4.

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kevyt1[/color]

Oma ja miehen ikä:

Laskettu aika:

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Net-ta[/color]

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26

Laskettu aika: 1.4.

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]pimpula2[/color]

Oma ja miehen ikä:

Laskettu aika: 26.4.

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Possukka[/color]

Oma ja miehen ikä:

Laskettu aika: 22.4.

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]violet82[/color]

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29

Laskettu aika:

Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Vierailija
5/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan kaikki omista tiedosta sekä listan ulkonäöstä ja sisällöstä kommentteja, lisäyksiä ja korjausehdotuksia. Päivittelen tietoja sitten seuraaviin pinoihin ja kunhan lista on valmis, on muidenkin helppo kopioida se uuden pinon alkuun.

Sairaslomaa hakiessa se sairaanhoitaja kerto et nyt on liikkeellä flunssa mihin kuuluu lämpöä, päänsärkyä ja vatsakipuja. Olin ihmetellyt noita vatsakipuja ja ens tiistaina meen kuitenkin neuvolalääkäriin missä varmistetaan et mitään ei oo tapahtunu. Muuten kaikki on mukavasti kun saa levätä eikä oo kovin kamala olokaan.

Avellana 12+0 :)

Vierailija
6/9 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä se minusta ainakin näytti oletkin ollut tosi ahkerana:)

olihan ne aika pitkät mutta hyvät sepustukset. Ajattelin vaan että saisko sitä tekstiä vähän tiivistettyä tai pienennettyä?

Minun ikä 39 miehen 30.

Nyt täytyy mennä, parku täällä kova!

Moi!

K1

Vierailija
7/9 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. laskettu aika neuvolan 28 pvän kalenterilla 28.4. Sairaalaa en vielä tiedä kun ollaan muuttamassa joulukuun alussa.

Sain ranskan serkultani vinkin kuvotuksen vähentämiseen: puolikas puristettu sitruuna sekoitettuna veteen sokerin kanssa, juodaan aamulla ensimmäiseksi. Testausvaiheessa meillä, kerron toimiiko.

Hyvät viikonloput!

K1

Vierailija
8/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan pitkään aikaan kirjottanut! Mutta täällä vielä ollaan ja kaikki on hyvin. Yritän jatkossa kirjoitella vähän ahkerammin=)

Mullahan oli sitä tuhruvuotoa viikolle 7+4 saakka, mutta siihen se sitten loppui eikä enää ole mitään näkynyt *koputtaa puuta*. Np-ultrassa käytiin viime viikolla ja kaikki oli oikein hyvin, kyllä tipahti kivi sydämeltä ja nyt voi vihdoin nauttia raskaudesta! Tähän asti pelännyt koko ajan että menee taas kesken tai että kaikki ei ole kunnossa. Sikiö oli vähän pidemmällä kehityksessä kuin mitä viikot vastasivat, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan koska tiedettiin hedelmöityspäivä.

Pahoinvointia on edelleen hieman, mutta säännöllisellä syömisellä pystyy pitämään kurissa. Vatsakin on alkanut ihanasti pyöristyä, töissä ei kyllä pysty kauaa enää salaamaan.

Kivaa syksyä kaikille huhtikuisille, niin me vaan mentiin sen maagisen 12 viikon rajan yli!!

-Possukka 12+4

Vierailija
9/9 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työharjoittelun vuoksi jaksanut kirjoitella, mutta nyt harjoittelu on loppu ja päätin raapustaa pikakuulumiset.

Ensinnäkin Avellana, hyvä että syöpäepäilyt olivat turhia. Erikoista tosiaan, että ottivat niitä kokeita raskaanaollessa! Ja kiitokset esittelylistasta, se on hieno :) Mun LA on 30.3 ja synnäri on Tays.

Jepuli ja kevyt: Oon kade kun teidän paino ei oo noussut enempää! Mun paino on noussut jo 4kg!!!!!! :O Saas nähdä mitä neuvolan täti siihen sanoo...

Possukka: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Oma napa: Mä oon huomenna aamusta menossa äippäpolille. Sain lähetteen kun mulla aloitetaan hepariinipistokset. Mulle tuli edellisessä raskaudessa veritulppa jalkaan, joten nyt sitten ehkäistään samaa toistumasta. Pääsen ilmeisesti ultraankin siellä, ihanaa!

Välillä luulen tuntevani liikkeitä, mutta välillä on tosi epävarma olo. Pelottaa ettei kaikki olisikaan kunnossa... :( Huomenna sitten selviää miten asiat on. Masu on kyllä kasvanut ja äippähousut on ollut käytössä useamman viikon.

Nyt menen valmistautumaan kylpylään lähtöön! Ihana päästä kellumaan ja rentoutumaan :) Hyvää viikon viimeistä päivää kaikille!

v, rv16+2 tyttönen 10kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä