Työttömien (sairaiden) ajojahti
Spämminä tulee käskyä johonkin haastatteluun ukaasien kera ja ystävällisesti perään toivottaen. Jotenkin käsittämätöntä. Uhkaus pakkotyöstä. Olen niin sairas, että käytännössä melkein sänkypotilas.
Jään toimeentulotuelle kun en muutakaan voi.
Olisivat välittäneet silloin kun olin vielä nuori. Hullu valtio, ei tajua panostaa nuoriin ja terveisiin, vahtii kuin sadistinen haukka sairaita jotka ei työllistyisi enää edes terveinä. Täys ha istapska valtio, sen tajusin jo lapsena.
Kommentit (27)
Mitä ihmettä te muuten roikutte niissä töissä aina hamaan eläkeikään ja sen ylikin kun kerta noin ahdistaa ja katkeroittaa, ei kun vaan työttömäksi ja alkaa elää sitä auvoista elämää niillä tukirahoilla.
Kun toimitte näin niin joku työtön voi ottaa paikkasi ja kärsiä puolestasi.
Tähän tietysti joku korvaamattomaksi itsensä kokeva vanha jäärä alkaa vinkua että "ei niistä työttömistä ole minun töihin eikä mihinkään" mutta silti jaksaa itkeä kuinka ne ei mitään tee.
"Jo huhtikuun puolessa välissä, reippaasti ennen uutta ruoskintamallia, soitteli työkkärin täti ja aloitti puhelun tähän malliin "No hei, kartoitan sun tilannettasi. Ajatteli aloittaa teistä jo iäkkäämmistä, eli mites sun työt ois niinku..."? Kerroin, että olen menossa fysikaaliseen hoitoon ja just sain taas uuden b-lausunnon, millä haen tuota eläkettä. Tällä kertaa pisti suunsa suppuun ja toivotteli hyvät päivänjatkot. Perästä tulee varmaan karenssilappunen."
Olen 59-vuotias ja olin työelämässä melkein 40 vuotta. Sanottiin sitten irti tuotannollista ja taloudellisista syistä. Nyt olen ollut työttömänä 2 vuotta ja tuskin enää työllistyn ns. oikeisiin töihin.
Eilen viimeksi soitteli työkkärin tyttönen ja oikein pontevasti yritti ehdotella jos jonkinlaista sijoituspaikkaa minulle.
Teki niin mieli sanoa, että antakaa minun olla. Jos jotenkin pärjäilen työkkärin korvauksella, niin miksi en sitä saa tehdä. Olen panokseni ja veromarkkani ja euroni tälle yhteiskunnalle jo maksanut.
Ketuttaa toi eläkeputken poisto.
Oletteko muut eläkeikää lähestyvät päätyneet TE:n ajojahdin kohteiksi?
Niin te vain työttömien vainoajat maksatte nytkin marin turhakkeen japanin hurvittelun. Kannattaisiko joskus miettiä, että ne teidän selkärangasta revityt sillingit sataa suoraan elitistien laariin, ei suinkaan meidän köyhien joilla ei mitään edes ole. Miksi vihaatte väärää kohdetta? Vastatkaa.
nyt kun ollaan liitossa naton kanssa, niin kohta maksetaan vielä enemmän veroja
Käyt vaan siinä tilaisuudessa ja kerrot mikä kunto sulla on, työkkärissä pidetään monesti kirjoilla vaikka ei töihin edes pystyisi, eikä sieltä töitä silloin tyrkytetä... Laitonta sellainen on, mutta oikean tuen piiriin ei niin vaan aina pääse...
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Nato tulee ja pelastaa sinutkin.
Liity jeesukseen ja nato pelastaa.
Eli olet lomautettu tai työtön.