Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittelen Yle Areenasta " Sisäilmaa"-sarjaa

Vierailija
10.05.2022 |

Katsoin toki sarjan jo silloin kun se ilmestyi. Nyt katsoin uudelleen ja oli parempi kuin muistinkaan. Katsokaas työttömät ohjelmaa oikein ajatuksella, on siinä niin paljon totuutta mukana. Sairaan hyvä. Meidän työttömien pitäisi myös itse tehdä asioille jotain, jalkoihin vaan jäädään. Mitä ajatuksia ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulvaton sarja. Todella paljon toden perää, sanovat myös työkkärin tädit.

Katsokaa ihmeessä muutkin!

Supermahdollistamismalli my ass....

Vierailija
2/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti puhetta, mutta ei juurikaan toimintaa. Kuten työttömien työnhaku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on alkanut se aktiivimalli2. Sehän on sellaista kunnon " Ohjaamista". En minä ymmärrä.

Vierailija
4/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ehkä noin 15-20min ekaa jaksoa ja kyllästyin

Vierailija
5/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli lupaava, mutta miksi pitää pilata jollain yliluonnollisella elementillä? Hahmot ovat liian karikatyyrisiä, ainakin Milkan ja Hannu Pekan hahmot, se vie uskottavuutta. Ihan TE-toimiston arki ja etenkin ne asiakkaiden kohtalot olisivat olleet tosi kiva lisä. Ylen Sykkeessähän tärkeässä mutta pienissä rooleissa olivat potilaat. Miksei Lymi tuonut Sisäilmaan työkkärin asiakkaiden kohtaloita edes vähän? On vaikea tuntea sympatiaa hahmoja kohtaan kun heidän työnkuvansa todellisuus ei välity. 500 asiakasta joo, on paljon, mutta millaisia asiakkaita?

Myös Sveholmin rasistinen (?) TE-pomo on yliampuva. Miksi hän on niin kireä? Tai Silvo, mikä hahmo hän on? Tässä on paljon potentiaalia, mutta tarina jää ontoksi.

Vierailija
6/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy katsoa, sehän sai palkintojakin.

Vierailija
7/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa, etten tajunnut tämän sarjan punaista lankaa. Yleensä tykkään tragikoomisista suomalaisista sarjoista.

Vierailija
8/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin loppua kohden meininki meni mun makuun turhan överiksi. Minua häiritsi välillä reaktioiden ylivetäminen ja jatkuva huutaminen.

Vierailija
9/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on alkanut se aktiivimalli2. Sehän on sellaista kunnon " Ohjaamista". En minä ymmärrä.

Supermahdollistamismalli, joka työllistää ainoastaan lisää väkeä TE-toimistoon ja kuormittaa työnantajia, kun heitä spämmätään turhilla työhakemuksillaa.

Aivan täyttä hölmöläisten hommaa siis. Näennäisuudistuksia pelkästään. Se että syydetään useampia työhakemuksia liikkeelle ei luo lisää työpaikkoja kuin sinne TE-toimistoon.

Vierailija
10/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin loppua kohden meininki meni mun makuun turhan överiksi. Minua häiritsi välillä reaktioiden ylivetäminen ja jatkuva huutaminen.

Ja vika jakso kyhätty väkisin kasaan ilman käsikirjoitusta?

Vierailija
11/11 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Supermahdollistamismalli, joka työllistää ainoastaan lisää väkeä TE-toimistoon ja kuormittaa työnantajia, kun heitä spämmätään turhilla työhakemuksillaa.

Aivan täyttä hölmöläisten hommaa siis. Näennäisuudistuksia pelkästään. Se että syydetään useampia työhakemuksia liikkeelle ei luo lisää työpaikkoja kuin sinne TE-toimistoon.

Tää olis helppo poistaa sillä, että työttömyysetuutta saisi vain 6 kk ajan ja sen jälkeen olisi omillaan, myisi asuntonsa ja kesämökkinsä tms. saadakseen ruokaa. Ei tarvittaisi työkkäriä ja työttömät olisi iloisia, kun ei olisi työnhakupakkoja.