Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun kaveri sanoi, että todella kapea-alainen erityisosaaminen lapsella on yleensä merkki jostain vakavasta häiriöstä.

Vierailija
10.10.2006 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huomiota kokonaiskehitykseen!

Vierailija
2/2 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisi lapsen ikään. Esim. jos 4-vuotias lapsi tekisi leikiten vaikka lukiotasoista matematiikkaa, 3-vuotias soittaisi sujuvasti vaikka pianolla vaativia menuetteja, piirtää 2-vuotiaana kolmiulotteisesti ja hallitsee eri perspektiivit jne... etenkin jos heitä ei ole näihin mitenkään erityisesti opetettu, vaan heidän mielenkiintonsa on kohdistunut ainoastaan siihen tiettyyn asiaan.

Esim. autismin eri muodoilla (esim. asbergerinsyndroomassa) lapsi saattaa omata jonkin erityistaidon jossa on aivan äärimmäisen taitava, mutta puutteita näkyykin sitten kaikessa muussa; sosiaaliset taidot, yhteiskuntaan sopeutuminen jne.

Eli erityisosaamista ei ihan ole se, että lapsi oppii 9kk ikäisenä kävelemään, syö itse 11kk ikäisenä, tunnistaa 2-vuotiaana värien eri sävyjä, oppii vuoden ikäsienä potalle/kuivaksi, tekee 3 vuotiaana 50 palaisia palapelejä jne... vaikka vanhemmat tietenkin niin itse ajattelevat. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan