Ahdistaa tämä taloustilanne
6000-7000 on sulanut sijoitusteni arvo muutamassa kuukaudessa.
Oli tarkoitus tänä vuonna ottaa kunnon harppaus vaurastumista kohti. Olen pudottanut ruokakuluja tuntuvasti ja mutta sitten alkoi ruuan hinta nousta.polttoaine on niin kallista ettei kohta enää kannata edes töissä kulkea.
Rahaa ei jää sijoitettavaksi yhtään ja entisetkin sijoitukset sulaa silmissä.
Minulla ei ole ikinä varaa jäädä eläkkeelle
Kommentit (13)
Tänä vuonna tulee oman sijoitusurani suurimmat osingot, vaikka kurssit ovat tulleet alaspäin. Ei voi pelkästään moittia.
Onneksi ei ole tarvetta kotiuttaa sijoituksia ja on puskuri säästettynä.
Tästäkin selvitään ja kurssit nousee joskus.
Ärsyttää vain, kun tykkään seurata varallisuuden kasvua ja nyt se ei onnistu
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tää on vaan ohimenevä vaihe, sijoituksia nyt ei ehkä ole järkevää tässä tilanteessa tehdä.
Sijoittaminen on pitkäjänteistä. Nyt ei ap kannata myydä. Odota useampi vuosi, niin kurssit kääntyvät nousuun
Sekin ärsyttää, kun nyt kannattaisi sijoittaa, kun kurssit on niin matalalla, mutta kun taas kaikki tulot menee elämiseen ja puskuria ei uskalla käyttää.
Jos vielä jostain saisi säästettyä, niin voisi edes vähän sijoittaa.
-ap
Raha sitä raha tätä. Hengitä ja elä hetkessä. Onneksi emme ole sodassa ainakaan vielä. Jos saat murua rinnan alle ja laskut maksettua, niin hyvä!
Onneksi en omista yhtään osaketta, eikä sijoituksia ole yhtään. Jotain hyvää on siinäkin, että on vain köyhä työtön.
Lienet kuitenkin töissä. Minä toivon että saisin töitä ja maksettua laskut. Kaikki on niin suhteellista.
Ap jos sijoitit teknoihin tai vaan suomalaisiin osakkeisiin niin osanottoni.
Mun allokaationi on toisenlainen joten salkku ei vielä ole ottanut paljon hittiä.
Itse aion ostella lisää osakkeita, paino ulkomaisissa markkinajohtajissa jotka palkitsevat omistajiaan kasvavalla osingolla. Mikä laskee, tulee myös nousemaan mikäli yhtiön toiminta kehittyy oikeaan suuntaan. Saadut osingot sijoitan uuden pääoman kanssa.
Osinkolumipallo on jo vauhdissa joten saavuttanen taloudellisen itsenäisyyden n. kuuden vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en omista yhtään osaketta, eikä sijoituksia ole yhtään. Jotain hyvää on siinäkin, että on vain köyhä työtön.
Niin kun et omista osakkeita et myöskään saa niistä kuukausittain osinkoa kuten jotkut. Osinko= rahaa jota varten ei tarvitse täytellä kelan lappuja joka kk.
Osakkeet= varallisuutta joka tekee töitä jotta sinun ei tarvitsisi.
Mieti tuota hetki.
Vierailija kirjoitti:
Sekin ärsyttää, kun nyt kannattaisi sijoittaa, kun kurssit on niin matalalla, mutta kun taas kaikki tulot menee elämiseen ja puskuria ei uskalla käyttää.
-ap
Ei vaan sun pitää keksiä työpaikka mistä saat lisää palkkaa tai katsoa onko sun veroprossa tälle vuodelle ihan ok. Laskettamalla verokortin uusiksi voi käteen jäädä vaikka satku kuussa lisää. Also: teknojen ja ikuisten lupausten lisäksi salkkuun firmoja jotka maksaa osinkoa useamman kerran vuodessa = lisää rahaa sijoitettavaksi.
Juu, olet oikeassa. Senttiäkään en ole vielä menettänyt. Pitää vain jättää katsomatta kursseja ja ostaa sillä mitä irti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei vaan sun pitää keksiä työpaikka mistä saat lisää palkkaa tai katsoa onko sun veroprossa tälle vuodelle ihan ok. Laskettamalla verokortin uusiksi voi käteen jäädä vaikka satku kuussa lisää. Also: teknojen ja ikuisten lupausten lisäksi salkkuun firmoja jotka maksaa osinkoa useamman kerran vuodessa = lisää rahaa sijoitettavaksi.
Tää on vaan ohimenevä vaihe, sijoituksia nyt ei ehkä ole järkevää tässä tilanteessa tehdä.