Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri sai mätkyjä 1500€. Miten se ylipäätään on mahdollista? Eikö verottaja pidä huolta tulorajalla,

Vierailija
19.06.2022 |

että maksat tarpeeksi veroja? Tiedän, ettei kaverilla ollut pääomatuloja jotka eivät sisälly tulorajaan (kertoi itse).
Kyselen, koska pelkään että itselle käy samoin. Ei olisi mahdollisuutta tuollaisia mätkyjä maksaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän jokainen sen veroprosentin voi päättää.

Vierailija
2/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim verokorttia tehtäessä on laskettu monenlaisia vähennyksiä mukaan jotka eivät sitten toteudu niin tietysti mätkyt on mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän jokainen sen veroprosentin voi päättää.

Korottaa voi itse, mutta alentaa ei..

Vierailija
4/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verottaja seuraa vuoden aikana ihmiselle kertyviä tuloja. Veroprosentti ja mahdollinen sivuveroprosentti on asetettu edellisen verotuskauden mukaan.

Jos tuloja on paljon enemmän tai vähemmän, kansalainen voi itse helposti verkossa hakea muutosta veroprosenttiinsa. Kas tässä:

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/

Vierailija
5/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko verokortilla ollut vähennyksiä, jotka eivät ole toteutuneet tai jotka jääneet ilmoittamatta? Onko ollut useampi työpaikka, joihin toimitettu sama verokortti ja tuloraja ylittynyt? Onko palkasta pidätetty ylimenevästä osasta lisäprosentin mukaan? Miten paljon tuloraja onkaan ylittynyt, se lisäprosenttikaan ei kata kovin pitkälle, jos palkat on reilusti enemmän kuin verokortin tuloraja.

Verokorttia saa ja kannattaa tarkistaa vuoden mittaan.

Vierailija
6/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaverisi ei ole seurannut tulojaan, siitä tässä on kyse

Vierailija
7/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se verottaja osaa ennustaa paljonko kaverisi tienaa. Tuloraja perustuu edellisen vuoden tuloihin ja itse sitä täytyy päivittää. 

Vierailija
8/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä.

Vierailija
9/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei verottaja seuraa vuoden aikana ihmiselle kertyviä tuloja. Veroprosentti ja mahdollinen sivuveroprosentti on asetettu edellisen verotuskauden mukaan.

Jos tuloja on paljon enemmän tai vähemmän, kansalainen voi itse helposti verkossa hakea muutosta veroprosenttiinsa. Kas tässä:

Kyllä, mutta työnantaja seuraa ja noudattaa pilkun tarkasti verokorttia.  Verokortissa on joka tapauksessa raja jonka ylittämisen jälkeen vero menee lisäprosentin mukaan. 

Vierailija
10/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta halusi myös toista tonnia takaisin mutta tietojen korjaus kannatti. Pieneni maksettava 1/3 alkuperäisestä.

Vierailija
11/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta työnantaja seuraa ja noudattaa pilkun tarkasti verokorttia.  Verokortissa on joka tapauksessa raja jonka ylittämisen jälkeen vero menee lisäprosentin mukaan. 

Se lisäprosentti ei aina riitä. Se on sitä varten, että verottajaa ei ihan sata lasissa kuseteta.

Vierailija
12/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta jos on sama verokortti esim. kahdella työnantajalla ja tuloraja ylittyy molemmissa työpaikoissa, ei lisäprosentti riitä kattamaan vajetta.

Vierailija
13/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta jos on sama verokortti esim. kahdella työnantajalla ja tuloraja ylittyy molemmissa työpaikoissa, ei lisäprosentti riitä kattamaan vajetta.

Kaverilla on vain yksi työnantaja ja meillä molemmilla sama.

Vierailija
14/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verottaja pidä huolta ihmisten tuloista ja menoista, eivätkä palkanlaskijatkaan sitä tee. Itse tuo asia on hoidettava. Toivottavasti kaverisi oppi tuosta jotakin.

Vierailija
15/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seuraan tulojani ja verojen maksua, kuten kuuluukin.

Tarvittaessa nostan veroprosenttia ettei tule mätkyjä.

Ei uskoisi, että kaikki töissä käyvät ihmiset ovat aikuisia.

Pitäiskö verottajan ja postiljoonin alkaa huolehtia myös ap:n suuhygieniasta? Ettei vaan tule reikiä. Oletkos muistanut vaihtaa sukat ja syödä 500g kasviksia päivittäin?

Vierailija
16/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ihmiset, menkää itseenne, kaikki omaa syytä on.

Vierailija
17/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse se arvioitu tulo ja kuvitellut vähennykset ilmoitetaan. Vielä kin laittaa että on jo maksanut veroja tänä vuonna niin maan perskuleesti, niin saa loppuvuodelle nollakortin.

Vierailija
18/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli yhtenä vuonna melkein ton verran. Sain yllättäen vakituisen paikan määräaikaisen perään ja rukkasin kesäkuussa verokorttia oikeaksi. Eli siis arvioidut koko vuoden tulot ja sen mukaisesti. Kuitenkin verottajan järjestelmä ei sitten taipunut ja mulle laskettiin etten ollut maksanut veroja pariin kuukauteen ollenkaan.

Kysyin verottajalta mikä juttu, niin sanoi että kaikki on merkitty asiallisesti, mutta järjestelmä nyt ei vaan taivu. Lämmitti mieltä.

Vierailija
19/19 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän työssä noin avuttomat pärjäävät 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme